Har partnerne deres hjemmekontor?

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Mannen min fikk mail i dag tidlig om at han som sitter ved siden av han på jobben har feber og vond hals, og derfor skal testet for korona. Merker jeg syns det er innmari kjipt om mannen skulle få karantene eller korona fra jobben når man har kontorjobb og så enkelt kan jobbe hjemmefra. Var redd for dette i slutten av sommerferien og foreslo egentlig at han burde ha hjemmekontor til ting var litt mer under kontroll igjen, men tror han følte det var litt overdrevet siden de kun er 30 stykker på kontoret hans.

Han er på vei til jobb for å hente PC-en og jobbe hjemmefra i dag, og mulig han nå tar hjemmekontor neste uke for å være på den sikre siden.

Hva gjør deres menn hvis de kan jobbe hjemmefra? Hadde dere krevd hjemmekontor?

Er egentlig invitert i et bryllup neste helg også, men tror nesten vi må si nei til det slik situasjonen er nå. Veldig kjedelig, men fødsler skjer sjeldnere enn bryllup...
 
Min har ferie. Han har ikke mulighet ril å hjemmekontor, men for begrense smitterisiko når fødselen nærmer seg så tok han ut ferie nesten 4 uker før termin. Så håper hun ikke kommer så lenge etter termindatoen at han må begynne på jobb igjen:sorry:
 
Min har hjemmekontor foreløpig, og har hatt det siden mars. De vil egentlig ha folk tilbake et par dager i uken fra neste uke, men han kommer til å be om å fortsette å jobbe hjemmefra; litt tullete å avslutte hjemmekontorløsningen (som fungerer helt supert) når det er under to uker til termin..

imidlertid mer bekymret for skolestart..: samboer har to døtre, 14 og 16 år, bor hos oss annen hver uke, og begynner på skolen igjen mandag. Den uken er de hos mammaen, men så hos oss igjen.
Eldste begynner på videregående, og det er snakk om «fadderuke», fester, osv. Hun er veldig klar over (og egentlig ganske redd selv) for corona, men samtidig veldig sosial og ekstremt opptatt av å ikke skille seg ut/«falle utenfor» på noen måte. Vi har prøvd/prøver å være strenge mht fester og smitte, men det er ikke alt vi klarer å styre. -Og vi bor i Vestre Aker; en av bydelene som ligger på topp nå...
Termin 30. august; selv ble jeg født 4 uker før termin, håper lillegutt her vil ut i løpet av neste uke eller noe sånt, men ingenting som tyder på det foreløpig.

Hadde ønsket at spesielt eldste kunne vært hos mammaen fra skolestart til fødsel, men tror det spørs. Blir jo til at de må være der i tiden rundt/rett etter fødsel også, og det er ikke bare bare med all kjøring, sene kvelder på fest (hvor vi alltid passer på og henter; fra skolestart bør det bare bli helgene som er sene, og kanskje blir det slutt på det igjen grunnet korona, men..) - så alle synes det er greit å ta annen hver uke, egentlig..;)
(Vi spøker en del oss imellom om at baby tror vi ikke blir så slitsomt, vet jo at det blir det sikkert - og også at jeg ikke vet hvordan det er, men tenåringer kan i hvert fall være slitsomt!)

Krysser fingre for oss alle sammen; at vi, fedre, og familie holder oss friske, og at fedrene får være med på fødselen <3
 
Her har vi begge hatt pålagt hjemmekontor siden mars(vi jobber på samme arbeidsplass). Mannen fortsetter på hjemmekontor. Det er først og fremst på grunn av at vi har lang reisevei til kontoret og er avhengig av kollektivt. Arbeidsgiveren vår sier at de som er avhengig av kollektivt ikke skal dra på kontoret. Det er i stor grad basert på frivillighet og de tar hensyn til den enkelte sin situasjon og ønsker. Arbeidsgiveren vår har veldig stor forståelse for at vi ikke ønsker å utsette oss for noe med med nært forstående fødsel. Det er foreløpig svært lite smitte her vi bor, så vi føler det er tryggest å bli hjemme nå.
 
Mannen er sykepleier, så nei. Tvert i mot. Så håper bare ikke det blir noe smitte der han jobber.
 
Mannen startet på jobb 3.august etter ferien og har hatt hjemmekontor frem til fødsel. Mest pga at vi bare har en bil for øyeblikket, og jeg trengte bil for å levere storebror i barnehagen slik at han ikke fikk alt for lange dager (mannen liker å jobbe fra kontoret litt bedre enn hjemmekontor, for der har han flere skjermer og heve/senke pult)
De fleste på mannen sin jobb bruker hjemmekontor, og ledelsen har oppfordret til hjemmekontor hele veien, det siste jeg hørte var at de oppfordret de som hadde mulighet til å ta hjemmekontor til å gjøre det til oktober (tror jeg). Nå har mannen permisjon til ut i oktober:rolleyes:
 
Både mannen min og jeg har hatt hjemmekontor siden mars, men siden han kan kjøre bil til jobb har han etter hvert hatt et par dager i uka på kontoret. Nå har han vært hjemme i permisjon i to uker, og han vil nok i større grad være på kontoret fremover. Jeg er fortsatt i dårlig form etter fødselen, så er spent på hvordan det skal gå til uka. Men hadde han jobbet hjemme ville jeg garantert vært fristet til å spørre om hjelp, og han trenger virkelig å få tatt igjen ting på jobb nå, så det er nok lurt å gjøre det sånn.
 
Har på ingen måte hjemmekontor. Da jeg har såkalt «respiratorkompetanse» blir det lite hjemmekontor. Samboer har derimot hjemmekontor. Hun er ikke mann da.
 
Back
Topp