har såååå lyst på JORDBÆR!!!...

verteline

Elsker forumet
det er min cravings for tiden!...

å mannen gidder ikke gå i butikken en gang!...BAH.. :P

noen andre med cravings her?

Skal man ikke unngå det når man er gravid, eller hvordan var det det var igjen?????og reker....?

Mmmm.. hørtes godt ut med jordbær!!!

Og reker hadde me på fredag, og d va skikkelig snadder!

Men har ikkje någe cravings. Lysten endrer seg så fort at d e kje alltid eg klare laga maten klar før eg ikkje har lyst på d lenger

fikk vite fra jormor at man kunne spise både jordbær å reker jeg, men ikke når man ammer.. at man skal være forsiktig med de to tingene da?...

så bra

2barns mor skrev:
så bra

men har du hørt noe annet?.. de sier jo forsjellig.. greit å være sikker før jeg lever på jordbær liksom.. hehe

verteline skrev:
fikk vite fra jormor at man kunne spise både jordbær å reker jeg, men ikke når man ammer.. at man skal være forsiktig med de to tingene da?...

De har gått tilbake på jordbærene når det gjelder amming vet jeg. 

Jeg har ingen bestemte cravings, men jeg får lyst på alt alle snakker om der og da.... Og som regel har jeg ikke det hjemme akkurat da... :PSånn som nå har jeg veeeldig lyst på jordbær.....

Artig, jeg har en skål med jordbær forran meg akkurat nå! Tuller ikke engang, har akkurat skylt dem og satt dem på bordet :P 

Jeg vil ha det meste egentlig, alt fra frukt til reker... rekene tiner i kjøleskapet as we speak ahaha

verteline skrev:

Jordbær når en amme kan bli litt sterkt for den lille sin mage og kan få luftplager av det, det må jo prøves forsiktig ut evt.
Har aldri hørt at man ikkje skal ete reker mens man ammer... ser ikkje at d står ang d på matprotalen sine sider heller:

http://matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/ammende/#tabs-1-2-anchor

Jeg spiser ikke røkelaks eller spekeskinke, jeg drikker ikke alkohol, og jeg har kuttet ut cola i hverdagen... 

Ellers spiser jeg akkurat det jeg har lyst på! Det gjorde jeg sist også... Ekstra nøye med å vaske frukt og slikt før man spiser det bare :)
Det gikk bra sist, og det kommer til å gå bra denne gangen også :) Det med spekeskinke er også mest sannsynlig unødvendig iom at det ikke er registrert at noen har fått bakterier av norsk spekeskinke :) 

*ikke nervøs for sånt 89 :)

Man kan både spise jordbær og reker både når man er gravid og ammer, om barnet reagerer på noe man spiser når man ammer tror jeg bare man må prøve seg frem, og det at det liksom skal være allergifremkallende er bare tull, det var sånn de kanskje trodde før....

Her handler jeg inn en eller to kurver jordbær hver dag, viktig at det alltid er jordbær i kjøleskapet nå 

Jeg var ekstremt hekta på jordbær for et par uker siden, men jeg kasta så ekstremt opp at jeg klarer ikke lukten av jordbær nå Hahahahahah

Back
Topp