Har så lyst på spekemat!!

marihøne84

Blir kjent med forumet
Jeg går hver dag nå i varmen og har lyst på eggerøre og spekemat, noen her inne som har noen gode forslag til hva jeg kan spise i stede for spekemat. Ønsker meg noe salt deilig pålegg!!

Sliter med det samme!
Munnen min fylles med vann hver gang eg tenker på en sikkelig godt biff middag, ikke no gjennomstekt kjøtt her nei, men god og medium:-) Overlever fint uten alkohol, men slikt som deg er det mye god mat eg sliter med å slippe tak på.emoticon

Jeg også! Om sommeren pleier vi å spise mye spekemat, så dette blir en "rar" sommer ;p

Har dessverre ingen gode tips, kan jo spise eggerøre, melon, jordbær og f.eks stekte pølsebiter eller noe?

Har hørt at spekeat kan spises dersom du fryser den først. Men er usikker på dette..

Men fant på matportalen nå at det kan spises av gravide dersom man varmebehandler den godt..

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_parma_og_serranoskinke_og_annen_spekemat

Du får dessverre ikke bort bakteriene ved å fryse spekemat. Dersom du varmebehandler det så kan du spise det, men det vil jo si at du må steke det så alt kjøttet får minimum en temperatur på 70 grader. Og må da spises når det fortsatt er varmt.

MiniBolle2012 skrev:
Du får dessverre ikke bort bakteriene ved å fryse spekemat. Dersom du varmebehandler det så kan du spise det, men det vil jo si at du må steke det så alt kjøttet får minimum en temperatur på 70 grader. Og må da spises når det fortsatt er varmt.

Fysj, det hørtes mindre bra ut.

Jeg vet ikke hva du kan erstatte det med, men du kan jo si til deg selv at det er bare noen måneder, å så kan du spise så mye spekemat du vil
Jeg skal kjøpe inn spekemat på vei hjem fra sykehuset

Sist ønsket jeg meg serrano skinke i barselgave haha :)

Back
Topp