Har okt-girlsa hatt en fin dag?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hvordan har dagen deres vært jenter/damer?:)
Hatt mye vondt/plager?
Gjort noe gøy med familien, venner osv?:D

Selv har jeg vært inn og ut på terassen, sola meg og lest se&hør:P
Gubben holder på med barnerommet og guttungen på 10år hjelper ivrig til:D
Senere blir det en times felles gåtur:)

Her har det blitt mye sofa i dag dessverre.. Er fremdeles ikke i form etter glukosebelastningstesten i går :confused: Måtte avlyse bekkentreninga men klarte heldigvis å få med meg timen hos manuellterapauten :) Er fremdeles i dårlig form. Heldigvis er det bra aktivitet hos skatten i dag, men blir ikke formen bedre så ringer jeg legen i morgen tidlig..

På "mobben"

Dagen i dag har vært tung, så har stort sett ligget i sengen og på sofaen.
Håper det blir bedre i morgen. Da skal jeg på kontroll hos fastlegen :)

Idag har jeg hatt min første time på bekkengruppe hos fysioterapeut. Syns det virket veldig ok så håper det hjelper :) Ellers så har jeg hatt litt famile på grillings og kake for en liten "feiring" av dagen :)

Har jobbet, og vært innom legen på slutten av dagen pga. at jordmor ønsket at jeg skulle sykmelde meg et par dager i uken. Så nå er jeg 30 % sykmeldt - herlighet det føles merkelig! Må finne en løsning på hvordan vi skal fordele de 30 prosentene med sjefen før helga.

Ellers har jeg slappet av, lagd vafler sammen med samboeren, lekt med hunden og sovet litt på sofaen ;-) Har hatt besøk av rørlegger i dag, som har stengt av vannet inn til toalettet vårt - så i morgen begynner pappa å pusse opp der inne :D Tror det er det rommet som trenger oppussing mest av alt vi har gjort, så gleder meg til å se resultatet :D Håper han kommer langt før helga starter, for da har vi bare kjøkkengulv, ganggulv, fire vinduer og vedovnen igjen før oppussingen er ferdig :-)

Har jobbet, og vært innom legen på slutten av dagen pga. at jordmor ønsket at jeg skulle sykmelde meg et par dager i uken. Så nå er jeg 30 % sykmeldt - herlighet det føles merkelig! Må finne en løsning på hvordan vi skal fordele de 30 prosentene med sjefen før helga.

Ellers har jeg slappet av, lagd vafler sammen med samboeren, lekt med hunden og sovet litt på sofaen ;-) Har hatt besøk av rørlegger i dag, som har stengt av vannet inn til toalettet vårt - så i morgen begynner pappa å pusse opp der inne :D Tror det er det rommet som trenger oppussing mest av alt vi har gjort, så gleder meg til å se resultatet :D Håper han kommer langt før helga starter, for da har vi bare kjøkkengulv, ganggulv, fire vinduer og vedovnen igjen før oppussingen er ferdig :)

Flere som pusser opp ja:) Dere har kjøpt nylig eller?:) Leilighet, hus eller hva?:)
Vi pusser opp selv, kjøpt enebolig:D

Flere som pusser opp ja:) Dere har kjøpt nylig eller?:) Leilighet, hus eller hva?:)
Vi pusser opp selv, kjøpt enebolig:D

Ja, har pusset opp i tre-fire måneder nå - ting tar så mye lengre tid enn man tror :P Vi kjøpte huset for to år siden, men har ikke gjort noe her før nå. Var ingenting som MÅTTE gjøres liksom (store deler av øvre etg. var pusset opp i 2007), så det har blitt litt utsatt og utsatt.. Men nå var det på tide og få sitt eget preg på ting, og merker det var greit å vente litt så vi fikk bodd oss inn her og funnet ut av hvilke løsninger vi vil ha :-) Er så heldig at pappa hjelper oss når han har friperioder og ferie, så takket være han har vi fått gjort en del nå :-) Har pusset opp tre soverom inkl. vindusbytte, pusset opp gangen og bygd ny uteplass. Så står toalettet, gulvet i yttergangen, kjøkkengulvet, fire vinduer og vedovnen i stua igjen. Vi har en hel kjeller som må til pers også, men det blir en annen gang :-)

Er det storoppussing dere er i gang med da? :-)

