har sammenlignet noen vogn mål. simo vs emmaljunga

B

*BV addict*

Guest
jeg har simo til jenta mi og elsker den over alt på jord.
nå bruker vi sportsdelen og den er jo tung nok.
simo er jo en av de tyngste vognene.
jeg tenker at jenta mi blir jo bare større og større, og å trille en tung tre ¨ring i en tung vogn blir ikke aktuelt.
så før eller siden må jeg bytte til en nr 2 vogn.
den må være betraktelig lettere enn simo, i tillegg børr det være like god plass som i simo.
viss du ser nedenfor har simo gode mål i vognene sine.
når jeg skal investere i en nr to vogn skal det være en vogn som barnet skal ha plass i vognperioden ut.

nedenfor ser dere mål på simo som jeg har nå og mål på de vognene jeg har tenkt på som nr to.
jeg vet at emmaljunga også har ganske gode mål på vognene sine også er de betraktelig lettere enn simo.

jeg vil helst kunne ha barnet begge veier så scooter er ikke kjempe kjempe aktuelt.
liker heller ikke trehjulinger.
hva mener dere om nr to vogn?
må være brei og lang og lett.

simo:
vekt: ca 18 kg
lengde: 92
bredde: 33

cc:
vekt: understell: 6,5 og sittedel: 5,7= ca 12 kg
lengde: 90
bredde: 90x32x19

cerox:
vekt: 12,4
lengde: 90
bredde: 90x34x18

scooter:
vekt: 10,3
lengde: 90
bredde: 87x30x16
 
Teutonia timmy er genial [:)]
 
Vi skal kjøpe City Cross til lille i magen (med dyp del først) og den er MYE mindre enn Simo i høyden, når den er sammenslått[;)] Plassen inni er jo fortsatt kjempe go og en mye lettere vogn[;)]

Tara har en Emmaljunga vogn i bhg som ho sover i og ho er jo over 3 år og ligger i den med saueskinspels og tykke tepper[;)] det er en gammel modell men plassen i de er god den[:)]
 
ORIGINAL: neselo

Teutonia timmy er genial [:)]

den er ikke stor i målene![;)]
 
ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: neselo

Teutonia timmy er genial [:)]

den er ikke stor i målene![;)]


Har ikke målt den jeg, men er god plass til min guttunge på snart 3 år. Er plass til voksipose også [;)]
 
ORIGINAL: AnaBanana

Jeg har en bugaboo og er kjempefornøyd, eneste minus er at kurven under er litt bedriten. Vanskelig å komme til når du har bagdelen på. Den er veldig lett og enkel å trille, som er grunnen til at den ble kjøpt [:)]

Står litt om den her http://www.barnevognguiden.no/bugaboo/bugaboo-cameleon.html


Vi kjøpte den fordi den tar liten plass under transport og oppbevaring, og fordi den er så god å trille. [:)]
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg har en bugaboo og er kjempefornøyd, eneste minus er at kurven under er litt bedriten. Vanskelig å komme til når du har bagdelen på. Den er veldig lett og enkel å trille, som er grunnen til at den ble kjøpt [:)]

Står litt om den her http://www.barnevognguiden.no/bugaboo/bugaboo-cameleon.html


Vi kjøpte den fordi den tar liten plass under transport og oppbevaring, og fordi den er så god å trille. [:)]

syntes den er stiv som en stokk jeg[8|]
men nå er jeg vandt til simo da og det er jo reine vugga[8D]
 
ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg har en bugaboo og er kjempefornøyd, eneste minus er at kurven under er litt bedriten. Vanskelig å komme til når du har bagdelen på. Den er veldig lett og enkel å trille, som er grunnen til at den ble kjøpt [:)]

Står litt om den her http://www.barnevognguiden.no/bugaboo/bugaboo-cameleon.html


Vi kjøpte den fordi den tar liten plass under transport og oppbevaring, og fordi den er så god å trille. [:)]

syntes den er stiv som en stokk jeg[8|]
men nå er jeg vandt til simo da og det er jo reine vugga[8D]



Har hatt to Simo kombi, og det eneste jeg savner ved sammenligning av de to, er vuggefunksjonen. [;)] Ellers er Bugabooen overlegen til mitt bruk. [:)]
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg har en bugaboo og er kjempefornøyd, eneste minus er at kurven under er litt bedriten. Vanskelig å komme til når du har bagdelen på. Den er veldig lett og enkel å trille, som er grunnen til at den ble kjøpt [:)]

Står litt om den her http://www.barnevognguiden.no/bugaboo/bugaboo-cameleon.html


Vi kjøpte den fordi den tar liten plass under transport og oppbevaring, og fordi den er så god å trille. [:)]

syntes den er stiv som en stokk jeg[8|]
men nå er jeg vandt til simo da og det er jo reine vugga[8D]



Har hatt to Simo kombi, og det eneste jeg savner ved sammenligning av de to, er vuggefunksjonen. [;)] Ellers er Bugabooen overlegen til mitt bruk. [:)]

er det egentlig noen vogn som har den funksjonen for uten om simo?
nå er jeg veldig kresen siden jeg er vandt til simo. jeg syntes emmaljunga også er stiv og den er det mange som syntes er god fjøring.
kommer nok an på hva man er vandt til fra før tror jeg.
 
ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg har en bugaboo og er kjempefornøyd, eneste minus er at kurven under er litt bedriten. Vanskelig å komme til når du har bagdelen på. Den er veldig lett og enkel å trille, som er grunnen til at den ble kjøpt [:)]

Står litt om den her http://www.barnevognguiden.no/bugaboo/bugaboo-cameleon.html


Vi kjøpte den fordi den tar liten plass under transport og oppbevaring, og fordi den er så god å trille. [:)]

syntes den er stiv som en stokk jeg[8|]
men nå er jeg vandt til simo da og det er jo reine vugga[8D]



Har hatt to Simo kombi, og det eneste jeg savner ved sammenligning av de to, er vuggefunksjonen. [;)] Ellers er Bugabooen overlegen til mitt bruk. [:)]

er det egentlig noen vogn som har den funksjonen for uten om simo?
nå er jeg veldig kresen siden jeg er vandt til simo. jeg syntes emmaljunga også er stiv og den er det mange som syntes er god fjøring.
kommer nok an på hva man er vandt til fra før tror jeg.


Nei, ingen andre vogner kan sammenlignes med Simo på det området. [;)]
 
Jeg har en gutt som er stor for aldreren, han tilsvarer kjapt 2,5- 3 åring, og vi har City Cerox 360. Den som heter Nitro nå. Han har god plass i den enda altså. Til en eventuell nestemann ønsker jeg meg enten Nitro eller City Cross tror jeg... Anyways, jeg skal ikke ga noe annet enn Emmaljunga. DET er helt sikkert[:D]
(Nitroen er med vendbare hjul foran, det er forskjellen fra ceroxen egentlig.)
 
Skal du velge vogn nr 2 så kan du jo ta med gullet og prøve...

Selv har jeg Emmaljunga City cross, Scooter og simo duo...

Den jeg har vært mest fornøyd med var simoen (den er nå over 6 år gammel)... Den er kjempe lett å trille i snø vær pga luft hjul...

Så synes jeg crossen/scootern er bedre på shopping og sånne små turer hit og dit...Men er veldig fornøyd med crossen...(scootern har jeg ikke brukt på over 4 år...Så husker ikke hvordan den var...Men var fornøyd med den siden den da var så lett...)
 
Back
Topp