Har noen begynt å tenke på navn?

Mattemamma

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Marslykke 2016
Septemberlykke 2021
Jeg om mannen har snakket om navn i lang tid, sånn "den gangen vi får barn skal det hete....". Men jeg blir ikke solgt på mange navn. Noen som har bestemt navn eller har noen tips til navn eller sider der det er gode navneforslag?
 
John-Trond .. haha meg å mannen lo av å oppkalde en gutt etter fedrene våre :D haha ... jente navn liker jeg Linnea i grunnen :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
vi har funnet navn, men vil ikke avsløre enda ;) HAr du tenkt om du vil ha et trendy navn eller noe ingen har eller vanlig norske navn? dobbelnavn eller enkeltnav? Skal navnet passe til noe? Eller ha noen bestemte bokstaver? Eller oppkaller dere noen? :) http://www.norskenavn.no/ http://mammanett.no/navn/leksikon
 
Jeg har begynt å tenke på navn, finner ingen som jeg synes er perfekt, men
Irmelin er et navn som jeg synes er ganske bra, men men so sagt ikke helt på topp.
Sist gang skrev vi opp flere navn vi kunne tenke oss, og valgt ut to. Så ble vi enige om å bestemme oss for det ene eller det andre når vi fikk sett babyen.
Navnet ble klart for oss begge da vi så henne :)
 
Vi har snakket på noen navn, men ikke bestemt oss! Blir fort til at man har snakket om sånt når man har vært prøvere en stund :) jeg liker litt uvanlige navn, men ikke for uvanlige om dere skjønner. Også synes jeg navn som starter på A er spesielt fine :)
 
Jeg har noen tanker rundt navn, synes det må passe til storesøster, synes det bør begynne på A og ha to stavelser... Hi, hi, skal ikke være lett :D
 
Datteren min har A navn :)
 
Har lekt litt med navn, men tror ikke vi diskuterer d på ordentlig før etter ordinær ul ;)
 
vi har funnet navn, men vil ikke avsløre enda ;) HAr du tenkt om du vil ha et trendy navn eller noe ingen har eller vanlig norske navn? dobbelnavn eller enkeltnav? Skal navnet passe til noe? Eller ha noen bestemte bokstaver? Eller oppkaller dere noen? :) http://www.norskenavn.no/ http://mammanett.no/navn/leksikon

Den siden var fin og oversiktlig. :) Litt usikker på det meste, men liker endel litt moderne. Liker endel korte navn, spesielt på jenter. Lette navn på vokaler. Vi tenker kanskje et mellomnavn, men ikke for å bruke som dobbeltnavn. Har ingen fra før så trenger ikke passe til noe spesielt.
 
Navn har jeg funnet allerede. Det passer alle kriterier. Jeg må først bare overbevise gubben. For jeg er nemlig helt sikker på at det er gutt. :p
 
Sambo har to navn han har snakket om før jeg ble gravid allerede. Jeg er ikke solgt på de, ennå :p får se hva som skjer etterhvert ;)
 
Vi blir aldri enig.. Sambo kommer ikke på noen, og svarer bare nei eller nja..
Lettvint..
Blir nok enig når barnet er født ;) Kan være lettere å se om navnet passer til barnet :) Eller brått så kommer dere begge på et fint navn i løpet av måndene :)
 
Jeg har tenkt på navn siden før jeg ville ha barn i det hele tatt, samboeren har trolig ikke noen sterke følelser rundt temaet enda. Planen min er å lage en liste over navn jeg liker, og så la han velge et av dem :p

Etternavnet blir vanskelig da, både han og jeg har mellom- og etternavn, og her tror jeg ALDRI vi blir enige...
 
Guttenavn har vi hatt klart i mange mange år. Jentenavn er verre!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hvis det blir gutt blir det Adrian. Sambo sin familie har tradisjon om at førstefødte sønn skal begynne på a :)

Blir det jente blir det Selinn eller Linnea :) men har også tenkt på Ronja ;) får vel se hva som passer.
 
Sist visste vi ikke om det ble jente eller gutt før fødselen, men hadde så sterk guttefølelse at vi bare hadde guttenavn klare... Så det tok et par uker før navnet ble bestemt. Vet ikke om vi skal vite kjønnet før fødselen nå, men synes det er vanskeligere å finne navn nå. Det skal jo matche storesøster sitt navn også, så vi får se...


---—–-
 
Blir nok enig når barnet er født ;) Kan være lettere å se om navnet passer til barnet :) Eller brått så kommer dere begge på et fint navn i løpet av måndene :)

Joda, en gang blir vi enige.. Bare jeg som er kontrollfrik, og gjerne vil begynne å tenke på det nå.. :)
 
Ikke enda. Begynner vel å tenke når vi vet kjønn. Det gjorde vi sist..
 
Back
Topp