Har noen opplevd det samme?

VeroKeita

Andre møte med forumet
Hei. Hadde en kjemisk grav i november. Fikk aldri mensen tilbake, og 6 des testet jeg positivt. Tok en CB digital som viste 1-2 uker. 15 des tok jeg en ny digital som viste 2-3 uker. Tok også strimler som ikke var super Sterke men som ökte i styrke. Etter å ha jaktet som en gal etter 3+ på digital men kun fått 2-3 i ca 12 dager fikk jeg komme inn til gyn for ultralyd. Legen Der fikk tilkalle enda en lege og sammen studerte de skjermen. De sa det målte 5 mm, og dette tilsvarete 5+0. Ingen hjertelyd. Selv gikk jeg utfra den kjemiske 12/11 og var därför i mitt hode 6+5. Alltså lovet ikke godt. Ingen store smerter eller blödning i det hele tatt. Fikk beskjed om å komme inn om 14 dager (alltså i morgen).
Har de siste 3 dagene testet med strimmel igjen som er så og Si like sterk som kontroll strek om ikke sterkere. Er selvsagt inställt på att dette ikke har gått veien, men er veldig forvirret. De eneste symptomene jeg har og har hatt med tidligere barn er veldig ömme bryster. De symptomene er Der enda. Vet ikke helt hva jeg håper å oppnå med dette inlägget... egentlig termin 19/8... så 8+3 i dag (men 6+5 ifl sist til) Men har noen opplevd det samme? Og hvordan gikk det? Er så nervös inför morgendagen:(

Ingen erfaring men vil sende deg en klem er sikkelig vondt når du ikke vett hvordan det går:/

Jeg har ikke erfaring med det selv, men jeg var på TUL rett før jul pga småblødninger. Embryoet målte da 3-4mm, noe min gynekolog mente samsvarte med en plass mellom 6+0 og 6+2. Vil ikke gi deg falske forhåpninger, men det er ikke utenkelig at din beregning på 6+ noen dager stemmer bedre enn 5+0 hvis det ble målt til 5mm :) etter menstermin var jeg 6+2 og før gynekologen i det hele tatt begynte med undersøkelsen sa hun at det ikke var noen garanti for å se hjertet slå fordi det var såpass tidlig. Nå fikk jeg se det, men det virket i alle fall å være helt normalt med det motsatte også. Syns det er rart at man får så forskjellige beskjeder. Jeg var på ny TUL 8+2 og embryoet ble målt til 19mm med hjerteslag på 177, så det hadde vokst helt «etter boka» og alt så bra ut. Håper det går bra med deg, og skjønner det er utrolig kjipt å ikke vite. Tenker på deg:Heartred

Hei. Hadde en kjemisk grav i november. Fikk aldri mensen tilbake, og 6 des testet jeg positivt. Tok en CB digital som viste 1-2 uker. 15 des tok jeg en ny digital som viste 2-3 uker. Tok også strimler som ikke var super Sterke men som ökte i styrke. Etter å ha jaktet som en gal etter 3+ på digital men kun fått 2-3 i ca 12 dager fikk jeg komme inn til gyn for ultralyd. Legen Der fikk tilkalle enda en lege og sammen studerte de skjermen. De sa det målte 5 mm, og dette tilsvarete 5+0. Ingen hjertelyd. Selv gikk jeg utfra den kjemiske 12/11 og var därför i mitt hode 6+5. Alltså lovet ikke godt. Ingen store smerter eller blödning i det hele tatt. Fikk beskjed om å komme inn om 14 dager (alltså i morgen).
Har de siste 3 dagene testet med strimmel igjen som er så og Si like sterk som kontroll strek om ikke sterkere. Er selvsagt inställt på att dette ikke har gått veien, men er veldig forvirret. De eneste symptomene jeg har og har hatt med tidligere barn er veldig ömme bryster. De symptomene er Der enda. Vet ikke helt hva jeg håper å oppnå med dette inlägget... egentlig termin 19/8... så 8+3 i dag (men 6+5 ifl sist til) Men har noen opplevd det samme? Og hvordan gikk det? Er så nervös inför morgendagen:(

