Har så vondt etter fødsel..Hva er det???

friele

Elsker forumet
Jeg har så immari vondt etter jeg fødte for uker siden...Jeg fikk livmorfremfall etter fødselen og har hatt endel vondt pga det.

Jeg har ett sykt nedpress i underlivet og ganske mye smerte i nedre del av magen.Når jeg hoster ,nyser eller skal blåse nesen(er syk for øyeblikket) er det så vondt at jeg blir på gråten..Det er og kjempe vondt å tisse,ikke noe sviing eller noe,men jeg må trykke litt for å komme i gang og det brenner i underlivet da.Tårene kommer og da.
Jeg er veldig kvalm, svimmel og føler meg utmattet.Dette blir bare værre og værre,klarer meg ikke uten smartestillende.

Har vært hos legen og jeg skal bli sendt til gynekolog på sykehuset,men ville bare høre her om noen har opplevd slik etter fødsel,blir litt nervøs jeg[&:]

jeg hadde mye nedpress i de første ukene jeg også - hadde ikke noe livmorfremfall da, men vil vel anta at det er det som er årsaken til mesteparten av smertene dine..

det som hjalp for meg var å ligge.. ligge ligge ligge.. da ble ikke presset så stort (mye blodgjennomstrømming i det området etter fødselen), og det ble mye bedre.. [:)]

Jeg hadde også svært sterke smerter nedentil og bak etter min første fødsel. Var også tilbake på sykehuset igjen for sjekk, men hos meg var smertene relatert til at jeg revnet grad 3 (sfinkterskade).
Ekstremt smertefullt da jeg måtte på do og det presset på der hvor jeg hadde revnet (innvendig)[:'(] Uff..

Håper gynekologen finner ut hva som er så smertefullt hos deg, og at du får hjelpen du trenger!!

ORIGINAL: Dollface

jeg hadde mye nedpress i de første ukene jeg også - hadde ikke noe livmorfremfall da, men vil vel anta at det er det som er årsaken til mesteparten av smertene dine..

det som hjalp for meg var å ligge.. ligge ligge ligge.. da ble ikke presset så stort (mye blodgjennomstrømming i det området etter fødselen), og det ble mye bedre.. [:)]

Ja skulle ønske jeg hadde tid til å ligg for da er det bedre,men er ikke så lett med ei på 2 år og ei til på 6 uker....

ORIGINAL: malien

Jeg hadde også svært sterke smerter nedentil og bak etter min første fødsel. Var også tilbake på sykehuset igjen for sjekk, men hos meg var smertene relatert til at jeg revnet grad 3 (sfinkterskade).
Ekstremt smertefullt da jeg måtte på do og det presset på der hvor jeg hadde revnet (innvendig)[:'(] Uff..

Håper gynekologen finner ut hva som er så smertefullt hos deg, og at du får hjelpen du trenger!!

Jeg revnet ikke noe,men ja jeg har og stooore problemer med å komme på DO....Det føles som noe som sperrer åpningene der nede...

ORIGINAL: friele

ORIGINAL: malien

Jeg revnet ikke noe,men ja jeg har og stooore problemer med å komme på DO....Det føles som noe som sperrer åpningene der nede...

jeg hadde det langt ifra slik du beskriver det, men hadde STORE problemer med nr 2.  det var helt forferdielig, gikk jo MANGE dager å måtte på do men klarte ikke fordi det var noe som sperret som du sier.
Om det var min egen psyke eller hva vet jeg ikke, men ble iallefall ganske fortvilet. Så etterhvert fikk jeg kommet meg på apoteket å fikk microlax reseptfritt. Dette var en stor lettelse, og skal iallefall ha det tilgjengelig neste gang også om nødvendig!
Lykke til, håper du snart blir bedre

Back
Topp