Har navnekrigen deres begynt?

YouNameIt

Elsker forumet
Jeg og forloveden min hadde for lenge siden begynt å krige litt med navn som vi liker godt før kjærlighetsbarnet bet seg fast i magen min, og den gikk overraskende fort over. Vi har navnene klare til en jente og en gutt. Et eventyrisk navn til gutten som begynner på K, og jenta skal ha to navn, K... Mellomnavnet kommer fra en av de Disney-filmene. Det skal dere få vite når det kommer ut :) Har dere blitt enige om navn, eller har dere begynt å krige litt no? Er det noen navn som dere vil holde hemmelig, eller vil dere dele det med oss? :)

Vi har snakket mye om navn :) Snakket om det før jeg ble gravid også.. Jeg har mange navn jeg liker som han hater! Men heldigvis liker han noen av de jeg liker :) Jeg har prøvd å få han til å si noen navn han kommer på som er fine, men det gidder han ikke :/

Vi er heldigvis enige om navn til begge kjønn :) Det var vi med førstemann også :)

Har et navn klar hvis det blir jente, og det er Sol Angelica :)

Sol etter min avdøde farmor, og min manns mor, og Angelica fordi det rett og slett er et flott navn :)

Har ikke noen navn klare, men jeg har laget en liste med navn jeg liker, så skal mannen få stryke unna de han ikke liker, så får vi se hva vi sitter igjen med og om vi da blir enige 

FrustrertFrøken skrev:
Vi har snakket mye om navn :) Snakket om det før jeg ble gravid også.. Jeg har mange navn jeg liker som han hater! Men heldigvis liker han noen av de jeg liker :) Jeg har prøvd å få han til å si noen navn han kommer på som er fine, men det gidder han ikke :/

Gidder han ikke å komme på noe som han syns er fint kan du bare bruke de navnene som han hater ;D Dere blir nok enige til slutt :)

miss daisy skrev:
Har et navn klar hvis det blir jente, og det er Sol Angelica :)

Sol etter min avdøde farmor, og min manns mor, og Angelica fordi det rett og slett er et flott navn :)

Ååå som det er utrolig nydelig! :D Jeg hadde lyst til å bruke navnet til farmor og mormor, men forloveden min foretrakk noe nytt (i familietreet) :)

Eg har allerede ei liste klar ;) Hehe.. Men om vi er enige kan eg ikkje si :P Eg er glad i de spesielle navna, kansje litt for spesielle ifølge samboeren, menmen :) Skal nok få han til å like de :P Hehehe

Her begynner nok ikke "krigen" før vi vet kjønnet

Tror vi er ganske enige om navn. Vi brukte ufattelig lang tid sist, fordi vi var uenige om ALLE navn...
Denne gangen kommer vi ikke til å kringkaste det noe særlig før ungen er ute :-)

Jentenavnet er klart, Lotte :) men guttenavnet er det værre med. Vi diskuterer heftig om det enda. Så får håpe det er jente ;)

Det er mannen min sin tur til å velge  navn, men jeg må godkjenne selvsagt, slik han gjorde med vår førstefødte. Litt vanskelig for meg, for jeg har maaaaaange fine navn til både jente og gutt!

Jente navnet er klart. Men om det blir gutt så håper jeg han kommer ut med navnelapp...

Vi har klart navnet hvis det blir en gutt, men hvis det blir en jente kommer vi til å slite...emoticon

Vi har ikke begynt å snakke om det. tror ikke vi kommer til å finne det ut før ungen er ute. Men om det blir gutt synes jeg Julian er veldig fint, vedr jente navn, liker Amelia og Alina, men tviler på at gubben liker noen av disse navnene  

Vi har begynt å diskutere, men det ender ofte med frustrasjon siden mannen min ikke er norsk og synes alle navnene jeg kommer med er kjemperare.. Og navnene han foreslår med z`er og x`er er ikke akkurat noe jubler for.. Da vi diskuterte jentenavn til dattera vår kunne han ikke fatte og begripe hvorfor jeg ikke bare elsket navnet "nevroz" :P etter heftige diskusjoner endte vi opp med "Maia Helin" noe begge synes er kjempefint, så det er vel håp for denne gangen også :P

Jentenavnet har vi klart...men guttenavnet sliter vi alltid med...

Det var interessant å lese om hvordan dere kriget litt :D Navneforslagene deres hørtes søtt ut, og jeg flirer godt av innlegget til Frk.Lykkelig ;) Skjønner at det ikke er lett å finne navn til 2. eller 3. barn, når partneren ikke er norsk og greier :)
Vi har navnet klart til 1. barn, og jeg har begynt å lete litt til 2. barn selv om forloveden min syns det er litt unødvendig ;) Kanskje vi får tvillinger? Nei, det tviler jeg på :D

Mitt siste navne forslaget jeg kom med var: Svein Randi. - Men det ble visst ikke godtatt det heller...

Det siste navne forslaget jeg kom med var: Svein Randi. - Men det ble visst ikke godtatt det heller... *underlig*

Back
Topp