Har noen av dere tatt med legeerklæring på flytur med Norwegian ??

rosenjenta

Glad i forumet
Skal fly i ca 40 minutter i morgen, og dette fant jeg nå inne på www.norwegian.no :

Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer.

Dere ser på tickeren min hvor langt jeg erpå vei, jeg har ikke ordnet meg noen erklæring!!!!!!!!!! HJEEEELLLPPPP!!!!

Fløy med Norwegian i ca uke 20 fra Oslo til Stockholm, men hadde ikke med legeerklæring. Leste også om dette på forhånd, men ble aldri forespurt om å vise slik attest.

Det går nok bra skal du se! [;)]

ORIGINAL: rosenjenta

Skal fly i ca 40 minutter i morgen, og dette fant jeg nå inne på www.norwegian.no :

Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer.

Dere ser på tickeren min hvor langt jeg erpå vei, jeg har ikke ordnet meg noen erklæring!!!!!!!!!! HJEEEELLLPPPP!!!!

Ser ikke at dette kan være noe problem.. du skal reise i 40 minutter, og skal derfor kunne fly inntil to uker før termin... du har jo 10 uker igjen til termin, så det skal gå helt greit (du kan jo ta med helsekortet for gravide, så har du dokumentasjon på hvor langt du har kommet... om du skulle få noen spørsmål om det)

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH [:@][:@][:@][:@][:@]
Ringte 815 nr til norwegian i ste. Sto i 13 minutter i kø, plutselig kom det inn en dame ( svarer) og sa at jeg måtte ringe igjen senere???!!!! Hallo!! Hva med de minuttene jeg måtte stå i kø da, må likevel betale for dem da.......... Jeg kjente at jeg ble skikkelif f###bannet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åhhhhhhh.

Tror nesten jeg bare driter i å ringe, Tar med meg helsekortet mitt i morgen. Men jeg sliter hvis det ikke er nok.

På sas står det klart å tydelig:

SAS Braathens aksepterer gravide inntil 4 uker før termin.
For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer.
Gravide aksepteres ikke mindre enn 2 uker før termin.

Sorry frustrasjonen min!! Jeg ble bare så irritert! Hehehe

l

Jeg skulle fly da jeg var 26 uker, og spurte legen min om det med legeattest. Hun sa at hun ikke trodde jeg trengte det, for som hun sa, "DE ser jo ikke at du er gravid". Kom på flyplassen og det var ikke noe problem. Ingen spurte etter attest.

Hei
Fløy med sas i helgen jeg. Ingen som spurte meg om noe attest!
Det går sikkert fint.

Lykke til.

Back
Topp