Har noen her inne innbruddsalarm..?

OdaM

Elsker forumet
..og hvilket merke? Var nettopp en her på døra for å selge, (fra sector alarm) , vi inviterte han inn for å prate om det. På slutten virket han nesten litt sur når vi sa vi trenger å tenke litt før vi takker ja til en pakke. "Vil dere virkelig vente? Hvordan skal dere leve med den dårlige samvittigheten overfor barnet deres dersom noe skjer i løpet av de neste dagene?. Han sa det NESTEN rett ut. Jeg er egentlig veldig interresert i sånn alarm, men har dere noe å anbefale? Han som var her sa forresten at det et NULL bindingstid. Men i brosjyra han holdt stod det 3 måneder oppsigelsestid??? Er ikke det det samme. Samboeren spurte han om det, men han sa bare "nei, det er ingen bindingstid". Blir så usikker. Han kan jo lyve for å få oss til å kjøpe slik at han tjener fett på oss.

Vi har alarm fra Sekuritas. Innbrudd og brannalarm med utrykning. Betaler litt over 300 per mnd. Har også "skall alarm" på huset som står på hver natt. En ekstra trygghet kjenner jeg :)

Anbefaler dere som er på jakt etter boligalarm til å ikke signere noe som helst med døra...
Les NØYE gjennom avtalen, for det er som regel mye som står med liten skrift..

Blandt annet det som Oda sier, med null oppsigelsestid, men vent det er jo det.. Så.. 
Sett dere inn i avtalene og se hva dere får i avtalene.
Tenk etter hva dere trenger av det som er i avtalene, ikke bare at mye er best. 

Vi har sector og er veldig fornøyde. De har vært raskt på pletten om alarmen har gått mens vi var ute av huset. Og det er jo ganske viktig, at de faktisk dukker opp kjapt om det er noe.
Han selgeren dere hadde på besøk virket jo ikke spesielt trivelig, slike argumenter hadde fått meg til å velge noen andre på trass- desverre.

bindingstid og oppsigelsestid er ikke det samme, da.. Men det er annen historie.
Vi har securitas, er veldig fornøyde. De ringer med en gang alarmen går og rykker ut hvis de ikke får svar. Vi har også brannalarm på samme systemet, slik at den kobles direkte til dem. 

bindingstid og oppsigelsestid er da vitterlig ikke det samme, det er vel ikke vanskelig å forstå?

bindingstid = tiden du forplikter deg til å være kunde hos leverandøren av trening, alarm, telefon o.l

oppsigelsestid = tiden fra du sier opp til du er løst fra avtalen.

vi har forøvrig sector alarm, og jeg er fornøyd..

Skjønner jo at bind.tid og oppsig.tid ikke er det samme da, men det går litt ut på det samme, da man betaler i den perioden!

Vi har G4S - eller det er vel egentlig Sector som har kjøpt dem opp nå da. Vi overtok en avtale som allerede var i huset vi kjøpte i fjor. Det er brann og innbruddsalarm. Det fungerer veldig bra og de ringer med en gang røykvarsleren starter (feks ved heftig egg og bacon steking) eller alarmen kobles ut av strømuttaket etc. For meg er det veldig betryggende de periodene jeg er mye hjemme alene.

Man får også billigere husforsikring når man har en slik alarm. Man betaler jo for å ha alarmen men man får den ekstra tryggheten i tillegg.

Vi har sector alarm. Veldig fornøyd med de. Har skallsikring, full "hus" sikring med 2kameraer, 2brannalarmer og 2sånne magnet sensor greier på begge utgangsdørene i huset. også har vi sånne brikker som vi bare ""drar" foran alarmen når vi kommer hjem for å skru av så slipper vi å taste koden hver gang. (har kode også)

Her kom de ikke på døra, her kontakter vi de for å høre hva slags tilbud de kunne komme med. Hele systemet dems er trådløst så ingen synlige ledninger noen steder. Den hoved boksen er gjemt (den er koblet i strøm) å selv om strømmen går så har den batteri som varer i mange timer.

De få gangene bikkja har utløst alarmen her hjemme så har de vært kjappe. De er service innstilte der.

De reiste ut hit siden bikkja utløste alarmen 2ganger på rappen, pga en feil som hadde oppstått. De kom ut fikk skrudd av hoved alarmen og satt på skall sikringa (siden det var helg og de ikke hadde noen på den avd som kan skru av fra kontoret) kosta oss ikke en krone for utrykkningen. De kom uka etter og fikset den feilen som var oppstått. KNALL fornøyd med de :o) Og veldig betryggende å ha skall sikring på når man er alene hjemme med barn siden mannen jobber skift.

Vi har fra sector alarm. Var med i husleia. Den har aldri blitt brukt, men jeg liker at de har en nødalarm der de kommer uansett om man sier at alt er ok på telefonen. Den kommer nok aldri til å bli brukt den heller... Håper jeg!

Back
Topp