Har noen råd?! Sterke smerter bryst-rygg?

Nana22

Andre møte med forumet
Hei!!

Skriver nå mens jeg har VELDIG vondt i brystet og ryggen, som et korsett som strammer. Er litt tungere å puste og er uvel og kvalm. Babyn beveger seg imens, rare bevegelser. Bryst-rygg smerten blir av å til sterkere at jeg blitt redd om dette er noe mer en vanlig svangerskapsplage.

Er det noen som har opplevd lignende, eller som vet/tror vet hva det kan tyde på?

Er litt redd om det er noe galt....
Jeg fikk samme smerte i går natt også.
Er uke 32 nå.

Er ikke ekspert men anbefaller å ringe legevakt eller legen i morgen tidlig.
Håper blir bedre

Dette kan nok være så mangt, men jeg tenker at du må føle på hvor akutt det kjennes ut selv. Jeg ville nok ringt lege eller jordmor imorgen, slik at du kan få en kontroll. Brystsmerter skal alltid sjekkes uansett tilstand. Om du merker forskjell på babyen, så må du ta en vurdering på om du skal ringe føden for kontroll eller ei. Dette kommer jo an på hvor akutt det føles for deg. Det trenger ikke å være noe galt, da det er mye som blir presset på i slutten av graviditeten, men som sagt, føler du det er unormalt så sjekk det ut med helsepersonell ♡ Masse lykke til.

Om dette kommer typisk på nattestid, så kan det faktisk høres ut som gallestein egentlig. Det kan oppleves litt på den måten du beskriver. Men sjekk med lege :-)

Hei!!

Skriver nå mens jeg har VELDIG vondt i brystet og ryggen, som et korsett som strammer. Er litt tungere å puste og er uvel og kvalm. Babyn beveger seg imens, rare bevegelser. Bryst-rygg smerten blir av å til sterkere at jeg blitt redd om dette er noe mer en vanlig svangerskapsplage.

Er det noen som har opplevd lignende, eller som vet/tror vet hva det kan tyde på?

Er litt redd om det er noe galt....
Jeg fikk samme smerte i går natt også.
Er uke 32 nå.

Er du redd så ring legevakten. Ikke noe å lure på.

Dro til legevakta jeg, det ble akutt, vanskelig med å puste og det kom hardere smerter fra brystet og rygg med mellomrom. De tok og målte blodtrykk og hjerteslag, EKG, alt var "normalt". Og det var det ikke for meg. Smertene stoppa heldigvis etter en liten stund på legevakta, kom ikke sånne intense smerter lenger, bare noen jeg kunne tåle.

Hvis noen har opplevd lignende eller har råd om dette, så er jeg takknemlig. Lege/sykehus osv er der for hjelp, men som opplevd tidligere så tar det tid å finne ut(da mener jeg flere år) hva det er, og er liten sjanse de finner ut også. Var så vidt jeg klarte å finne ut noe helt simple om min tilstand.

Jeg har av og til hatt problem med mye syre i magen, gjerne i forbindelse med stress. Det har gitt litt like smerter som du forteller om. Har du prøvd en god dose syrenøytraliserende? Det kan være mye annet også, men det skader kanskje ikke å prøve? Det har kommet ganske akutt hos meg og gir seg ikke før jeg har spist noen tabletter.

Ble fødsel i gang her idag etter dette! Men prøver å skjyve det med drypp da jeg enda er i uke 32! Såå kanskje det var et fødselsstegn?!

Hvis det er gallestein vil du sannsynligvis ha høye leververdier. Kan sjekkes med blodprøve

Back
Topp