Har pengene til laget mitt på konto, selvangivelse

caracara

Forumet er livet
Jeg har en pengesum fra et lag jeg er med i på en konto som står i mitt navn. Regner med at dette er inkludert i formuen min, og at jeg slipper litt skatt om jeg fører dette opp? Fører jeg det på "Beløp som ikke er forhåndsutfylt" og som formue?

Betaler du formuesskatt?

Du slipper jo ikke akkurat skatt av å øke formuen uansett, men de fleste av oss har ikle formue fordi hus ikke verdsettes så høyt i skatteverden så lånet er større

Hvorfor føre opp penger som tilhører laget ditt?? Det er ut i fra det jeg forstår ikke bare dine penger, så da ser jeg ikke helt hvorfor du skal føre dette opp?

Om kontoen står i hennes navn, så er hun vel pliktig å oppgi den om den ikke allerede står der? Banken skal jo rapportere alt som står på deg. Står den som lagets med deg som disponent er det noe annet.

Om kontoen står i hennes navn, så er hun vel pliktig å oppgi den om den ikke allerede står der? Banken skal jo rapportere alt som står på deg. Står den som lagets med deg som disponent er det noe annet.
Når enkonto er reg på hennes fødsels og personnr så meldes den inn som en sv hennes kontoer. Banken og heller ikke skatteetaten skiller. Kontoeier er kontoeier

Derfor anbefaler banken alle å reg i brønnøysund og få orgnr tll alle lag, foreninger, sameier osv

Hilsen bankdama

Når enkonto er reg på hennes fødsels og personnr så meldes den inn som en sv hennes kontoer. Banken og heller ikke skatteetaten skiller. Kontoeier er kontoeier

Derfor anbefaler banken alle å reg i brønnøysund og få orgnr tll alle lag, foreninger, sameier osv

Hilsen bankdama
Nettopp. Syns det var rart at de var på privatkonto og at man ønsker fradrag for det når det er lagets penger som burde vært satt inn på lagets konto.

Takk for svar, trakk fra lagets penger fra summen som stod oppført, og forklarte dette. Litt rart at jeg plutselig har fått 250 tusen pluss på konto, så er de vekke neste år. Ikke bare bare å få vårt lag til å få org. nummer, visst :/

Står de på ditt navn, så er det ikke bare å trekke dem fra, skatten skiller ikke på om du sier de ikke eeeegentig er dine

Takk for svar, trakk fra lagets penger fra summen som stod oppført, og forklarte dette. Litt rart at jeg plutselig har fått 250 tusen pluss på konto, så er de vekke neste år. Ikke bare bare å få vårt lag til å få org. nummer, visst :/
Tror nok ikke du kan gjøre det bare sånn uten videre.
Står de i ditt personnr så ser skatteetaten på det som dine - og du må skatte av det

Back
Topp