har skeivt bekken på den ene siden..behandling..

Lefsen84

Forumet er livet
jeg verker helt sinnssykt i bekkenet,hoften og ned i kneet mitt pga bekkenet mitt er skjevt på den ene siden, heller nedover.
Jeg har en skjelett sykdom, men det kommer ikke av dette da, men pga svangerskapene mine der jeg hadde bekken løsning og låsing begge gangene. Jeg har gått til manuell terapeut en stund men dette funker ikke for meg. Jeg har lyst å gå ti kiropraktor men det er jo så forbanna dyrt!! har ikke råd til det :/ jeg får dekket manuell terapeuten pga skjelett sykdommen min..

Er det noen som vet eller har opplevd at de får dekket kiropraktoren hvis man får en diagnose eller nytter det ikke uansett? føler det er det siste håpet mitt:( klikker snart av de smertene mine :((

Dytter for deg. Mener man kan få noe kiripraktor dekket, men ikke alt. Men jeg vet ikke sikkert.

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg har nakkesleng, men må betale kiropraktor selv. eller egenandel på 390 kr. svindyrt, så går bare når jeg må.

Det kan søkes om i alle fall, hvis ikke skal det vel stå noe om det i helfo. Kan jo snakke med kiropraktoren din om det, så vet vel han kanskje litt ang søknad?
Jeg vet at jeg fikk dekket noe av behandling for hoftedysplasi fram til jeg var 18 år tror jeg.. :)

nei det dekkes ikke. vet at det er svindyrt,men her er det naprapat og kiropraktor som kan hjelpe meg.. ikke man. terapi. men det som er med kiropraktor og naprapat er at det ofte er hyppige behandlinger i starten,så etterhvert er det vedlikehold, ca hver 14 dag, kommer an på åssen bekkenet mitt kjennes. jeg har ett kronisk bekkenledssyndrom etter en fødsel i 2009, og bekkenet drar seg skjevt her og. nå går jeg hver 14 dag og det funker fint. :) men når sommer ogvarme setter inn,tipper ejg at jeg kan gå litt sjeldnere,pleier føles bedre lengre da :)

E har kronisk bekkenleddsyndrom etter svangerskap og fødsel i 2009/2010. Går til osteopat. Det er dyrt ja, men han klarer å få bekkenet mitt bra så går til han ca hver 3.måned nå for å knekke opp litt i bekkenet. Mye bedre det enn å gå til manuellterapeut og må tilbake etter 2 uker. Betaler 490 kr pr gang. Da tar han resten av kroppen min i samme slengen.

Knekker ikkje manuell terapauten då? Det gjør han eg har gått til, ellers går eg til fysio

Jeg går til kiropraktor, og ja det koster flesk!! Nå har jeg heldigvis trappet ned,da jeg har blitt mye bedre. I en periode gikk jeg 2 ganger i uken.

Jeg hadde også låsning i bekken, og videre i korsryggen. Spesielt på venstre side. Kiropraktor har hjulpet meg enormt mye.Utover timen har jeg fått et ark med ulike øvelser som jeg må ta hjemme.

Synd om man ikke kan få det dekket da:confused:
Jeg vet selv at jeg ikke får,men utover det aner jeg ikke.
Jeg fikk beskjed av legen min at man omtrent måtte være sengeliggende for å få det dekket, aner ikke om dette stemmer eller ikke jeg...:confused004

Tusen takk for mangen svar :) manuell terapauten knekker og ja, men di liker mer å mobilisere det på plass enn å knekka det da de mener de får ett bedre resultat av det, jeg mener motsatt..så må komma meg til kiropraktor igjen. Men må se når det kommer litt mer penger da det er så dyrt og har vert litt i det sista :/ ligger og vrir meg så mye på nettene..har og begynnt å sykkle litt og slikt, forsiktigt men det gjør det jo bare verre...hm:/

Back
Topp