Har noen spørsmål...

entil?

Forumet er livet
Hvia man har en MA..  Finner man det bare ut hvis man går på UL? Tenker hvis man har MA tidlig.. også går man på UL i uke 17-19?? Begynner man alltid å blø etterhvert?

Hvis man tar en GU og livmormunnen er lukket.. Er det ingen MA da?? Eller kan man ha en MA selvom den er lukket??
 
Tror den beste måten og finne ut av det er ultralyd... Noen ganger kan man også se det hvis man tar en blodprøve og måler hcg nivået, det stiger ikke så mye som det skal...det gjorde det hvertfall ikke på meg. Noen blør litt og andre ikke....det er så forskjellig fra person til person. Tror man kan ha en ma selv om livmormunnen er lukket..
Men man må ikke tenke for mye på at det kan skje, da blir man helt gal...som regel går det bra[:)]
 
 
takk..
Får håpe det går bra vettu... Tenke positivt...
 
Lykke til!! Krysser fingrene for at alt er bra med din lille!
 
har du ma trenger du ikke merke noe til det.. jeg hadde ma i uke 10,3 uten å vite det før jeg var på ul.. så ma blir først oppdaget på ul.... er du engstelig for det - snakk med fastlege eller jordmor å få en invendig ul evt [:)]

Lykke til
 
jeg hadde MA i uke 7-8 og gikk helt til uke 18 for så å gå på ultralyd for å se at det ikke var noe utviklet barn der. veldig sårt! alle skulle fått tidlig ultralyd for å se om hjertet slår!!! og ikke måtte gå i 10 uker og glede seg til å bli mamma og forberede segg på det og så bli helt knekt på ultralyd og få en dårlig opplevelse av hele driten!!!
 
 
hadde en SA for 4 uker siden, var 7 uker på veg, selv om jeg ikke var langt på vei hadde jeg visst om at jeg var gravid en liten stund...Syntes det var kjempe trist....men opplevde at noen i familien min sa at jeg bare skulle være glad at det skjedde nå, og ikke senere, at sånt skjer osv. Fikk en følelse av atdet nesten ikke var normalt og føle seg trist når det skjedde så tidlig i svangerskapet! Noen andre som har misstet så tidlig og hatt det tungt?? På toppen av alt fikk jeg høre av min egen mor at viss jeg ikke hadde gjort slik eller slik, ville nok dette ikke hendt....Har hatt enorm skyldfølelse pga dette!!! ...tenk viss jeg ikke hadde....
Er det lett å bli gravid igjen? Har en gutt fra før, ingen komplikasjoner i det svangerskapet
 
Jeg hadde sa for ca 5 uker siden og jeg har i ettertid også hørt fra mange at det er godt det skjedde så tidlig, men det var utrolig vanskelig. Utrolig hvor mange følelser man får og hvor knyttet man blir til det lille som vokser inni deg, Jeg gikk i 4 uker uten å vite at jeg hadde mistet den lille. Hadde visst nok mistet den i uke 7 eller 8. Utrolig trist.
 
ORIGINAL: danton

Jeg hadde sa for ca 5 uker siden og jeg har i ettertid også hørt fra mange at det er godt det skjedde så tidlig, men det var utrolig vanskelig. Utrolig hvor mange følelser man får og hvor knyttet man blir til det lille som vokser inni deg, Jeg gikk i 4 uker uten å vite at jeg hadde mistet den lille. Hadde visst nok mistet den i uke 7 eller 8. Utrolig trist.

 
jeg skjønner godt hvordan du har det!! skulle ønske jeg bare gikk 4 uker uten å vite at jeg hadde mistet:(
jeg slet VELDIG med å komme over at jeg mistet. jeg var sykemeldt i 2 uker, begynte på jobb og brøt helt sammen og så ble jeg sykemeldt en uke til.
 
Jeg har også mistet to ganger,da hadde vi planlagt å få barn lenge......Første gangen jeg mista var verst,d må jeg bare si,gråt mye da.Den andre gangen,to år etter,d var også et etterlengta svangerskap,om jeg kan kalle det d,da syns jeg sa var mye lettere.....vet ikke hvorfor,hadde jo venta to år på å bli gravid,vi gledde oss veldi,men av en eller annen grunn,tok jeg det mye lettere.
 
Hvor lenge gikk du da? Tenker på det i ettertid og det er rart at man tror det er noe der og planlegger litt og drømmer om hvordan det skal bli og hva vi skal gjøre med det ene og det andre, så plutselig så har det ikke vært noe der. Blir litt trist da. Veldig egentlig[:(]
Jeg var på jobb for første gang i dag etter å ha vært sykemeldt i 1 uke. Det var ikke lett når folk kommer inn på kontoret og spør hvordan det går med babyen og når du sier at den ikke er der lenger så spør de om jeg juger. Da ble jeg sint og lei meg og hadde mest lyst til å dra hjem, men jeg følte jeg måtte være der litt lenger. Er ikke lett å være på jobb men jeg har heldigvis snille sjefer som sier at jeg får ta tida til hjelp og nesten gjøre som jeg vil i forhold til jobb. Er glad for det.
 
Hei, jeg mistet i ma jeg trudde jeg var litt over 10 uke..........Begynte å blø litt, og fikk me ultralyd, fikk da beskjed om at spiren hadde ikke levd lenger enn til uke 6 eller 7.
 
Back
Topp