Har så få symptomer..

Tonks95

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Hei!

Jeg er 8+1 og har de siste 2-3 dagene merket mindre av kvalme, trøtthet og ømme pupper. Kvalmen tok litt overhånd de to foregående ukene med påfølgende dårlig søvn. Nå kjenner jeg nesten ikke til kvalmen lenger, og jeg har mer energi (antageligvis en sammenheng vil jeg tro) - samtidig som puppene mine er tilnærmet vanlig.

Som førstegangsgravid greier jeg bare ikke å la være å bekymre meg. Har ikke vondt, og ikke sett antydning til blødning. Skal på tidlig ultralyd til uken, og jeg er så nervøs.

Noen som har like erfaringer, og som det gikk helt bra med? Håper på noen oppmuntrende ord :Heartpink

Tusen takk på forhånd.
 
Heiiilt normalt! :) går opp å ned det der, du skal heller bare sette pris på det :p
 
Jeg hadde også symptomer som bare forsvant rett før uke 9. Så kom de tilbake igjen noen dager senere, og forsvant igjen. Har hørt det er normalt :) Lykke til med TUL! :Heartred
 
Hei!

Jeg er 8+1 og har de siste 2-3 dagene merket mindre av kvalme, trøtthet og ømme pupper. Kvalmen tok litt overhånd de to foregående ukene med påfølgende dårlig søvn. Nå kjenner jeg nesten ikke til kvalmen lenger, og jeg har mer energi (antageligvis en sammenheng vil jeg tro) - samtidig som puppene mine er tilnærmet vanlig.

Som førstegangsgravid greier jeg bare ikke å la være å bekymre meg. Har ikke vondt, og ikke sett antydning til blødning. Skal på tidlig ultralyd til uken, og jeg er så nervøs.

Noen som har like erfaringer, og som det gikk helt bra med? Håper på noen oppmuntrende ord :Heartpink

Tusen takk på forhånd.
Helt normalt :) Jeg hadde lite til ingen symptomer hele graviditeten. Syntes det har litt kjedelig og ble bekymret som deg men er veldig takknemlig for det nå i ettertid.

Kos deg med graviditeten :Heartred
 
Slik var det hos meg også, symptomene ble borte over natta, tror det er vanlig ☺️
 
Hei!

Jeg er 8+1 og har de siste 2-3 dagene merket mindre av kvalme, trøtthet og ømme pupper. Kvalmen tok litt overhånd de to foregående ukene med påfølgende dårlig søvn. Nå kjenner jeg nesten ikke til kvalmen lenger, og jeg har mer energi (antageligvis en sammenheng vil jeg tro) - samtidig som puppene mine er tilnærmet vanlig.

Som førstegangsgravid greier jeg bare ikke å la være å bekymre meg. Har ikke vondt, og ikke sett antydning til blødning. Skal på tidlig ultralyd til uken, og jeg er så nervøs.

Noen som har like erfaringer, og som det gikk helt bra med? Håper på noen oppmuntrende ord :Heartpink

Tusen takk på forhånd.

Jeg har hatt to vidt forskjellige svangerskap. Første med hyperemesis og andre som var veldig fint og greit. Skjønner godt frykten din og det er grusomt vondt. Men etter å ha rent ned ultralydklinikken fikk jeg beskjed om å stole på kroppen min. Du er ikke noe mindre gravid selvom du har lite symptomer❤️ folk har massevis av symptomer og likevel oppdager de MA på TUL. Så prøv å pust med magen og stol på at kroppen din klarer dette. Og nyt at svangerskapet ditt er bra. For motsatt kan jeg bare love deg er jævlig :hilarious:
 
Helt normalt. Jeg er også førstegangs gravid, og har vært i kjempeform hele tiden. Ikke kvalm en eneste dag, og trente både kondisjon og styrke (nesten) som normdlt helt til ca 20 uker. Da var det mest feriemodus som gjorde at jeg droppet det. Heller ingen cravings, har følt meg helt 'vanlig', bortsett fra at jeg var veldig sulten i starten.

Tenker at det er lurt at vi som er helt friske snakker om det, man får jo nesten inntrykk av at det er noe unormalt å ikke ha noen symptomer. Ikke rart man kan bli bekymret :woot:.

Lykke til med svangerskapet ditt!
 
Tusen takk for svar alle sammen! Så utrolig godt å lese at flere også har opplevd det samme, men at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt. Jeg må innrømme jeg fremdeles tenker mye på det, og at det er nervepirrende. Hadde nok kanskje vært mindre nervøs om jeg ikke hadde hatt symptomer fra start, men når de plutselig blir borte over natta blir jeg bare sååå usikker. Hadde plutselig mageknip og skikkelig diaré i natt (beklager tmi), så var livredd for å se blod i trusa.. Huff, she crazy, haha!

Tenker at det er lurt at vi som er helt friske snakker om det, man får jo nesten inntrykk av at det er noe unormalt å ikke ha noen symptomer. Ikke rart man kan bli bekymret :woot:.

Nei, ikkesant! Det første jeg fikk som søkersvar når jeg googlet "få til ingen symptomer gravid", "mister symptomer" er MA, symptomer på abort osv - både på norsk og engelsk. Så man skulle så absolutt tro det ikke var normalt. Veldig godt å få litt kontrasvar her inne ❤️
 
Tusen takk for svar alle sammen! Så utrolig godt å lese at flere også har opplevd det samme, men at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt. Jeg må innrømme jeg fremdeles tenker mye på det, og at det er nervepirrende. Hadde nok kanskje vært mindre nervøs om jeg ikke hadde hatt symptomer fra start, men når de plutselig blir borte over natta blir jeg bare sååå usikker. Hadde plutselig mageknip og skikkelig diaré i natt (beklager tmi), så var livredd for å se blod i trusa.. Huff, she crazy, haha!

Forstår at du synes det er litt ekkelt at symptombildet har endret seg. Hvis du er bekymret så tenker jeg at det er helt greit å ta en telefon til legen eller jordmor over helgen, om enn bare for å bli beroliget. Min erfaring er at de er veldig påpasselige med gravide, og at de særlig har lav terskel for å la førstegangs gravide komme inn. Da vet du litt mer etterpå, og blir kanskje ikke like lett bekymret :Heartred. I starten aner man jo ingenting om hvordan ting skal kjennes ut, så man kan jo bli smågal :whacky011.
 
Back
Topp