Har noen byttet offentlig sykehus mellom forsøkene?

H-40483649

Flørter med forumet
Hei!
Vi har siste forsøk offentlig og holder ved Riksen. Jeg syns der er alle veldig hyggelige, men de vil ikke forandre så mye/undersøke mer så jeg føler vi skyter i blindet. Vi har manlig faktor og lurte på om TESA var noe man kunne prøvd. Er det noe man gjør i det offentlige? Også lurte på om noen har byttet (for exmpl Riksen Porsgrunn eller omvendt), må man lism søke helt på nytt eller bare be dem å sende over journalen?
 
Hei!
Vi har siste forsøk offentlig og holder ved Riksen. Jeg syns der er alle veldig hyggelige, men de vil ikke forandre så mye/undersøke mer så jeg føler vi skyter i blindet. Vi har manlig faktor og lurte på om TESA var noe man kunne prøvd. Er det noe man gjør i det offentlige? Også lurte på om noen har byttet (for exmpl Riksen Porsgrunn eller omvendt), må man lism søke helt på nytt eller bare be dem å sende over journalen?

Hei! Vi var i tankeboksen om å bytte fra Porsgrunn til Riksen nå, men valgte å ikke bytte. Vi hadde havnet bakerst i køen igjen, altså det må sendes ny henvisning og oppstartssamtale og alt. Vi bestemte oss for at vi ikke hadde tid til dette, men jeg tror Porsgrunn har noe kortere ventetid enn Riksen..? Så kanskje ikke så lenge for dere å vente isåfall?

Er iallefall ganske fornøyd hos Porsgrunn, var dette med reisevei som gjorde at vi vurderte Riksen! :joyful:
 
Hei, vi har byttet fra Riksen til Porsgrunn. Vi var henvist av gynekologen vår på nytt, og fikk den første timen ganske fort, så det var ikke så stor kø der. Starta behandling samme måned etter samtale der i Porsgrunn. For oss er det en betydelig forskjell med Riksen så angrer ikke i det hele tatt :) Det er også mulig å bli henvist med privat gynekolog, da blir det enda fortere.
 
Hei, vi har byttet fra Riksen til Porsgrunn. Vi var henvist av gynekologen vår på nytt, og fikk den første timen ganske fort, så det var ikke så stor kø der. Starta behandling samme måned etter samtale der i Porsgrunn. For oss er det en betydelig forskjell med Riksen så angrer ikke i det hele tatt :) Det er også mulig å bli henvist med privat gynekolog, da blir det enda fortere.
Takk for svar! Vi bor 10 min fra Riksen, og 2 timer fra Porsgrunn :D Så det blir i såfall en del styr. Vet på måtte ikke om de i Porsgrunn vil gi oss bare samme behandling sant, så om det e verdt det e jo ganske vanskelig å si. E vel bare TESA jeg ville ha prøvd, vet ikke om de driver med det i Porsgrunn
 
Takk for svar! Vi bor 10 min fra Riksen, og 2 timer fra Porsgrunn :D Så det blir i såfall en del styr. Vet på måtte ikke om de i Porsgrunn vil gi oss bare samme behandling sant, så om det e verdt det e jo ganske vanskelig å si. E vel bare TESA jeg ville ha prøvd, vet ikke om de driver med det i Porsgrunn
Dere kan høre med gynekologen, men tror at de bruker slik metoden ( hvis jeg husker riktig) :) Riksen var også nærmere til oss, men uansett byttet til Porsgrunn. Ultralyd kan tas ved lokal gynekolog og uttak/innsett i Porsgrunn :)
 
Hei, kan jeg spørre om hvorfor du ønsker TESA?
Hei. Neiii, vi hadde helt elendig andre forsøk (11 modne egg, 4 befrukta, ingen på frys) Vet selfølgelig ikke om det e egg eller sæd som e dårlig, men har bare lest at gjennom TESA kan man få bedre sædkvalitet. Vi ble i utgangspunktet henvist pga dårlig bevegelighet. Jeg er selfølgelig ikke noe ekspert og ikke lege, men jeg tørr ikke å bare kjøre samme opplegg for siste forsøket på Riksen. Ikke sikkert Porsgrunn blir enig med meg, derfor e sånn...e det egentlig vits å bytte
 
Back
Topp