Har opplevd det verste jeg har kjent av fysisk smerte..

ranveigl

Forelsket i forumet
Våknet som normalt igår, og skulle ordne meg til første dag på jobb. Spent som bare det står jeg framfor speilet og grer håret. Kjenner etterhvert at jeg har en smerte i høyre side av underlivet som ikke vil gå bort, tror umiddelbart at det er buksen som strammer og løser denne opp, legger meg ligg på senga for å slappe av.
Smertene går imidlertid ikke bort, og øker stadig samtidig med klam hud og kvalme. Jeg tenker abort i første omgang, og deretter svangerskap utenfor livmoren. Heldigvis kom samboeren min rett fra jobb og det bar på legesentret.
 
Der klarte jeg ikke stå på grunn av smerter nesten og legen beordra meg rett opp på sykehuset. Magesmertene var helt syke, har aldri forestilt meg en slik smerte. Jeg får smertestillende direkte i blodet men ingenting hjelper. Jeg fryser , kaldsvetter , kaster opp, og er skikkelig dårlig. Her får jeg sjekka ultralyd av alt annet enn underlivet ( da de ikke har folk med rett utdannelse til dette), de finner ikke noe galt og jeg blir sendt til et annet sykehus med ambulanse 1 1/2 time unna. Smertene øker stadig, og hele underlivet er en konstant verkeklump, smertestillende hjelper ikke, og jeg kryper nærmest oppover veggene i ambulansen.
På neste sykehus kommer jeg rett inn til innvendig ultrayd, det første som blir konstantert er at fosteret ligger riktig og at han/ hun er i livet, hjertet slår og alt er bra :) ( Heldigvis). Men i høyre eggstokk finner dem en vanncyste på 8,5 cm, og legen mistenker at eggstokken har vridd seg og at det er dette som er årsaken til smertene.
 
Jeg kommer raskt til operasjonssalen, gråtende og livredd for narkose ( det har alltid vært en skrekk for meg), men våkner opp pigg som bare det, og tenker at dette var jo ingen sak. Ser under skjorta og der er det gjort tre snitt, et gjennom naveln og to såkalte arbeishull på hver side. Jeg får snakka med legen, og som hun mistenkte hadde eggstokken dratt med seg eggleder og snurret rundt seg selv 2 ganger, og var helt svart da de åpna og fikk sett dette. Heldigvis fikk eggstokken fin farge igjen når blodet fikk strømme til, og inngrepet var vellykket.
 
Nå er jeg kommet hjem fra sykehuset, øm og sår, men disse smertene kan jeg i det minste leve med. Ny ultralyd idag viser at fosteret fremdeles lever og har det tilsynelatende bra, og legen tror dette kommer til å gå bra.
 
Jeg er selvfølgelig glad det gikk som det gikk, men livredd for at det skal skje på nytt. Er det noen som har erfaring med dette, og er cyster vanlige?
 
å kjære vene dette må da ha vært helt forferdelig!!!!
har ikke hørt om noe lignende.
får håpe den lille klamrer seg fast resten av svangerskapet også :)
 
Oi shit, for en skremmende opplevelse! Men så bra alt er bra med den lille!! Lykke til videre i svangerskapet!
 
Har vært igjennom dette selv bare at jeg ikke fikk operasjon pga. komplikasjoner som gjorde at eggstokkene kunne sprekke. Men ble innlagt og lå med morfin noen dager.

Håper alt er på bedringens vei og at du får slappet av litt. Godt å høre at den lille fortsatt hadde det bra ;0)
 
Men måtte du ikke operere om eggstokken hadde vridd seg? da vil jo eggstokken ikke få blod og dø, eller?
 

Herlighet! Stakkars deg! Ble jo helt uvell bare jeg leste dette!! Gurimalla!
 
Godt å lese at det går bra med deg og babyen nå iallefall!!
 
Cyster i seg selv er ganske vanlige.. Var det vanncyste du hadde? De er vanlige, og kan både tømme og fylle seg.
Selv er jeg under utredning for en, hadde en som var på størrelse med din, men de håper den tømmer seg, til neste undersøkelse! :)
 
God bedring, håper du kommer deg fort til hektene!!
 
Det var vanncyste ja, så de tømte den og etterlot et stort hull i den så den forhåpentligvis ikke skulle klappe seg sammen igjen og fylles opp. Er ekstra uheldig da som fikk vridning, håper bare inderlig at det ikke skjer igjen.
 
Auuuuuu.... Stakkar deg!!!
 
det der hørtes ikke mye godt ut nei!
stakkars deg som måtte oppleve det!
jeg har ikke hørt om det før.
får håpe du slipper å oppleve noe slikt igjen, og at den lille klamrer seg godt fast[:)]
god bedring!
 
ORIGINAL: ranveigl

Men måtte du ikke operere om eggstokken hadde vridd seg? da vil jo eggstokken ikke få blod og dø, eller?


Problemet var at jeg hadde et svangerskap i andre egglederen som holdt på å aborteres samt at eggstokken (som i utgangspunktet er ca. 4,5 cm i diameter) var nesten 10 cm i diameter. Så jeg lå på morfin og til observasjon i 3 dager så vi måtte vi avvente å se om den vrei seg tilbake. Og det gjorde den heldigvis og de gikk bra.
 
  • Liker
Reactions: R
ingen sak. Ser under skjorta og der er det gjort tre snitt, et gjennom naveln og to såkalte arbeishull på hver side. Jeg får snakka med legen, og som hun mistenkte hadde eggstokken dratt med seg eggleder og snurret rundt seg selv 2 ganger, og var helt svart da de åpna og fikk sett dette. Heldigvis fikk eggstokken fin farge igjen når blodet fikk strømme til, og inngrepet var vellykket.

