Har så lyst på forbudt mat

Skulle aldri ha begynt å lese på denne tråden her... drømmer nå om salami :(
 
Så lenge spekemat har vært fryst en stund først så er det trygt å spise, sa jordmor til meg. Så da er det vell bare å fryse en pakke med salami over 2-3 dager og spise :happy090
 
Bakteriene «sover» bare i frysen og vekkes til liv igjen når salamien / spekematen tines uansett kor lenge dette fryses og uansett temp. Snakket med en som jobber med salg av dette. Han anbefalte å stå over mens man var gravid.

Det som frister mest er salami og brie....
 
Jordmortime i dag. Hun sa at all spekemat er uaktuelt, med mindre det varmebehandles først. Å fryse ned funker ikke. Her blir det pizza med spekeskinke rimelig snart kjenner jeg...

(Ellers var det greit med røkelaks fra nyåpna pakke, men KUN den dagen den åpnes. OG sushi med laks var helt greit:smiley-bounce016
LYKKE!!)
 
Så lenge spekemat har vært fryst en stund først så er det trygt å spise, sa jordmor til meg. Så da er det vell bare å fryse en pakke med salami over 2-3 dager og spise :happy090
Sa min jordmor også :p jeg skulle ikke være hysterisk
 
Månnen kjøpte salami og det lukta i hele huset - har så lyst på rubdstykke med ost og salami:nailbiting:
 
Tørr ikke jeg heller! Å har aldri hatt så lyst på salami så mye som nå :(

Sniker!
Jeg hadde samme suget på salami som deg.
Jeg stekte meg ostesmørbrød med salami. Det er jo ikke helt det samme, men for meg var det et veldig godt alternativ.
 
Back
Topp