Har pcos umulig å bli gravid eller bare utroli vanskeli :(??

mokka87

Første møte med forumet
Jeg å samboeren min har prøvd å få barn i over 1 år nå... men til ingen hell
var hos legen å fått beskje om at e har pcos [:(] å mange seier at det kan bli utroli vanskeli å bli gravid =( vi tok detta veldi tungt å prøver enda... noen som har det som har blitt gravide?? hva ska vi gjøre =( [:(]
 
HEI

Jeg er snart 32 år og har fått diagnosen pcos for ca 11 år siden, jeg var lett overvektig- og kiloene bare krøp på noe vanvittig litt etter litt og til slutt var jeg sykeligovervektig.. Jeg har fått vite at overvekt i tilleg til pcos (overvekt og pcos henger ofte sammen)gjør det vanskelig å få barn.. vi prøvde i over 8 år med 1. mann og jeg ble gravid uten noe form for behandling, men jeg hadde gitt opp håpet for lengst- nå er jeg igjen gravid for 3. gang- jeg har hatt SA engang 1. MANN (men den var uønsket, like greit p.ga omstendighetene den gangen) 2.mann er nå en gutt på 3,5 år- og håper jeg fullfører denne svangerskapet også er nå snart 7 uker på vei- det sies at grunnen til at jeg ble lettere gravid nå er at jeg har gått ned ekstremt mye, og at eggstokkene har begynt å "jobbe" riktig.. Hvis du også har noen kilo for mye (noe som er vanlig med pcos) kan jeg bare råde deg til å "slanke" vekk noen kilo for da blir man lettere gravid...

Ønsker deg lykke til- som sagt er du ikke sykelig overvektig er det hjelp å få fra sykehuset, er du sykeligovervektig desverre da råder dem deg til å gå ned først- også vil dem brenne bort cystene med lapraskopi.. Du har kanskje også ustabil mens?
 
Jeg fikk diagnosen PCOS da jeg var 18 år gammel og måtte gå på p-piller for å i d hele tatt få en menstruasjonssyklus.Kiloene bare stupte på!
Gynokologen min den gangen mente at det ikke skulle være noe problem den dagen jeg eventuelt ville få barn. Det var da en tablett kur man skulle gå på som ville føre til en "naturlig" eggløsning.
Men da jeg kom i den situasjonen selv at vi ville prøve å få barn,9 år etter, så ble jeg gravid før jeg rakk å i det hele tatt få neste menstruasjonsyklus.
Og etter fødselen har kroppen min forandret seg helt, ingen antydning til PCOS, og menstruasjonen kommer punktlig hver mnd[:)] i tillegg til at vekten er stabil! Rett og slett helt fantasktisk[:)]
Men forhør deg litt hos legen din om de hormonkurene som finnes om det kanskje er et alternativ for dere?
Masse lykke til. Krysser fingrene for at det finnes en grei løsning for dere[:)]
 
Har noen kilo for mye mn har gått ned 12 nå så skal snart til kontrol hos legen
Takk for svar [;)] Mensen lever sitt liv som jeg kaller det... kommer å går som den sjøl vil... men det verste er jo di smertene.... mn håper legen kan si noe når jeg skal ditt
 
Back
Topp