Nå er jeg kommet hjem fra sykehuset, øm og sår, men disse smertene kan jeg i det minste leve med. Ny ultralyd idag viser at fosteret fremdeles lever og har det tilsynelatende bra, og legen tror dette kommer til

 
Hva var verst av fødsel og disse smertene :)? Jeg var livredd fødsel før, men tenker at det umulig kan være verre. Eller??
 
hei. jeg har gått igjennom akkurat det samme som deg. egglederne hade vridd seg og det satt betennelse i de. cyster på begge side, så store osm appelsiner.

Ble operert som deg. Desverre så har jeg cyster (nesten) hver gang jeg har eggløsning. de siste mnd har jeg ikke hatt det.

Men nå legger jeg merke til de og kjenner når de sprekker, så da følger jeg med selv.

god bedring og lykke til!
 
sokkestompen: Har slike cyster og vridning noe å si for problemer med neste graviditet og eventuelt sangerskap utenfor livmoren? og vet du om det er stor sannsynlighet for at noe slikt skjer igjen? spurte legen om dette, men fikk liksom bare ymse svar.
Vet jo enda ikke hvordan det kommer til å gå med han/ hun som er 11 uker idag, det må jo være økt risiko for spontanabort etter det jeg har gått igjennom nå. Og er selvsagt i tillegg livredd for at narkosen skal føre til skade på fosteret. Men hadde jo ikke stort valg , og de sa det ikke var farlig for fosteret, men jeg har lest litt rundt på nettet og det er det visst delte meninger om?
 
for meg så hadde det det for cystene kom av at egget ikke kom ut av den "posen" sin og den ble fyllt med vann. når jeg sluttet med hormoner, så sluttet også cystene og komme.

med tanke på narkosen, så tenker jeg at det har du vært igjennom og det er noe du ikke hadde noe valg med. ta og bestill time hos legen din og hør med h*n. du blir ikke så mye klokere av å lese selv for man finner så mange ulike svar.
 
auauauau... det der hørtes virkelig ikke godt ut!
 
Hjelpe meg. Er det mulig.
Så flott at det gikk bra!!!!
Jeg har aldrig hørt om det før.
Er sikkert ikke så vanlig så da satser vi på at i alle fall du har fått din dose...
 
Våknet som normalt igår, og skulle ordne meg til første dag på jobb. Spent som bare det står jeg framfor speilet og grer håret. Kjenner etterhvert at jeg har en smerte i høyre side av underlivet som ikke vil gå bort, tror umiddelbart at det er buksen som strammer og løser denne opp, legger meg ligg på senga for å slappe av.
Smertene går imidlertid ikke bort, og øker stadig samtidig med klam hud og kvalme. Jeg tenker abort i første omgang, og deretter svangerskap utenfor livmoren. Heldigvis kom samboeren min rett fra jobb og det bar på legesentret.
 
Der klarte jeg ikke stå på grunn av smerter nesten og legen beordra meg rett opp på sykehuset. Magesmertene var helt syke, har aldri forestilt meg en slik smerte. Jeg får smertestillende direkte i blodet men ingenting hjelper. Jeg fryser , kaldsvetter , kaster opp, og er skikkelig dårlig. Her får jeg sjekka ultralyd av alt annet enn underlivet ( da de ikke har folk med rett utdannelse til dette), de finner ikke noe galt og jeg blir sendt til et annet sykehus med ambulanse 1 1/2 time unna. Smertene øker stadig, og hele underlivet er en konstant verkeklump, smertestillende hjelper ikke, og jeg kryper nærmest oppover veggene i ambulansen.
På neste sykehus kommer jeg rett inn til innvendig ultrayd, det første som blir konstantert er at fosteret ligger riktig og at han/ hun er i livet, hjertet slår og alt er bra :) ( Heldigvis). Men i høyre eggstokk finner dem en vanncyste på 8,5 cm, og legen mistenker at eggstokken har vridd seg og at det er dette som er årsaken til smertene.
 
Jeg kommer raskt til operasjonssalen, gråtende og livredd for narkose ( det har alltid vært en skrekk for meg), men våkner opp pigg som bare det, og tenker at dette var jo ingen sak. Ser under skjorta og der er det gjort tre snitt, et gjennom naveln og to såkalte arbeishull på hver side. Jeg får snakka med legen, og som hun mistenkte hadde eggstokken dratt med seg eggleder og snurret rundt seg selv 2 ganger, og var helt svart da de åpna og fikk sett dette. Heldigvis fikk eggstokken fin farge igjen når blodet fikk strømme til, og inngrepet var vellykket.
 
Nå er jeg kommet hjem fra sykehuset, øm og sår, men disse smertene kan jeg i det minste leve med. Ny ultralyd idag viser at fosteret fremdeles lever og har det tilsynelatende bra, og legen tror dette kommer til å gå bra.
 
Jeg er selvfølgelig glad det gikk som det gikk, men livredd for at det skal skje på nytt. Er det noen som har erfaring med dette, og er cyster vanlige?



Lenge siden du skrev dette innlegget. Jeg bare lurer på hvordan det endte opp? Bar du frem babyen til termindato? Vridde egglederen seg på nytt igjen? Har du prøvd å bli gravid på nytt og har det vært vanskelig? Var dette verre smerter enn selve fødselen?
 
Back
Topp