Jeg hadde tre kjemiske graviditeter og én MA 12+6 de første 6 pp'ene våre. Så ble jeg utredet for habituell abort uten at de egentlig fant noe. Litt senere ba jeg selv om utredning for endometriose da vi hadde prøvd i litt over ett år, siden jeg har hatt mye smerter og det ser ut til å gi økt risiko for abort. Ved laparaskopi fant de at jeg hadde endometriose og de fjernet det de fant. Så prøvde vi videre et halvt år etter operasjonen siden det er økt sannsynlighet for å lykkes kort tid etter operasjon, men det resulterte i kun én kjemisk graviditet. Da ble vi henvist til IVF (prøvd i 19 måneder da). Og før forsamtalen ringte en lege meg fra IVF-seksjonen for å høre litt mer utdypende enn henvisning om prøvehistorien vår og da sa hun: "Det hjelper ikke med IVF for å forhindre abort, men bortsett fra den kjemiske graviditeten så har du ikke blitt gravid på egenhånd på 13 måneder nå?" Så bekreftet jeg det, og fikk vite at så lenge det var over ett år siden forrige gang man var blitt gravid selv så kunne de gi oss tilbud om IVF. Det her var en lege fra Riksen.
Jeg brukte Crinone/Lutinus etter EL i 1,5 år, men det var kun to ganger jeg fikk testet det ordentlig siden det kun var to ganger jeg ble gravid. Den første var MA 12+6 og den andre var kjemisk.
Vi hadde første innsett 26 måneder etter at vi startet å prøve, det var vellykket og nå er jeg 32 uker på vei.

På grunn av habituell abort brukte jeg Lutinus til uke 12, men også 5 mg prednisolon til uke 20 og Albyl-E til uke 12.