Hei! Så innmari slitsomt å gå i uvitenhet. Det er vondt å lure og ikke vite. Jeg vet ikke om det kan sammenliknes, men jeg testet positivt i november. Etter mye krøll i tidligere svangerskap ble jeg innkalt til TUL på sykehuset i desember. Etter min beregning fra første dag i siste mens, skulle jeg være 6+2 uker på vei. Legen på sykehuset sa at størrelsen på embryoet ikke samsvarte med 6 uker, så nærmere ut som 4 uker. Det var ingen hjerteslag. Han sendte meg for å ta hcg-prøve. Fikk beskjed om å komme tilbake to uker senere. Ble oppringt fra sykehuset etter å ha tatt de to hcg-prøvene, og de hadde fordoblet seg. Allikevel klarte jeg ikke helt å slappe av. Jeg visste hvilken dag jeg ble befruktet, og 4 uker stemte ikke med beregningene mine. På ultralyden to uker senere, ble jeg satt til 8+3, og det var et lite bankende hjerte der. Fordi jeg krisemaksimerer i hodet mitt tok jeg en ny privat UL en uke senere, og ble målt til 9+3. jeg tror det er stor forskjell på hvordan legene regner graviditet, på utstyret de har tilgjengelig og på kompetansen deres. Ønsker deg lykke til i morgen, og krysser fingrene for gode nyheter ♥️

Hei!

Jeg går igjennom noe (litt) lignende nå. Menstermin 21/8. Var på TUL på torsdag da jeg etter egne beregninger var 8+1. Der så gynekologen fostersekk og foster, men ingen hjerteslag. Framsto som veldig sikker på at her var det dessverre ikke liv laga, og mente utviklinga hadde stoppa på 6+4. Fikk hastetime hos fastlege dagen etter og fikk komme rett inn på gynekologisk poliklinikk på sykehuset for det jeg regna med skulle være igangsettelse av abort. Der var de plutselig ikke helt sikre på om dette faktisk var en MA/spontanabort på gang, og mente at målinga de gjorde kunne stemme overens med når jeg veit at samleie skjedde. De vil (heldigvis og naturlig nok) være helt sikker på at jeg faktisk har mista, så jeg må på ny ultralyd der denne uka.

Så nå går jeg bare og venter på torsdag med verdens største kaos i hodet. Jeg har heller ikke hatt noen blødninger eller smerter, kun litt brun utflod som jeg også hadde en del av da jeg gikk med første for 6,5 år siden. Har også de samme symptomene som jeg har hatt hele veien med kranglete bekken, ekstrem trøtthet og ømme pupper. Jeg syns jo det er litt rart at jeg skal ha gått med symptomene så lenge hvis ting stoppa opp for to uker sia, men har samtidig null forventninger til at dette skal gå bra

Jeg føler med deg. Det er rett og slett helt jævlig å bare gå og vente sånn med 100.000 tanker i hodet.

Jeg fikk beskjed om at 5mm stemte med 7 uker også. Hun sa det at når de var så små så var feilmarginen så stor at mye var riktig. Vet utrolig godt hvordan den ventingen er, så sender deg en god klem :Heartred Håper på gode nyheter!

Hei! Det gikk som forventet. MA. Hadde sluttet å utvikle seg 5+6. Så da takker jeg for meg og önsker allé dere flotte damer en fin tur videre !:)

Ingen god nyhet å få :( Sender deg en varm klem :Heartred Har nettop gått igjennom en MA selv og kan si at det ikke var så ille jeg hadde sett for meg ut i fra hva folk skriver. I tilfelle det er til noen hjelp. Et tips, be om så mye smertestillende du kan på sykehuset, for de gir det ikke veldig lett over alt. Det er ikke sikkert du trenger det, men det er bedre å ha det tilgjengelig om du gjør. Man får paracet og voltaren og det tar ikke bort alle smertene. En abort burde være så smerteløs som overhode mulig spør du meg.

Back
Topp