Har noen spørsmål, assistertbefruktning etter sterilisering.

smok

Første møte med forumet
Tok blodprøver idag for å undersøke hormonene i kroppen, samboeren min er henvist for å ta prøve av sædkvaliteten. Jeg har ikke hatt prolemer tidligere å bli gravid og har barn fra før av. Jeg steriliserte meg for snart 3 år siden pga omstendigheter. Så pga vi nå ønsker barn sammen, blir vi henvist til assistert befruktning. Jeg lurer egnetlig litt på prossesen når man er henvist og hvert på første time. Jeg skal tilbake til gynokologen 16 januar og da henviser han oss til porsgrunn.
Lurer også på hva slags pris man kan komme opp i. Andre her som har benyttet seg av assistert befruktning pga sterilisering ?

det kan vel variere litt på pris ettersom å mye medisiner man kan bruke.. jeg fikk høre ca 20 tusen koster ett ferskforsøk,
har ikke regnet nøyaktig på hvert forsøk... men det er en ca pris

20000 kr for ett forsøk offentlig? Oi.

Betalte ca 8000 kr for første forsøk jeg, men jeg brukte ikke stor dose Puregon. Den som er kostbar.

Pluss 1500 kr for uttak/innsett.

Jeg betalte 9500kr for forsøket . Medisin pluss innsett..

Ja skjønner det er litt opp til hvor mye medisiner man må bruke. Kan vel være derfor gynokologen ville ta blodprøver fir å sjekke hormonene mine. Ellers ser alt bra ut opp i der. Vet ikke hvor mye medisiner jeg trenger, men noe må nok alle ha, for å få det til å feste seg. ? Ser prisene på privatklinikk er dyre priser.

Jeg fikk høre på sykehuset at rundt 20tusen

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Vi fikk beskjed om at alt iver 15 000 er dekt av trygden, men vi hadde medisinsk grunnlag, vet ikke om det gjør en forskjell?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Så lenge man går offentlig å får assistert befruktning, får man dekt alt over 15000 for medisinene bare. det gjelder for 3 uttak, og blir man gravid og ønsker søskenforsøk, begynner man helt på nytt igjen og må opparbeide de 15000 igjen. Men går du privat får du ingenting dekt.
Ja skjønner det er litt opp til hvor mye medisiner man må bruke. Kan vel være derfor gynokologen ville ta blodprøver fir å sjekke hormonene mine. Ellers ser alt bra ut opp i der. Vet ikke hvor mye medisiner jeg trenger, men noe må nok alle ha, for å få det til å feste seg. ? Ser prisene på privatklinikk er dyre priser.
Om spiren fester seg eller ikke kommer ikke ann på medisineringen, medisineringen er kun for å få kroppen til å produsere mange egg og få de store nok for uttak, i etterkant får man progesteronstøtte som skal gjøre at livmor skal stå for så optimal vekstvilkår som mulig :)

Du har egenandel på 15000,- for medisiner om du går privat også :-)

Back
Topp