Ja, har pusset opp i tre-fire måneder nå - ting tar så mye lengre tid enn man tror :p Vi kjøpte huset for to år siden, men har ikke gjort noe her før nå. Var ingenting som MÅTTE gjøres liksom (store deler av øvre etg. var pusset opp i 2007), så det har blitt litt utsatt og utsatt.. Men nå var det på tide og få sitt eget preg på ting, og merker det var greit å vente litt så vi fikk bodd oss inn her og funnet ut av hvilke løsninger vi vil ha :) Er så heldig at pappa hjelper oss når han har friperioder og ferie, så takket være han har vi fått gjort en del nå :) Har pusset opp tre soverom inkl. vindusbytte, pusset opp gangen og bygd ny uteplass. Så står toalettet, gulvet i yttergangen, kjøkkengulvet, fire vinduer og vedovnen i stua igjen. Vi har en hel kjeller som må til pers også, men det blir en annen gang :)

Er det storoppussing dere er i gang med da? :)

Så flott pappa hjelper til da. Har han noe utdannelse eller bare handy?:) Stort er huset da?:)

Vel, vi overtok huset for 6mnd siden. Huset er 187 kvm og funkis stil fra 1933. Før vi flyttet inn pusset sambo og svigerfar opp soverommet vårt og begge stuene( tv-stue og fin-stue) i hovedetg.. Kjøkkenet og badet i hovedetg er helt nylig ferdigopppusset. Gangen er under arbeid. I 2etg/loft har mannen fikset rommet til guttungen på 10år. Nå holder han på med barnerommet til nurket vi venter. Etter rommet er klart skal han skifte gulv(parkett) på hele loftet og male alle vegger. På loftet har vi fått velux-vinduer. Det åpnet veldig opp og det ble så mye finere med disse vinduene:)

I kjelleren har vi på sikt tenkt til å ha stort bad. Enn så lenge har vi gjesterom her nede. Vi har også innredet til kino, gubben kjøpte stort rammelerret:) Ellers måtte vi skifte omtrent hele det elektriske anlegget....

Her har det blitt mye sofa i dag dessverre.. Er fremdeles ikke i form etter glukosebelastningstesten i går :confused: Måtte avlyse bekkentreninga men klarte heldigvis å få med meg timen hos manuellterapauten :) Er fremdeles i dårlig form. Heldigvis er det bra aktivitet hos skatten i dag, men blir ikke formen bedre så ringer jeg legen i morgen tidlig..

På "mobben"

Ble du dårlig etter testen? Jeg drakk druesukker når jeg tok den, ventet i 2 timer og tok ny test.. Hvordan test tok du? God bedring:)

Fra mobilen :-)

I dag har vært ganske travel, faktisk :) Endelig en dag med litt gjort :P Først noen timer jobb, deretter noen timer på shopping (barnehageklær og fottøy), og så hjem til finvær og kos/stell av hund mens ungene syklet og lekte seg :)

Dagen min har vært både og. Veldig opp og ned. Formmessig kunne den gjerne vært bedre. Uggen mage, småkvalm, MYE luft og endel kynnere nå i kveld. Men har hatt kjempekoselig besøk i dag, fått komplimenter i forhold til noe greier fra noen jeg ikke forventet det fra, og har kost meg så langt jeg har klart med de plagene jeg har hatt.

Ble du dårlig etter testen? Jeg drakk druesukker når jeg tok den, ventet i 2 timer og tok ny test.. Hvordan test tok du? God bedring:)

Fra mobilen :-)
Mmåtte ta glukosebelastningstesten pga mye sukker i urin da jeg var på kontroll forrige fredag.
Var i utgangspunktet småkvalm pga at jeg var fastende. Måtte drikke en halv liter sukkervann og så vente 2 timer. Blodprøve før sukkervannet og etter to timer.. Ble grusomt kvalm, svimmel og sjelven 10 minutter etter jeg drakk vannet. Klarte ikke sitte oppreist på venterommet så jeg fikk ligge inne på kontoret til ene legen som er på ferie. Var dårlig resten av dagen selv om jeg fikk spist flere normale måltider.. Har vært slapp, uvel og svimmel i dag også..
Er det ikke borte når jeg står opp i morgen så ringer jeg legen..
På "mobben"

Så flott pappa hjelper til da. Har han noe utdannelse eller bare handy?:) Stort er huset da?:)

Vel, vi overtok huset for 6mnd siden. Huset er 187 kvm og funkis stil fra 1933. Før vi flyttet inn pusset sambo og svigerfar opp soverommet vårt og begge stuene( tv-stue og fin-stue) i hovedetg.. Kjøkkenet og badet i hovedetg er helt nylig ferdigopppusset. Gangen er under arbeid. I 2etg/loft har mannen fikset rommet til guttungen på 10år. Nå holder han på med barnerommet til nurket vi venter. Etter rommet er klart skal han skifte gulv(parkett) på hele loftet og male alle vegger. På loftet har vi fått velux-vinduer. Det åpnet veldig opp og det ble så mye finere med disse vinduene:)

I kjelleren har vi på sikt tenkt til å ha stort bad. Enn så lenge har vi gjesterom her nede. Vi har også innredet til kino, gubben kjøpte stort rammelerret:) Ellers måtte vi skifte omtrent hele det elektriske anlegget....

