Har noen av dere begynt med grøt?

missis

Andre møte med forumet
Bare lurer på om noen av dere januarbarnmammaer har begynt med grøt ennå? Hvordan har isåfall det gått? Jenta mi blir 4 mnd 25. mai, lurer på å begynne så smått snart. Og ammer dere, eller gir dere mme? Jeg gjør begge deler, hun får pupp først, og flaske etterpå.

Jeg gir 5 flasker a 200 ml mme om dag + pupp inni mellom! Så får han pupp 1 gang per natt!! Begynte så smått med litt grøt for 3 dager siden! Han klidde litt første gangen, og synes fortsatt ikke at det er supergodt!! [:)] men går bedre for hver dag!! [;)] har gitt han 3-4 t-skeier om gangen...

Jepp,tok skrittet og begynte så smått med grøt her for noen dager siden- 3 gangen i dag![;)]
Har gått kjempe greit,virker til at tulla har fått greiere fart i fordøyelses systemene faktisk...
Gir et halvt eggeglass med grøt rundt ti-tiden,det utgjør ca 3-4 små skjeer.
Og ellers går det kun i pupp!!![:)]

Her gir vi grøt morgen og kveld og middag rundt klokka fire. Funker bra for oss. Faktisk så våknet han flere ganger om natta når vi prøvde uten. Gir bare mme her. Har gjordt det siden han var noen dager gammel. Fikk så utrolig lite melk i puppene så da gav jeg mme isteden. Orket ikke å sitte med han til puppen hele tiden.
Klem

Her går det bare i pupp!
Skal prøve å gi kun det så lenge som mulig pga. eksemen...
og foreløpig så går det kjempefint! Han sover hele natta og er blid
og fornøyd. [:D] og så har han passert 8kg da, så behovet er jo minimalt...hehehe..

Litt sånn som Christian han da. Christian var 7615 g på 3 mnders kontrollen.
Klem

Har begynt litt med grøt, for hun gulper så mye. Også har hun ikke gått opp så mye i vekt den siste måneden så har begynt med tillegg om kvelden. Har tydeligvis ikke nok melk til henne om kvelden. Hun får litt grøt mellom to amme måltider om formiddagen. Ser ut som hun liker det, men spiser ikke så veldig mye. Har liksom ikke kommet forbi smaksprøve porsjonene ennå.

Har prøvd en stund å få i henne grøt, ikke direkte jublende for den. Får i henne ca 2 små skjeer hver gang, men det tar tid, nekter å gape.
Men hun våkner så hyppig på natta at jeg håpet grøten kunne hjelpe litt.

Vi gir bare mme enda.. Hun sover godt om natta og legger godt på seg, så HS ville ikke vi skulle begynne med grøt enda..

hei! her går det ogå bare med pupp! Han sover godt enda og legger på sæ! Prøver så lenge som mulig å gi pupp! er bra lettvint...[:D]

Her har vi ikke begynt enda, går bare i pupp.
Eller hu har fått 6 ss av collet pakken som ble åpnet 10 april [;)]
Spurte på 4 mnd kontrollen men fikk som svar at jeg skulle vente å se til 5 mnd siden hu hadde gått opp 650 på mnd

Kopierer innlegget mitt fra spedbarns-forumet jeg da.. Er det noen som har råd?

Når begynte dere(evt har dere begynt) med grøt og andre ting enn bare melk? Jeg ammet småen en måned, men han ville fort ha mer. De siste tre månedene har han fått både mm og mme, men nå får han kun erstatning i og med at det er slutt på melka. I det siste har det virket som han har hatt økt behov for mat, og vi har begynt med litt grøt. Det er IKKE populært. Men pærepure derimot, det er digg. Viss jeg blander grøt med litt pæredessert spiser han litt. Er det noen som har erfaring med dette? Hva skal jeg gjøre når han absolutt IKKE vil ha grøt? Har prøvd flere typer men alle er visst like ille.. Kan da ikke bare gi dessert heller?!

Heisann!!
Datteren min var sånn.... ville IKKE ha grøt!
Men jeg blandet i fruktpure i grøten og da var det bra svært ja!
Prøv med litt grøy og masse puree, og så trapper du gradvis ned på pureen....?
Prøv deg litt frem du, det er i alle fall ingen fare med sånn pæredessert i![:)]

ORIGINAL: missis

Bare lurer på om noen av dere januarbarnmammaer har begynt med grøt ennå? Hvordan har isåfall det gått? Jenta mi blir 4 mnd 25. mai, lurer på å begynne så smått snart. Og ammer dere, eller gir dere mme? Jeg gjør begge deler, hun får pupp først, og flaske etterpå.

Vurderer det litt, men så lenge han sover så greit som han gjør så tenkte jeg å vente til jeg har snakka med min nye helsesøster om vekta hans (har ikke møtt nyehelsesøstera ennå - skal neste mandag)

ORIGINAL: mamma_20

Kopierer innlegget mitt fra spedbarns-forumet jeg da.. Er det noen som har råd?

Når begynte dere(evt har dere begynt) med grøt og andre ting enn bare melk? Jeg ammet småen en måned, men han ville fort ha mer. De siste tre månedene har han fått både mm og mme, men nå får han kun erstatning i og med at det er slutt på melka. I det siste har det virket som han har hatt økt behov for mat, og vi har begynt med litt grøt. Det er IKKE populært. Men pærepure derimot, det er digg. Viss jeg blander grøt med litt pæredessert spiser han litt. Er det noen som har erfaring med dette? Hva skal jeg gjøre når han absolutt IKKE  vil ha grøt? Har prøvd flere typer men alle er visst like ille.. Kan da ikke bare gi dessert heller?![&:]

Hei du.
Alexander er heller ikke veldig begeistert for grøt, men middagsglass derimot... mmmm... Han spiser et glass på tre dager. Kanskje du skulle prøvd en av de. Alexander er glad i den med potetmos og grønsaker.
Klem

Vi gir grøt på kvelden vi, og det funker kjempe bra. Han sover nå fra kl 22.00 til 08.00 neste dag, det hjalp virkelig med grøt!!

You must log in or register to reply here.
Back
Topp