Har så vondt i..

Rosa termos

Elsker forumet
Skambeinet...? Er det det det heter? Der nede i underlivet hvor jordmor måler magemålet fra.. Akkurat som om det stråler fra bekkenet og ned der, selv om jeg ikke har vondt i bekkenet egentlig.. :-/ Vanskelig å forklare, hehe!

Noen som har opplevd lignende?

Har det samme til tider jeg og! Tror bare det kommer at av bekkenet gjør seg klart til fødselen... Man blir jo litt mer "slarkete" nedi der for at ungen skal klare å passere. :)

det føles rett og slett ut som eg har vert ute å ridd elle sykla :-P 
Føles ikkje så gale ut når eg ikkje har gjort noenting, men bøying, bæring, og spesiellt om morningane e verst.
Men det er mest sannsynlig bekkenløsning du har :)

Du kan lesa meir her : Bekkenløsning

"Symptomer vil variere fra person til person og fra dag til dag. Plagene øker ofte utover dagen og forverrer seg ved skifting av stilling. Det er også vanlig at plagene starter tidligere og tidligere for hvert svangerskap. Smertene kan komme når som helst i svangerskapet, men er mest vanlig etter 4. – 5. svangerskapsmåned.

Smertene som oppleves ved bekkenløsning kan stort sett deles opp i 2 kategorier:

1. Smerter i korsrygg/sete (blir også kalt bekkenlåsning)
  2. Smerter i symfysen/skambenet (bekkenløsning)

har det akkurat likedan.. etter å gjordt endel iløpet av dagen er det skikerlig ømt, og om morgenen må jeg få foroverbøyd de første minuttene fordi det er vondt i skambeinet :S

Jepp, har AKKURAT det samme, kan være bekkenløsning eller symfyseløsning.

Enig med de over her, det er nok bekkenet du begynner å kjenne ;)

Det kan jo være pga babyen som presser nedover også, da.

Tusen takk for så mange svar! Godt å høre at jeg ikke er alene, men noe bekkenløsning vil jeg ikke ha noe av..:-\

Back
Topp