Har noen begynt å få mage?

Ingen mage her. Samme vekt som før svangerskapet, enedte buksa kjennes litt trangere ut rundt hofta, men tror det er psykisk.

Så du er noen uker lengre enn meg da. Er 5+6 i dag bare.. Tror kanskje det er litt tidlig å få mage nå? fosteret ligger vel helt nede i bekkenet til rundt uke 13? Jeg sliter iallefall med mye luft:oops:

Hvordan er formen din?

Så du er noen uker lengre enn meg da. Er 5+6 i dag bare.. Tror kanskje det er litt tidlig å få mage nå? fosteret ligger vel helt nede i bekkenet til rundt uke 13? Jeg sliter iallefall med mye luft:oops:

Hvordan er formen din?

Jaa, det er nok ikke fosteret/morkaka som lager magen enda, mer kanskje hormoner, luft osv. Men jeg var ikke slik så tidlig i mitt forrige svangerskap :-)
Jeg er i fin form egentlig. Litt kvalm når det er en stund siden jeg har spist eneste. I tillegg til jeg er trøtt... helt motsatt sv forrige gang for da var jeg sengeliggende helt til uke 13 :p hvordan er formen din?

Tror nok det der er hormoner som sørger for en oppblåst mage gitt ;) gleder meg til en skikkelig gravidmage. Aldri følte meg så vel som da jeg gikk høygravid sist :)

Er nok luft og hormoner. Livmoren kommer ikke opp av bekkenet før i uke 10-12 :)

Jeg er jo ikke så langt på vei da, så hadde vært rart med mage her helt enda. Men føler meg mye mer gravid nå enn da jeg var like kort med eldste, tror magen kommer tidligere med nr 2 også.

Fin mage på bilde! ;) uansett om det skyldes baby eller ikke, har du god grunn til å skylde på babyen nå :love017 Du er jo tross alt gravid :love017

• Liker
Reactions: Kkk
Mage her, men som de fleste kommenterer er det nok hormoner. Livmora er på størrelse med en appelsin akkurat nå, så veldig stort er det ikke. Kan glemme å skjule graviditeten til 12 uker, man kan se det godt allerede(7+1), synes jeg. Dette er nr 2. Hadde ikke mage med nr 1 før jeg var 5 mnd på vei, så det er veldig annerledes nå.

• Liker
Reactions: Kkk
Er nok mest luft pga hormoner :)
Magen kommer raskere med nr to da pga allerede utstrekte magemuskler så vanskeligere å holde magen inne selv om det bare er luft ;)

Jeg er også 8+2 med nummer to. Denne gangen hadde jeg mage allerede fra rundt ikm, men er bare skikkelig oppblåst. På det verste om kvelden ser jeg ut som jeg er 5 måneder på vei og det er vanskelig å skjule magen [emoji51] Var ikke oppblåst i det hele tatt forrige svangerskap, hadde i grunnen flat mage til over 3 måneder.

Jeg er også 8+2 med nummer to. Denne gangen hadde jeg mage allerede fra rundt ikm, men er bare skikkelig oppblåst. På det verste om kvelden ser jeg ut som jeg er 5 måneder på vei og det er vanskelig å skjule magen [emoji51] Var ikke oppblåst i det hele tatt forrige svangerskap, hadde i grunnen flat mage til over 3 måneder.

Jeg var også skikkelig oppblåst og følte jeg så ut som om jeg var 7 måneder på vei rett før ikm :smiley-ashamed004

Jaa, det er nok ikke fosteret/morkaka som lager magen enda, mer kanskje hormoner, luft osv. Men jeg var ikke slik så tidlig i mitt forrige svangerskap :)
Jeg er i fin form egentlig. Litt kvalm når det er en stund siden jeg har spist eneste. I tillegg til jeg er trøtt... helt motsatt sv forrige gang for da var jeg sengeliggende helt til uke 13 :p hvordan er formen din?

Vi er nok litt løsere i skinnet nå i andre svangerskap enn første, blir enklere for magen å poppe frem sikkert :joyful:
Har veldig variabel form, tåler ikke så mye før jeg blir trett. Men grei form om jeg husker å hvile meg.
Gleder meg til å få mage å kjenne bevegelser igjen. Er så spennende med når man kjenner første sparket.

Ingen mage, men kjenner veldig ubehag når jeg har på meg stramme bukser:confused: hopper i joggebuksa med en gang jeg kommer hjem!

Jeg er 8+5 og begynner å merke at buksene stammer litt. Gått opp 700g, så kan vel ikke være det heller. Får jo veldig oppblåst mage i førsten pga hormoner da :)

Kun oppblåst.. gått ned ca ett kilo pga lite matlyst :/ det kommer nok snart på igjen!

Back
Topp