Har så lyst på forbudt mat

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Jeg Har så lyst på brødskive med haugpølse. Så mye at jeg leter etter artikler som sier gilde er greit (da jeg leste dette i forrige svangerskap). Men jeg finner de ikke... Hjelp!
 
Det skal veldig mye til å bli smittet av farlige bakterier i norsk spekemat. Spesielt hvis pakken er nyåpnet og godt innenfor holdbarhetsdatoen. Jeg personlig holder meg unna, men jeg spiser lite av det til vanlig også, så savnet er ikke det helt store. Jeg har hørt at man kan fryse det i en uke før man spiser, men jeg har ingen sikre kilder på dette. Jeg kan ikke ta valget for deg, men du tar nok ikke store risikoen ved å eventuelt spise det fra en nyåpnet pakke. En venninne av meg spiste f.eks. salami hele svangerskapet. Men igjen, hadde nok ikke gjort det selv. :confused:
 
Gilde anbefaler gravide å ikke spise salami og spekepølse pga faren for Listeria og Toxoplasmose. Står det på hjemmesiden deres.
Jeg pleier å ha slike «forbudte» ting på en pizza. Når de er stekt på høy varme er det ikke noe problem.
Blåmuggost er forresten veldig godt på pizza:joyful:
 
Fastlegen min sa at om man fryser spekematen så kan man spise det. Vet ikke hvor lenge det må være fryst eller hvor raskt etter opptining man må spise da. Jeg holder meg på den sikre siden og holder meg unna:p
 
Jeg Har så lyst på brødskive med haugpølse. Så mye at jeg leter etter artikler som sier gilde er greit (da jeg leste dette i forrige svangerskap). Men jeg finner de ikke... Hjelp!

Sist svangerskaps var gilde ute å sa at deres salami var trygg, men annen spekemat burde en holde seg borte fra. Jeg spiste litt salami da. Nå har de gått bort fra d igjen å anbefaler helt avholds fra salami og.
Kanskje d som har skjedd med d du leste sist? Kommer jo hele tiden noe nytt.
 
Sist svangerskaps var gilde ute å sa at deres salami var trygg, men annen spekemat burde en holde seg borte fra. Jeg spiste litt salami da. Nå har de gått bort fra d igjen å anbefaler helt avholds fra salami og.
Kanskje d som har skjedd med d du leste sist? Kommer jo hele tiden noe nytt.
Det kan hende :p
 
Sist svangerskaps var gilde ute å sa at deres salami var trygg, men annen spekemat burde en holde seg borte fra. Jeg spiste litt salami da. Nå har de gått bort fra d igjen å anbefaler helt avholds fra salami og.
Kanskje d som har skjedd med d du leste sist? Kommer jo hele tiden noe nytt.
Vi var jo gravide samtidig. Så det stemmer helt sikkert :p men fader at de har gått bort fra det igjen :( jeg tør ikke hvis ingen «garanterer» :p
 
Jeg å... har ikke så veldig lyst på det ellers men nå.... salami,spekemat
 
Det har vært forskjellige ting ang dette for hvert av mine svangerskap. Jeg har spist spekeskinke. Jeg fikk hel skinke til jul og den må jeg jo spise. Spiste masse før jeg fant ut at jeg var gravid også.
 
Også skal jeg i bryllup i sommer. Der skal de ha spekemat :(
 
Jeg drømmer om mårpølse og salami ... :angelic:Omtrent det eneste jeg spiste på brødskiva før jeg ble grabid, så nå sliter jeg med å få i meg nok mat... Haaaar så lyst på! :(
 
Vi har en nydelig spekeskinke i kjøleskapet som jeg vet at smaker fantastisk! Den frister veldig når kvalmen ikke er på sitt verste. Har prøvd å ha i gryterett og andre varme retter sånn at den blir varmet opp og «ufarlig», men det er liksom ikke det samme! :bored:
 
Jeg spiser salami når pakken er nyåpnet. De to første skivene er mine, så får gubben resten.
 
Back
Topp