Har noen vært borti?

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Fant et pakketilbud på nettet, hvor man fikk duo vogn, bil stol, reiseseng, spisestol og vippestol til 7000 kr, før pris var 12890. Problemet er at jeg ikke har hørt om merket, eller er kjempe kjent med merker som er bra/dårlige.

Vognen heter: TOPMARK MOTION DUOVOGN
Vippestol: TOPMARK RELAX VIPPESTOL MED LEKE
Reisesengen: TOPMARK REISESENG

Sto ikke noe merke eller navn på det andre. Hadde vært til stor hjelp om noen fraråde meg, eller fortelle meg noe positivt om vognen :)

Aldri hørt om .. Hvilket merke var bilstolen ? Ville vært litt obs der vertfall, og sjekket opp i om de har vært testet/ er godkjent .. :)

Henriettemamma09+12 skrev:
Aldri hørt om .. Hvilket merke var bilstolen ? Ville vært litt obs der vertfall, og sjekket opp i om de har vært testet/ er godkjent .. :)

Ja, det må jeg.. Får ta kontakt med de, for det sto faktisk ingen merke på stolen. Takk for svar!

Har aldri hørt om noe av det..og da blir jeg superskeptisk..du kan jo prøve å sjekke vognguiden..Sjekke google,kvasir...

Kjøper ikke merker jeg ikke har hørt om.
Og ivertfall IKKE bilstol, der kjøpes best i test.

Ja, vi har bestilt akkurat sånn pakke, men til 6490,- Vi var tilfeldigvis i butikken, prøvde ut og ble fornøyd! Da måtte vi betale halv pris med en gang og kan hente en måned før termin, men pristilbudet blir det samme. Hm, jeg synes det viktigste er at vognen er trygg og grei å trille, å betale for merke er liksom ikke så viktig. Vi får samtidig spisestol og reiseseng, og det er jo en fin bonus! Men til høsten blir vi nødt til å kjøpe en vognpose, den er nemlig ikke inkludert. Her er nettsiden forresten:
http://www.babyland.as/

vivanna skrev:
Ja, vi har bestilt akkurat sånn pakke, men til 6490,- Vi var tilfeldigvis i butikken, prøvde ut og ble fornøyd! Da måtte vi betale halv pris med en gang og kan hente en måned før termin, men pristilbudet blir det samme. Hm, jeg synes det viktigste er at vognen er trygg og grei å trille, å betale for merke er liksom ikke så viktig. Vi får samtidig spisestol og reiseseng, og det er jo en fin bonus! Men til høsten blir vi nødt til å kjøpe en vognpose, den er nemlig ikke inkludert. Her er nettsiden forresten:
http://www.babyland.as/

Det er faktisk akkurat denne siden jeg var på :) Så det er samme tilbudspakke. Så greit at man kan hente utstyret rett før termin da, var en annen ting jeg lurte på om vi kunne gjøre. Siden vi bor i Nord nå, så tenkte jeg å kanskje hente den når vi kjørte sørover. :)

Jeg er super skeptisk selv, derfor jeg håper på noen med erfaring med disse merkene :) Men får bare fortsette og lete på nettet :)

citlon skrev:
Har aldri hørt om noe av det..og da blir jeg superskeptisk..du kan jo prøve å sjekke vognguiden..Sjekke google,kvasir...

Takk for tipset, skal sjekke ut på siden :)

Det var et godt tilbud; men jeg hadde vært skeptisk til bilstolen. Sjekk om den er testet osv.

Sendte en mail til dem, og til svar for om hvordan bil stolen var:
"Når det gjelder bilstolen 0-13kg er den godkjendt etter de siste 
forskrifter ECE R44/04.
Ellers er alle produktene godkjendt etter gjeldende forskrifter
for salg i europa."

Er dette positivt?

Liljay skrev:
Sendte en mail til dem, og til svar for om hvordan bil stolen var:
"Når det gjelder bilstolen 0-13kg er den godkjendt etter de siste 
forskrifter ECE R44/04.
Ellers er alle produktene godkjendt etter gjeldende forskrifter
for salg i europa."

Er dette positivt?

Viss en tar en tur på biltema og europris  så ser en hvor mye dårlig som er godkjent. Godkjent er langt fra bra nok. Det er f.eks både godkjent og lovlig å ha babyer i bag med nett iog ha 9 kg. tunge fremovervendt, men ingen av delene er spesielt trygt.
Jeg hadde derfor vært superskeptisk til bilsetet, det er heller bedre å kjøpe ett brukt sete av en kjent produsent(såfremt en kjenner historien til setet og det ikke er for gammelt) viss en vil spare penger.

Back
Topp