Han har jobbet som snekker i mange år. Har fagbrev i både tømmer, betong osv.. Så han har papirer på at han kan gjøre det meste selv, så det er ganske snedig :-) Går så mye fortere når han skal gjøre ting enn om vi skal prøve selv - han kjenner jo alle triks :P Skulle vi byttet et vindu selv tror jeg vi hadde brukt en hel dag på å bare måle opp og watre, mens han gjør det så og si på øyemål.. haha :P

Huset er 230 kvm - hovedetasje og kjeller.. Ønsker meg et loft, men det får bli om en god del år.. tror man regner minimum 1,5 mill for å bygge på en ekstra etasje? :P Foreløpig er det jo bare meg og samboer, og snart lillemann (og hunden), så vi trenger vel strengt tatt ikke mer plass :-)

Høres ut som at dere får et flott hus da!! Er så morsomt å få sin egen stil på alt. Huset her fra 1979, så det er ikke et nymoderne hus akkurat. Men syns det blir trivelig her nå - litt koselig og personlig preg :-) Ser stor forskjell på soverommene nå.. det ene var knallrosa, det andre var blågrått og det tredje grønt.. :P Nå er alle lyse, med nye gulv og nye vinduer.. Så har vi revet ut alle gamle 70-talls garderobeskap (sånne innebygde), og byttet ut med skyvedører.. Så rommene har blitt mye større og lysere :-) uteplassen ble magisk - så håper vi får fine og varme sommere i årne fremover :P

Han har jobbet som snekker i mange år. Har fagbrev i både tømmer, betong osv.. Så han har papirer på at han kan gjøre det meste selv, så det er ganske snedig :) Går så mye fortere når han skal gjøre ting enn om vi skal prøve selv - han kjenner jo alle triks :p Skulle vi byttet et vindu selv tror jeg vi hadde brukt en hel dag på å bare måle opp og watre, mens han gjør det så og si på øyemål.. haha :p

Huset er 230 kvm - hovedetasje og kjeller.. Ønsker meg et loft, men det får bli om en god del år.. tror man regner minimum 1,5 mill for å bygge på en ekstra etasje? :p Foreløpig er det jo bare meg og samboer, og snart lillemann (og hunden), så vi trenger vel strengt tatt ikke mer plass :)

Høres ut som at dere får et flott hus da!! Er så morsomt å få sin egen stil på alt. Huset her fra 1979, så det er ikke et nymoderne hus akkurat. Men syns det blir trivelig her nå - litt koselig og personlig preg :) Ser stor forskjell på soverommene nå.. det ene var knallrosa, det andre var blågrått og det tredje grønt.. :p Nå er alle lyse, med nye gulv og nye vinduer.. Så har vi revet ut alle gamle 70-talls garderobeskap (sånne innebygde), og byttet ut med skyvedører.. Så rommene har blitt mye større og lysere :) uteplassen ble magisk - så håper vi får fine og varme sommere i årne fremover :p

Vi kunne ha flyttet rett inn og liksom, men vi syns gjerne det var litt voldsomt:P Tv-stuen var jo skikkelig western stil, fyy faaan:P Kjøkkenet var jo helt fra en annen tid..
Vi prøver holde litt gammel og funkis stil, men samtidig ha det moderne:)

Vi må ha fagfolk på en god del ...Mannen er handy heldigvis og elsker jo jobbe..men er jo verken snekker, elektriker eller rørlegger liksom...På soverommet kunne elektrikerne bare vri litt på ledningene og knekk liksom, var jo overhode ikke trygt...skjønner ikke man kan bo sånn....men jaggu har det kosta flesk å fikse alt det elektriske:P

Vi kunne ha flyttet rett inn og liksom, men vi syns gjerne det var litt voldsomt:p Tv-stuen var jo skikkelig western stil, fyy faaan:p Kjøkkenet var jo helt fra en annen tid..
Vi prøver holde litt gammel og funkis stil, men samtidig ha det moderne:)

Vi må ha fagfolk på en god del ...Mannen er handy heldigvis og elsker jo jobbe..men er jo verken snekker, elektriker eller rørlegger liksom...På soverommet kunne elektrikerne bare vri litt på ledningene og knekk liksom, var jo overhode ikke trygt...skjønner ikke man kan bo sånn....men jaggu har det kosta flesk å fikse alt det elektriske:p

