Har noen fått mage enda?

Uke 15 og jeg har pakket vekk 80 % av buksene mine nå da jeg ikke får de på. Bor i 2 bukser som er veldig komfortabel for magen . Og vekta sier +4,5 kg opp siden før graviditet. Folk som kjenner meg godt ser at det har skjedd ting, men andre vil nok ikke se så mye forandring. Går dog med mye baggy skjorter osv da, lite tettsittende :happy:

Uke 16 og definitivt synlig mage. Flere i omgangskretsen hadde fattet mistanke før jeg rakk/ønsket å dele nyheten. Magen var mindre synlig på dette tidspunktet i første svangerskap.

Hvordan går det an å gå ned? Har du HG?
Ikke sikker på hva HG står for, men jeg har en underliggende ernæringssykdom som forsterkes veldig under svangerskapet. Dette gjør til at jeg i utgangspunktet har for lav BMI, og går ytterligere ned under svangerskapet.

Ikke sikker på hva HG står for, men jeg har en underliggende ernæringssykdom som forsterkes veldig under svangerskapet. Dette gjør til at jeg i utgangspunktet har for lav BMI, og går ytterligere ned under svangerskapet.
HG er hyperemesis gravidarum, altså ekstrem svangerskapskvalme/oppkast. Skjønner skjønner. Er det ingenting som hjelper? Du må vel få veldig små barn hvis de ikke får nok næring? Får du evt intravenøs eller noe sånt?

Godt å høre at det ikke er bare meg Jeg har ikke merket noe pluss på vekta enda, men ser at magen blir større. Hadde flat mage når jeg ble gravid, men nå buler den godt ut nederst... kan enda bruke buksene mine uten ubehag, men tror ikke det varer lenge

Merker dere andre noe vektoppgang? Jeg gikk bare ned i mine 2 forrige svangerskap, og ser ut til å følge samme trenden denne gangen
Gått opp 3 kg allerede, og ingen vanlige bukser passer lenger. Sist gikk jeg kun opp 6 kg totalt i svangerskapet. Vet at det er vanlig å gå opp 11-20kg når man er gravid, men man sammenlikner jo fort med sin forrige graviditet. Så da bekymrer det meg litt at jeg allerede har gått opp halvparten av det jeg gjorde totalt sist :p Men prøver å ikke tenke for mye på det, man skal jo gå opp i vekt når man produserer nytt menneske.

HG er hyperemesis gravidarum, altså ekstrem svangerskapskvalme/oppkast. Skjønner skjønner. Er det ingenting som hjelper? Du må vel få veldig små barn hvis de ikke får nok næring? Får du evt intravenøs eller noe sånt?
Riktig, førstemann hadde et vekstavvik på 40% og nr 2 var også lita selv om det ikke var så ille.
Under første svangerskap fikk jeg mangelfull oppfølging, men under graviditet nr. 2 hadde vi ul hver 4. uke.
Måtte ha intravenøst 2.hver dag de siste månedene under sist svangerskap. Så mye sykehus, men det sikret at babyen fikk det hun trengte.

Men gøy å se at magen kommer så tidlig denne gangen Kanskje det blir annerledes...

Gått opp 3 kg allerede, og ingen vanlige bukser passer lenger. Sist gikk jeg kun opp 6 kg totalt i svangerskapet. Vet at det er vanlig å gå opp 11-20kg når man er gravid, men man sammenlikner jo fort med sin forrige graviditet. Så da bekymrer det meg litt at jeg allerede har gått opp halvparten av det jeg gjorde totalt sist :p Men prøver å ikke tenke for mye på det, man skal jo gå opp i vekt når man produserer nytt menneske.
Tenker at det er bedre å gå opp enn ned eventuelle overflødige kg kan en bekymre seg over etter graviditeten

Riktig, førstemann hadde et vekstavvik på 40% og nr 2 var også lita selv om det ikke var så ille.
Under første svangerskap fikk jeg mangelfull oppfølging, men under graviditet nr. 2 hadde vi ul hver 4. uke.
Måtte ha intravenøst 2.hver dag de siste månedene under sist svangerskap. Så mye sykehus, men det sikret at babyen fikk det hun trengte.

Men gøy å se at magen kommer så tidlig denne gangen Kanskje det blir annerledes...
Ikkesant, var det jeg regnet med. Ser babyer av feks anorektikere er normalt utviklet, men veldig små. Blir sånn når de ikke får nok næring. Så kjedelig for deg og babyen at dere ikke fikk oppfølging. Jeg og har div problemer med mage-tarm, men jeg fikk UL hver 4 uke pluss et par ekstra. Så ble ganske så mange ul totalt. Fylte helsekortet på begge sider faktisk :happy090 Vet, sykehus er noe drit, har selv fått iv-næring og det er ikke noe gøy, men det viktigste er at babyen får det den trenger! Satser på at det går bedre denne gangen!

Jeg har hatt jm time i uke 8, legetime i uke 10, så toul i uke 12, så skal jeg ha jm time i uke 15, oul i uke 18, ny jm time i uke 21, så lege med ul i uke 24 og så ul hver 4 uke etter det. Jeg fikk også preeklampsi sist, med avflatende sf mål og en baby på 1.5%percentilen ved fødsel i uke 38, håper å slippe det denne gangen.

Back
Topp