Har strikket litt :D *bilder*

OH RLY?

Forumet er livet
Har faktisk klart å strikke en Arne & Carlos strikkedukke (den heter da Gullhår i følge min datter, OG Mia, akkurat som min datter, haha)!

Trodde ikke jeg skulle få til det, men det var faktisk ikke vanskelig i heletatt! Tok bare litt tid.

Kjolen har tatt lengst tid da jeg har pådratt meg en slags influensafaenskap, så den blei ikke akkurat lekkert utført, men det er sannelig ikke værst til å være mitt første forsøk på et klesplagg (selv om det er i ministørrelse). Jeg skal felle av litt anderledes på neste klesplagget da, for nå har jeg bare strikket to sammen likedan på begge sidene av raglandfellingen i halsen på kjolen, men blir nok finere med en sånn motsatt vridd sammenstrikking. (ssl på engelsk)

Sånn, måtte bare skryte til noen *fnis*

Flink du er

dusussa skrev:
Flink du er

Tusen takk  Gøy å prøve se på noe en aldri har gjort før 

Pannekaka skrev:
Den var jo bare helt fantastisk :-D vanskelig?

Overraskende enkel faktisk, men jeg strikker alt for hardt da så ble litt unødvendig knot pga det. 

Fikk Arne & Carlosboken i hobbyklubben for et par mnd siden og jeg bare elsker den! Skal strikke gensere, heldresser, sokker, sko, votter og jakker til denne dukka framover innimellom bestillinger  Morro! Alt står veldig bra forklart i boken så om en aldri har gjort noe av det der før så er det ikke noe hinder!

OdaM skrev:
Dæven steike!! Strikker du på bestilling?? :)

Lager på bestilling som regel ja, men akkurat disse tror jeg ikke at jeg tørr å ta imot bestilling på enda *fnis* Du får kjøpt dukken uten munn og hår da på hobbyklubben.no  Er nok billigere der (ca 300kr tror jeg?) enn om jeg skulle laget den. Skal strikke en til lillesøster og om ei ukes tid, blir det enda bedre resultat enn denne første så kan jeg ta bestilling  Strikker tregt serru, holdte på konstant hele helgen for å få den ferdig

Søt dukke! :) Skal si at jeg er imponert, fordi jeg kan IKKE strikke! :) Det er spesielt når en mor eller far lager noe til barn <33

Påskeharen skrev:
Søt dukke! :) Skal si at jeg er imponert, fordi jeg kan IKKE strikke! :) Det er spesielt når en mor eller far lager noe til barn <33

aaaw <3

Ja jeg synes det er litt morro altså, for nå har hun vært med å velge farger, og hvordan håret skulle være (brukte et helt garnnøste på det, haha), og klær som hun skal ha. Så da blir det litt ekstra å glede seg til 

Læidy Bla Bla skrev:

Påskeharen skrev:

aaaw <3

Ja jeg synes det er litt morro altså, for nå har hun vært med å velge farger, og hvordan håret skulle være (brukte et helt garnnøste på det, haha), og klær som hun skal ha. Så da blir det litt ekstra å glede seg til 

Ja, og det er veldig koselig!

kjempesøt!!  Må le litt når jeg ser nestespray, kleenex og påbegynte tøfler ved siden av. Skikkelig influens du med andre ord .. God bedring!

Er det så bra forklart at ei som ikke har strikket annet enn rett frem kan klare å strikke de? Jeg har også lyst

Kjempe fint :)

(og; hvem er forkjøla? God bedring :)  )

Kjempefin :-D

men må også spørre... litt forkjøla? ;)

Legokloss skrev:
Er det så bra forklart at ei som ikke har strikket annet enn rett frem kan klare å strikke de? Jeg har også lyst

Du må beherske strikke sammen, fell av og kast på hvertfall, men se på youtube å søk på knitting så finner du forklaring på video og da går det fint skal du se 

Og det er meg som er stupe forkjøla ja, hihi! Potte tett, så sitter no her da med nesesprayen, kleenexen og antibac serviettene mine  løvli!

Har noen andre her laget disse dukkene? 

Knerten07 skrev:
Superfin! Er mer enn imponert! *skulle ønske jeg kunne strikke*

tusen takk! Den strikkingen der er ikke nødvendigvis noe man må være viderekommen for å få til 

Søk på youtube på:
cast on 
cast off
knit
increase 
decrease

så er det bare å øve seg, sånn som jeg gjorde for ca ett år siden 

Back
Topp