Har søkt barnehageplass nå...

Pusemor

Glad i forumet
*MIA*
Synes det er vel tidlig, men går så mye rykter om at de som søker først blir prioritert først, selvom fristen er typ 1 mars 2015 eller noe i den duren.
Vi vil bare ha henne inn i en barnehage, vi har drømt om den siden vi fant ut at vi skulle ha barn.
Så måtte vi velge timeantall også? Kjørte på maks jeg, selvom jeg ikke har lyst, så har ikke vi mulighet til å jobbe deltid, for penger må inn i kassa. Og det værste av alt var å sette opp at vi ønsket fra 4 mai :sad015 Hun er jo bare liten! Men hva om barnehagen ikke kan fra 4mai? Får vi avslag da?
 
Ang barnehage så kommer det helt an på hvor man bor i landet, reglene/praksisen er ulike fra kommune til kommune når det gjelder søking, ventelister osv.

Det siste kan jeg desverre ikke svare på. Håper dere får plassen i den barnehagen dere ønsker :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det heldigvis ikke sånn, er vanlig prioritering som søsken og spesielle behov.
Vi søkte plass i vinter til han på 2 år fra 15 august,men fikk plass allerede 15 juni. Så om de har ledig kapasitet så får dere plass i mai, hvis ikke får dere når det blir ledig. Om det er stor pågang så blir det venteliste ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har også søkt fra Mai.
Håper lillebror får plass i barnehagen til storebror.
Vet det er helt fult nå, og vet om 3 stk født i 2013 (etter august) som venter på plass i den barnehagen,
så sjansene er små. Men står nå iallfall på liste. Mye kan jo skje....

Sist søkte vi fra januar, fikk plass fra desember.
 
Her er det felles opptak 1 gang i året. Bare man søker før søknadsfristen så er man med i "lotteriet" (for det er sånn det blir her. Alt for mange som ønsker den barnehagen som er vår lokale.)

Vi legger inn en søknad etter hvert. Og da med start i mars/april - når pappapermen går ut.
Om vi ikke får plass før til høsten blir en av oss hjemme med lillemann.
 
Back
Topp