Har noen sendt mensenblod til Hellas?

Gravid

Glad i forumet
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Har noen sendt mensenblod til den klinikken her:
https://www.ivfserum.com/infection-screening/#1622211032664-d4bd0612-feba
for å sjekke for infeksjoner som kan forklare infertilitet? Hvis mensen kommer én gang til nå, gjør jeg det den samme syklusen. Men er nysgjerrig på hvilke erfaringer folk har. Fant noen gamle tråder om det fra 2012 og 2016, men ingen nyere!

https://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/
Her er den fra 2016, hvis noen vil lese om det

Shit, det er utrolig interessant! Men er det noen som bare får resept på antibiotika forebyggende tror du? For heller det enn å bruke 6000kr :happy090
Jeg tenkte faktisk det samme når jeg leste dette nå; lurer på om jeg kan spørre gyn etter resept på antibiotika uten å sende prøve. Men jeg er usikker, kommer nok veldig an på legen. Skader ikke å prøve :)

Jeg tenkte faktisk det samme når jeg leste dette nå; lurer på om jeg kan spørre gyn etter resept på antibiotika uten å sende prøve. Men jeg er usikker, kommer nok veldig an på legen. Skader ikke å prøve :)
Ja det tror jeg jeg skal spørre om :D

Tenkte på dette i helgen, men leste litt rundt og det virker som at det ikke er like lett lenger mtp. toll.
Var hos gyn i dag, og hun vil ta en endometrietest for å se etter bakterievekst. Nesten så jeg håper vi finner noe slik at jeg kan få en hestekur.

Til dere som sier dere vil spørre om antibiotikakur uten prøve, så tviler jeg på at det nytter. Forskjellige bakterier/infeksjoner kan kreve forskjellig type antibiotika, så å få en apocillin kur f.eks. kan da være et skudd i blinde.

Tenkte på dette i helgen, men leste litt rundt og det virker som at det ikke er like lett lenger mtp. toll.
Var hos gyn i dag, og hun vil ta en endometrietest for å se etter bakterievekst. Nesten så jeg håper vi finner noe slik at jeg kan få en hestekur.

Til dere som sier dere vil spørre om antibiotikakur uten prøve, så tviler jeg på at det nytter. Forskjellige bakterier/infeksjoner kan kreve forskjellig type antibiotika, så å få en apocillin kur f.eks. kan da være et skudd i blinde.
Jeg tror det er doksycyklin som gis for både skjult klamydia og ureaplasma, så tenker det kunne vært safe å tatt det, men tviler litt på at jeg får det..
Går du til privat eller offentlig gynekolog? Min gynekolog er offentlig, og hos han drev de ikke med det:(
Forresten, så fikk jeg svar av klinikken i Hellas, og de anbefaler ikke å sende blod mer nei, pga tollen..

Vedlegg

• IMG_9770.png
    IMG_9770.png
    353,7 KB · Visninger: 34
Jeg tror det er doksycyklin som gis for både skjult klamydia og ureaplasma, så tenker det kunne vært safe å tatt det, men tviler litt på at jeg får det..
Går du til privat eller offentlig gynekolog? Min gynekolog er offentlig, og hos han drev de ikke med det:(
Forresten, så fikk jeg svar av klinikken i Hellas, og de anbefaler ikke å sende blod mer nei, pga tollen..
Jeg fikk doksycyklin av privat gyn uten å ha tatt endometrietest. Dette var syklusen før jeg skulle ha IVF-forsøk, og jeg ble gravid. Kan jo være mange årsaker til at det endelig klaffet, men antibiotikakuren kan ha medvirket.

Jeg fikk doksycyklin av privat gyn uten å ha tatt endometrietest. Dette var syklusen før jeg skulle ha IVF-forsøk, og jeg ble gravid. Kan jo være mange årsaker til at det endelig klaffet, men antibiotikakuren kan ha medvirket.
Er det sant!! Hvilken gynekolog gikk du til? Hvis du ikke vil skrive det her, vil du sende det i pm?
Det må jeg teste. Men gis resept til partner også? Så det ikke bare smittes tilbake med en gang

Hva slags dose doksycyklin har dere fått? Og har både dere og partner fått kuren, eller bare dere? Jeg fikk kur på 100x2mg om dagen i 7 dager, men partner fikk ikke. Og jeg skal ta ovitrelle i dag, så usikker på om jeg kan begynne på antibiotika nå, eller om jeg må vente til mensen kommer?

Back
Topp