Har noen kjerringråd/tips mot ekstremt tett nese??

Atalanta

Forelsket i forumet
Jeg har vært forkjølet i nesten 3 uker nå, og får ikke lov av legen min til å bruke mer nesespray, og nå tetner jeg til, og blir mer og mer desperat, for jeg er skikkelig avhengig av å puste med nesen...!!! Saltvann synes jeg ikke hjelper, selv om jeg både sprayer med det nå, og skyller med det.

Har noen her tips/kjerringråd til hvordan jeg kan få nesen utett igjen..??

Uff.. kjenner til problemet... så alt for godt.. Vært avhengig av Otrivin i nesten 10 år jeg.. og ble ikke noe bedre når jeg ble gravid... men jeg går fortsatt på Otrivin.. og fått beskjed av legen min at det er greit i moderate mengder.. Hørt om andre leger som ikke lar deg få lov.. men finnes også mange leger som ikke mener det er skadelig for fosteret i moderate mengder...

Ønsker deg lykke til[;)] Og blir nok desverre ikke noe bedre for deg lengre ut i svangerskapet.. man hovner jo opp inne i nesen også... ikke noe trøst.. men sånn er det nå engang...

[:)]

Jeg har vært forkjølet i nesten 3 uker nå, og får ikke lov av legen min til å bruke mer nesespray, og nå tetner jeg til, og blir mer og mer desperat, for jeg er skikkelig avhengig av å puste med nesen...!!! Saltvann synes jeg ikke hjelper, selv om jeg både sprayer med det nå, og skyller med det.

Det aller beste du kan gjøre, for at det skal gå helt over, er faktisk å la være å ta noe som helst, du vil da se etter bare et par dager at du er blitt like så fin igjen i nesen.,.,

MEN jeg er jo egentlig en av de siste som skal gi råd vedr dette, har slete med mye tett i nesen selv, OG spesielt etter jeg ble gravid, kan med hånden på hjerte si at jeg Heter Meggi og jeg er en otrivin avhengi jente [:)] [8|] [:-]

Jeg er selv super avhengi av å puste med nesen, spesielt om natten, eller når jeg skal f.eks spise.,., hater å være tett i nesen, men har alltid pleid å komme over det etter en stund med avhengiheten min, men ikke denne gangen, men det har mye med graviditeten å gjøre faktisk.,kjedelig, men jeg vet selv at det eneste som vil hjelpe er å la være å ta noe som helst.,

for går man over til saltvanns oppløsning og andre hjelpe midler, vil man jo nesten bli avhengi av det også., og da går det igjen bare rundt i en ond sirkel.,.,
JEG VET jeg må slutte, men klarer det bare ikke *sukk*

Bruker kun otrivinen når jeg er helt tett da, såpass har jeg klart det, før var det bare det var anntydninger til å bli tett, men nå vet jeg at jeg må rett og slett vente til det er dønn tett, for at jeg i det hele tatt skal klare å begynne å tenke på å slutte.,.,., [:)]

Så lykke til med nesen din og håper det vil gå over fortere hos deg enn det gjør hos meg [:D]

Kamferatum...Er det noe som heter det lenger? Smøre litt oppi nasa med den kremen! Eller mentholatum! Det er kjempesterk lukt på, så åpner opp nesa..

Sambo pleier å ha en skål hakket løk ved sengen når han er tett. Han påstår at det åpner opp. Jeg ligger bare å irriterer meg over løklukten som setter seg på alt i rommet........[&:]

Ellers hadde jeg prøvd med damp som ble nævnt tidligere i tråden. Det funker kjempe bra!

Lykke til

Ta deg en dukkert i saltvann! [;)] En svømmetur i sjøen (under vann) gjør underverker for meg.. MEN kanskje ikke så aktuellt nå på denne tiden?

Drikk varm te..Det løsner litt[:)] Men bare en kort stund da..

Tigerbalsam skal IKKE brukes av gravide

- uten ved avtale med lege!

ORIGINAL: Atalanta

har vært avhengig i mange år... greier å slutte innimellom[;)] no har ej akkurat vært forkjøla, så har brukt nesespray... MEN har ikke tatt nesespray på 2 dager no[:)]

einaste som hjelper e å trappe ned... bruk bare før du legger dg å om natta.. til slutt trenger du d ikke da heller[:D]

lykke til!

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: ACtrine*

Ta deg en dukkert i saltvann! [;)] En svømmetur i sjøen (under vann) gjør underverker for meg.. MEN kanskje ikke så aktuellt nå på denne tiden?

brrrr-kalt!hehe!
men utrolig effektivt da[:D]

Jepp!!

ORIGINAL: Nikki!

brrrr-kalt!hehe!
men utrolig effektivt da[:D]

Jepp!!

for mange år sia va ej så desperat at ej gikk ut midt på vinteren midt på natta... barbeint[;)][;)] kaldt, men d funka.. har også prøvd å svømt i sjøen, funker d også[8D]

Legen sa til meg at det var helt greit med litt otrivin når jeg var gravid. Men han anbefalte meg også en saltvanns nesespray med mentol i, og den synes jeg virker veldig bra!!!

Back
Topp