Jeg er da igang med en 7-dagers antibiotikakur fordi jeg har B-streptokokker i skjeden. Tok prøve for to uker siden, fikk svar for ei uke siden. Det er ganske mange som har sånne streptokokker i skjeden uten at det påvirker noe, men jeg har hatt mye kynnere og litt rar lukt. Fikk beskjed forrige fredag at jeg ikke trengte antibiotika før vannet går pga fare for smitte til ungen, men at hun skulle ringe og si fra hvis gynekologene på sykehuset sa noe annet. Og i går hadde de tatt kontakt og sagt at hvis jeg hadde mye kynnere eller andre symptomer så skulle jeg få antibiotika.
Venninna mi kjenner ei som mista ungen under fødsel pga B-streptokokker i skjeden og blei kjempestressa på mine vegne, men jeg har lest om det og det er veldig uvanlig at ungen blir sjuk og enda uvanligere at det blir alvorlig. Men nå står det på helsekroner mitt og da har de jo kontroll.
Jeg må kanskje uansett ha antibiotika under fødselen for det er vanlig at bakteriene kommer tilbake, men håper at denne kuren kan roe ned kynnerne mine litt.
Håper bare jeg ikke blir dårlig i magen...
Sent from my iPad using BV Forum
Venninna mi kjenner ei som mista ungen under fødsel pga B-streptokokker i skjeden og blei kjempestressa på mine vegne, men jeg har lest om det og det er veldig uvanlig at ungen blir sjuk og enda uvanligere at det blir alvorlig. Men nå står det på helsekroner mitt og da har de jo kontroll.
Jeg må kanskje uansett ha antibiotika under fødselen for det er vanlig at bakteriene kommer tilbake, men håper at denne kuren kan roe ned kynnerne mine litt.
Håper bare jeg ikke blir dårlig i magen...
Sent from my iPad using BV Forum