Har startet antibiotikakur i dag

Søster Nina

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg er da igang med en 7-dagers antibiotikakur fordi jeg har B-streptokokker i skjeden. Tok prøve for to uker siden, fikk svar for ei uke siden. Det er ganske mange som har sånne streptokokker i skjeden uten at det påvirker noe, men jeg har hatt mye kynnere og litt rar lukt. Fikk beskjed forrige fredag at jeg ikke trengte antibiotika før vannet går pga fare for smitte til ungen, men at hun skulle ringe og si fra hvis gynekologene på sykehuset sa noe annet. Og i går hadde de tatt kontakt og sagt at hvis jeg hadde mye kynnere eller andre symptomer så skulle jeg få antibiotika.

Venninna mi kjenner ei som mista ungen under fødsel pga B-streptokokker i skjeden og blei kjempestressa på mine vegne, men jeg har lest om det og det er veldig uvanlig at ungen blir sjuk og enda uvanligere at det blir alvorlig. Men nå står det på helsekroner mitt og da har de jo kontroll.

Jeg må kanskje uansett ha antibiotika under fødselen for det er vanlig at bakteriene kommer tilbake, men håper at denne kuren kan roe ned kynnerne mine litt.

Håper bare jeg ikke blir dårlig i magen...

Sent from my iPad using BV Forum

Oi så bra de fant ut av det! Skummelt alt som kan skje syns jeg :/
Jeg får endelig ny fastlege her i nærheten på mandag, så tenkte jeg skulle be om å få levert en prøve av utfloden/fra skjeden ettersom at jeg har hatt så mye grønt slim. Har faktisk ikke hatt noe siden jeg skrev det innlegget og sluttet på canestenen, men kanskje greit å sjekke en gang for mye :):)
Håper du ikke reagerer noe særlig på antibiotikaen, og god bedring :):)

Så bra at det ble oppdaget fort nå. Det skal helt sikkert går bra. Jeg håper at ikke reagerer på antibiotika:)

Jeg hadde akkurat det samme i første perioden av svangerskapet og fikk en kur på 7 dager med antibiotika. Etter det må jeg levere urinprøve hvert måned for å sjekke det. Legen min skrevet på kortet mitt at jeg skal ha penicillin under fødsel for å unngå at babyen får smittet.

Så bra at du får medisiner.
Jeg hadde b-streptokokker etter 12 ukers kontrollen, fikk da medisiner.
Jordmor sier jeg skal ha medisiner intravanøst under fødselen for å være sikker :)
Får bare håpe jeg rekker det :)

Sent from my SM-T800 using BV Forum mobile app

Jeg har allerede fått diaré :( Ikke så sjokkerende det da, jeg har ulcerøs kolitt (en kronisk tarmsykdom) og er følsom for sånne endringer, dessuten var magen litt i ulage fra før av pga sykdommen. Får vel skaffe meg noe idoform eller noe, se om det hjelper litt.

Jeg har allerede fått diaré :( Ikke så sjokkerende det da, jeg har ulcerøs kolitt (en kronisk tarmsykdom) og er følsom for sånne endringer, dessuten var magen litt i ulage fra før av pga sykdommen. Får vel skaffe meg noe idoform eller noe, se om det hjelper litt.

Uff da, det er ikke bra. Jeg virkelig håper at det ordner seg snart. Masse god bedring:)

Usj så kjedelig at du reagerer på medisinene. De gjør godt andre steder i kroppen da! Idoform og biola, om du liker det, og yoghurt er bra :) God bedring!

-Fra appen-

Usj så kjedelig at du reagerer på medisinene. De gjør godt andre steder i kroppen da! Idoform og biola, om du liker det, og yoghurt er bra :) God bedring!

-Fra appen-

Takk! Spiser loff og bananer, drikker sånn biola frukt til alle måltider, vurderer å kjøpe blåbærsaft, men bortsett fra at det haster når jeg må på do så er det egentlig mindre plagsomt enn jeg hadde det forrige uke pga tarmsykdommen, for da var det litt sånn hardt og løst om hverandre (beklager detaljene). Håper bare det roer seg når jeg er ferdig med kuren, ellers får jeg vel snakke med doktordama.

Takk! Spiser loff og bananer, drikker sånn biola frukt til alle måltider, vurderer å kjøpe blåbærsaft, men bortsett fra at det haster når jeg må på do så er det egentlig mindre plagsomt enn jeg hadde det forrige uke pga tarmsykdommen, for da var det litt sånn hardt og løst om hverandre (beklager detaljene). Håper bare det roer seg når jeg er ferdig med kuren, ellers får jeg vel snakke med doktordama.

Mageproblemer er slitsomt uansett syns jeg. Men godt du ikke føler det er så verst :) Mmm biola frukt er godt! :D

-Fra appen-

Er kjedelig med bivirkninger av de kurene, du får bite sammen tenne og holde deg ut kuren

Back
Topp