Har så lyst på spekeskinke :(

Ønskegull

Glad i forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
At jeg nesten gråter. Helt seriøst! Om jeg kjøper en pakke spekeskinke, og fryser den i 2 dager, og så klipper den opp å koker den litt sammen med hvit saus, er det daa trygt?? :( da har den jo både vært frosset, ooog varmebehandlet, ikke sant? :D koker den i 3-5 min i kjelen eller noe..

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Vet man skal skal være obs på spekemat..men du trenger ikke både fryse og koke ;-) noen sier at de drepes ved frys, andre ikke.. men lag deg en spekeskinke pizza eller smørbrød ;-) eller i saus ;-) varmebehanding holder vel lenge ;-)

Eg åt litt sist..men glemte meg litt i starten..men da tok eg bare da den var helt nyåpna.. spekeskinke i norge har ikke fått påvist bakterie... men vil ikke ts risken denne gangen..men andre er mer at man ikke skal være hysterisk ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker fra November - jeg syns det er kjempegodt å steke på pannen ! : ) Blir jo veldig salt da, men smaker i alle fall spekeskinke enda ; )

Sniker fra November - jeg syns det er kjempegodt å steke på pannen ! : ) Blir jo veldig salt da, men smaker i alle fall spekeskinke enda ; )
Ja det e godt, samme med salami ;-) supert til eggerøre ;-)

Vet man skal skal være obs på spekemat..men du trenger ikke både fryse og koke ;-) noen sier at de drepes ved frys, andre ikke.. men lag deg en spekeskinke pizza eller smørbrød ;-) eller i saus ;-) varmebehanding holder vel lenge ;-)

Eg åt litt sist..men glemte meg litt i starten..men da tok eg bare da den var helt nyåpna.. spekeskinke i norge har ikke fått påvist bakterie... men vil ikke ts risken denne gangen..men andre er mer at man ikke skal være hysterisk ;-)

Men da kan jeg sikkert bare koke den litt også? For jeg har så veldig lyst på potetstuing og spekeskinke :D var derfor jeg nevnte å koke den i hvit saus :) deilig sommermat som jeg gjerne spiser en gang i uka minst :p

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Jeg har spist spekeskinke flere ganger nå når d er varmt m potetsalat...Da er pakken ny så spiser den kun da og ikke flere dager etter..Ingen fare..Spis spekeskinke..Ikke farlig så lenge pakken er ny;) Gjorde d samme da jeg gikk m de andre..Ingen skade skjedde..Legen sa også at man kan spise d så lenge den er ny

Mikroorganismer går i dvale ved nedkjøling, og dør ved oppvarming. Altså, frys er ikke sikkert. Kok/stek er trygt:-)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Akkurat det jeg ville høre :D :D da skal jeg koke meg hvit saus med spekeskinke oppi, og poteter til middag i morgen :) :) hvor lenge hadde dere villet koke kjøttet?

Jeg måtte også ha spekemat i dag. Lagde hjemmelaget mini-pizzaer med pepperoni og spekeskinke.... Mmmm :-)

Akkurat det jeg ville høre :D :D da skal jeg koke meg hvit saus med spekeskinke oppi, og poteter til middag i morgen :) :) hvor lenge hadde dere villet koke kjøttet?

Vet ikke, men det må ha en temperatur på over 70 grader for at ting skal dø :)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

å du fikk meg til å få lyst på det å:o

Hadde ALDRI spist uten å varmebehandle! Hjelper ikke hvor nyåpnet pakken er.... Hvorfor ta sjansen?
Kok den i hvitsaus du, blir sikkert nammis:)

Jeg har spist spekeskinke flere ganger nå når d er varmt m potetsalat...Da er pakken ny så spiser den kun da og ikke flere dager etter..Ingen fare..Spis spekeskinke..Ikke farlig så lenge pakken er ny;) Gjorde d samme da jeg gikk m de andre..Ingen skade skjedde..Legen sa også at man kan spise d så lenge den er ny
Ville vært liitt forsiktig ;-) selv om pakken e ny så kan det være noe i den..bakteriene er der fra før om de er der. en gang kan være for mye ;-)

Det var pizza med spekeskinke her til middag idag, så da klarer jeg meg nok en stund til:)

Stekte spekeskinke og skule spise med mozarella i forrige uke, men det ble fælt :p Modnet spekeskinke på panna var fysj så fælt. hahaha

Jeg kokte den noen min i sausen, og spiste med good samvittighet :D kjøttet ble smakløst da, men sausen og potetene smakte som det vanligvis ville gjort med salt kjøttsmak :) deilig! Men ble så mett at jeg fortsatt er kvalm.. Kraftig kost! Eller kanskje det er pga alt saltet :o

Lag deg spekepizza med pitabrød. Superkjapt og enkelt og veldig godt! Pita, creme fraiche, ost og spekeskinke på toppen. Og inn i ovnen.

Back
Topp