Ja, greit å ha fagfolk til å gjøre det som krever det i alle fall. Har hatt elektriker noen timer, og rørlegger 3-4 timer vi også, for det har jo ikke pappa fagbrev på. Her var det meste lyst og åpent fra før, så er derfor vi ikke har pusset opp alt med en gang. Kunne tenkt meg å male opp stua og kjøkkenet også, og byttet gulv på stua. Men det får bli senere når jeg har ork til å begynne med det - ser vi ikke har sjans til å rekke det før mini kommer :P

Det elektriske er suiperdyrt å fikse ja!! Skulle sikkert lagt nytt elektrisk anlegg her i huset - det er jo over 30 år gammelt.. Men tror det får holde noen år til.. Han som bygde huset var elektriker selv, så tror grunnarbeidet er gjort skikkelig iallefall.. HAdde elkontroll her i vinter, og da fant de bare et par mangler som vi fikk rettet opp. Men det vises at det har bodd en elektriker her, for det er overdrevent mange stikkontakter i alle rom i hele huset.. haha :P Stikkontakter uansett hvor du snur deg!

etter 2 grusomme dager med ekstreme magesmerter, voldsom hodepine jeg ikke ble kvitt, fryktelig vondt bekken, mye kynnere osv. osv. har jeg i dag hatt en veldig god dag synes jeg med bare verkende bekken og litt sliten.

så har fått gjort noe som for meg er ganske mye og har nok fått litt redebygging tendenser hehe
har ryddet på kjøkkenet, kjørt en oppvaskmaskin og tømt, lagt sammen 2 maskiner med klær, vasket og hengt opp en ny, kjørt en maskin med håndklær og tørket i trommelen, levert og hentet gullet i bhg, tok med meg han på plantasjen og fornyet oss med litt planter, laget middag sammen med sambo og ryddet etter middagen :-) så mye tror jeg ikke jeg har fått gjort på en dag på mange mnd, selv om det for andre kanskje ikke er så mye :-)

Ja, greit å ha fagfolk til å gjøre det som krever det i alle fall. Har hatt elektriker noen timer, og rørlegger 3-4 timer vi også, for det har jo ikke pappa fagbrev på. Her var det meste lyst og åpent fra før, så er derfor vi ikke har pusset opp alt med en gang. Kunne tenkt meg å male opp stua og kjøkkenet også, og byttet gulv på stua. Men det får bli senere når jeg har ork til å begynne med det - ser vi ikke har sjans til å rekke det før mini kommer :p

Det elektriske er suiperdyrt å fikse ja!! Skulle sikkert lagt nytt elektrisk anlegg her i huset - det er jo over 30 år gammelt.. Men tror det får holde noen år til.. Han som bygde huset var elektriker selv, så tror grunnarbeidet er gjort skikkelig iallefall.. HAdde elkontroll her i vinter, og da fant de bare et par mangler som vi fikk rettet opp. Men det vises at det har bodd en elektriker her, for det er overdrevent mange stikkontakter i alle rom i hele huset.. haha :p Stikkontakter uansett hvor du snur deg!

Hehe, vil tro det er en del stikkkontakter da ja:) Her var det ekstremt lite i alle rom, og det som var av strøm var jo som sagt ikke trygt:P Gulvene i begge stuene er flott da, så der har vi ikke gjort noe. Utrolig fint tregulv.
På kjøkkenet har vi sjakkmønster som gulv, og det skal vi ha i gangen også:) Er spennende og kjekt, men også slitsomt med oppussing:) Vi var så heldige å få mye mer enn forventet over takst på leiligheten vi solgte...alt det har jo gått rett i opppussing:D Nå gleder jeg meg enormt til rommet til nurket er ferdig. Holder på å sette opp panel der nå. weeee:D

Mmåtte ta glukosebelastningstesten pga mye sukker i urin da jeg var på kontroll forrige fredag.
Var i utgangspunktet småkvalm pga at jeg var fastende. Måtte drikke en halv liter sukkervann og så vente 2 timer. Blodprøve før sukkervannet og etter to timer.. Ble grusomt kvalm, svimmel og sjelven 10 minutter etter jeg drakk vannet. Klarte ikke sitte oppreist på venterommet så jeg fikk ligge inne på kontoret til ene legen som er på ferie. Var dårlig resten av dagen selv om jeg fikk spist flere normale måltider.. Har vært slapp, uvel og svimmel i dag også..
Er det ikke borte når jeg står opp i morgen så ringer jeg legen..
På "mobben"

Huff da.. Det hørtes ikke bra ut :(. Tok samme testen selv, skjønner jeg har vært heldig som ikke har reagert. Håpe du blir bedre! God bedring! :)

Back
Topp