Har nesting-behovet ankommet?

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Har dere begynt å gjøre klart ting til babyen ennå? Altså, ikke handlingen, men vaske klær, gjøre klart stellebord/seng/vogn osv? Eller bare veldig lyst? Kanskje ikke i det hele tatt ennå?
 
Jeg må si jeg kløøør etter å gjøre klart redet! Det er 2 mnd igjen, så jeg gjør det ikke ennå. Men jeg har SÅ lyst til å finne frem vogga, re opp osv.. men det vil jo støve ned, så må vente...
 
Gleder meg masse til å gjøre klart! Føler jeg har kjempegod tid på meg, men samtidig så går det SÅ fort nå! :D
 
Nå liker jeg ikke beskrivelsen "nesting" for det er så negativt ladet om en naturlig prosess som hvertfall ingen andre gjør for den vordende familien/moren, men når det er sagt så har vi så vidt begynt å ordne litt i huset :) madrass og litt klær er kjøpt inn, mens vogn, stelleplass osv mangler. Vi trenger veldig lite da vi har en på 15 mnd, men burde nok se igjennom klærne fra han og finne ut hva vi kan bruke på lillejenta :) :) :)
 
Gleder meg veldig til å begynne, men jeg vil ikke ha ting som f.eks vuggen til stua stående fremme så lenge før hun kommer da vi har dyr+at det blir jo bare å støve ned om det skal stå der i flere uker før hun kommer:confused:

Men vasking av klær kommer jeg kanskje til å gjøre i slutten av mars:)
 
Ferdig med all vask av klær, sengetøy, tepper, håndklær osv :) Resten tar jeg noen dager før termin..
 
Jeg har fått en aldri så liten rydde/kaste feber. Denne helga har jeg fått et sterkt behov for å begynne å rydde litt i skuffer og skap. Rydde ut av en kommode,så vi har et sted å putte lille gutt sine klær. Rydde i skuffene på bade,så lillegutt får en skuff til bleier, våtservietter osv. Min lille måte å få kontroll på, for tror jeg begynner å bli litt stressa. Skal bli mamma for første gang, og har plutselig innsett at nå begynner det å nærme seg. Et nytt menneske skal flytte inn i vår leilighet, og han trenger både plass og utstyr..For han har verken med seg koffert eller bruksanvisning. . Ikke har han tenkt til å reise igjen etter en uke eller to heller,så vi kan hente oss inn og evaluere det hele. Så jeg rydder, for å føles kontroll på noe jeg overhodet ikke har kontroll på. Hehe.. Er jo godt å få røska opp litt i skuffer og skap også. Utrolig hva man samler på. Og kan jo bli en god stund til neste gang jeg fØkern overskudd til noe slikt igjen :p:wtf::woot::nailbiting::joyful:
 
Det eneste som holder meg igjen er at vi ikke flytter før slutten av denne uka :p hihi. Og da tar det bok litt tid å finne seg til rette i ny leilighet, så det går nok litt tid før jeg kommer i gang. Og det er kanskje godt :p
 
Fann fram vogga då eg heiv jula på dør. Ikkje fikset den, men ville ha den ned når stua skulle fikses. Kjenner det begynner å bygge seg litt opp, men venter enn så lenge.
 
Jeg har blitt veldig opptatt av at huset skal være ryddig og rent. Var veldig rotete av meg før jeg ble gravid :p Men jeg kan ikke si at jeg har følt behovet for å gjøre klar tingene til baby enda. Det kommer vel etter en stund tenker jeg:love2
 
behov og handling går ikke helt hånd i hånd her hos oss. Har ikke begynt å gjøre klart noe som helst enda, men jeg kjenner det klør i fingrene etter å sette igang snart :) Enda kjekkere er det å være to om det også, så da var det svært positivt å oppleve å ferske mannen min i å lage liste på hva som trengs i går kveld :D (Håper ikke på å poste samme kommentar om en måneds tid!!!)
 
Jeg skal begynne å rydde ut av kommoden vi skal ha babyklær i, vaske klær og rydde det på plass så snart jeg får overskudd til det. Ellers blir nok ikke vugge osv satt opp før det nærmer seg enda mer. :) Men jeg merker jeg kan tenke meg å få litt unnagjort mens jeg enda ikke er altfor stor og tung og før bekkenet evt kræsjer totalt.
 
Ikke her nei [emoji23] ikke gjort noe ennå.
 
Jeg er godt i gang allerede :) men bare på barnerommet da, ikke andre steder i huset. Dette er første babyen så vi trenger alt..
 
Tenker å finne frem og vaske klær i vinterferien. Da vil jeg være rundt 34 uker på vei. Har ikke dårlig tid :)
 
Jeg har fått en aldri så liten rydde/kaste feber. Denne helga har jeg fått et sterkt behov for å begynne å rydde litt i skuffer og skap. Rydde ut av en kommode,så vi har et sted å putte lille gutt sine klær. Rydde i skuffene på bade,så lillegutt får en skuff til bleier, våtservietter osv. Min lille måte å få kontroll på, for tror jeg begynner å bli litt stressa. Skal bli mamma for første gang, og har plutselig innsett at nå begynner det å nærme seg. Et nytt menneske skal flytte inn i vår leilighet, og han trenger både plass og utstyr..For han har verken med seg koffert eller bruksanvisning. . Ikke har han tenkt til å reise igjen etter en uke eller to heller,så vi kan hente oss inn og evaluere det hele. Så jeg rydder, for å føles kontroll på noe jeg overhodet ikke har kontroll på. Hehe.. Er jo godt å få røska opp litt i skuffer og skap også. Utrolig hva man samler på. Og kan jo bli en god stund til neste gang jeg fØkern overskudd til noe slikt igjen :p:wtf::woot::nailbiting::joyful:

Så bra skrevet<3 her er det også rydde og kaste feber. Vi har tømt 3 kott fulle av rot, tømt det som skal bli rommet til lille og jeg er sikker på at vi har vært på hamos med flere tonn med søppel og rot:eek: på stua har vi også kastet ut litt og hele huset begynner egentlig å bli klart for at hun skal komme:)
 
Nestingen her går litt i bølger! Jeg er helt rådvill på hva jeg skal gjøre med klesskap-situasjonen.. Vurderer å selge hele greia og kjøpe nytt, det er så innmari upraktisk! Men så går det sikkert an å kjøpe noe greier for å ha inni som organiserer bedre. Bare.. står helt fast.
 
Back
Topp