Har meldt på/Skal melde på fødselsforberende kurs?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Har du meldt deg på, eller skal melde deg på fødselsforberende kurs? :)

Evt. hvilken uke er du i når du skal? :)

Her fins det ikke sånt :-)

Jeg har meldt meg på i regi av sykehuset. Blir innkalt av dem, tror første dag blir ganske snart, da er det bassengtrening der man lærer noen øvelser og avslappingsteknikker. Andre dag er nok lenger ut i svangerskapet, mer klassisk klasseromsundervisning der mannen får være med :)

Nei, har ikke tenkt til det. Gjorde ikke det forrige gang heller. Men hadde med mannen på fødselsforberedende samtale hos jordmor på helsestasjonen. Ser an behovet etter jul for det nå. :)

Jordmora i kommunen arrangerer 2 kvelder i uka! Så vi blir med på kurset i januar :)

Jeg skal på samtale med JM på morgenrøden, men skal ikke på noe fødselsforberedende, med mindre de anbefaler det...

Nei. Var ikke der forrige gang heller. Jeg hadde spurt flere og de tilbakemeldingene jeg fikk var vel at det var litt bortkasta. Nå vet jeg jo hva jeg går til, så føler ikke at jeg trenger det.

Her har mannen vært med på ultralyd flere ganger og første time hos jordmor. Selv om dette er mitt første barn, kjenner jeg ikke behovet for fødselsforberedende kurs. Er helsepersonell med erfaring fra fødeavdeling, samt har fortsatt alt av pensumlitteratur jeg stadig ser i. Mannen blir med på fødselssamtale med jordmor når det nærmer seg termin og fødsel :-) Også har vi begge sett hundre episoder av jordmødrene på TV, haha! Ikke at en får et helhetlig bilde av fødslene, men føler likevel det hjelper på :D

Jeg var ikke forrige gang, men har lyst til å gå denne gangen. Tror jeg har noe å vinne på å lære å slappe av, puste riktig og at mannen får noen gode ideer til hva han kan hjelpe med.

Her ble jeg anbefalt kurs av jordmoren i kommunen. Fikk en liste over en haug av ulike tilbydere her i regionen - så er det bare å bestemme seg for hvilken av de mange, og hvor langt i forløpet..

Vi skal på noe på helsestasjonen, har ikke meldt oss på, men gjør det sikkert neste gang hos jordmor

Nei. Var ikke der forrige gang heller. Jeg hadde spurt flere og de tilbakemeldingene jeg fikk var vel at det var litt bortkasta. Nå vet jeg jo hva jeg går til, så føler ikke at jeg trenger det.
Akkurat samme her. :)

Har ikke tenkt til å bli med på fldselsforberedende kurs, men har meldt meg på yoga for gravide. Jordmor anbefalte dette veldig, da man visstnok lærer nyttige avslappingsteknikker og pusteøvelser der og. Kurset jeg skal gå på varer fra midten av oktober til midten av desember.

Vi var forrige gang, syntes ikke det var så veldig nyttig, da alt var det samme jeg leste i babyboken uansett... Det kurset jeg var på, var november 2013, så regner ikke med så mye har skjedd siden da, så takker nok nei i år :P

Vi var forrige gang, syntes ikke det var så veldig nyttig, da alt var det samme jeg leste i babyboken uansett...
Ja, det var det jeg også fikk høre. Man lærer ikke lenger hvordan man skal puste på sånne kurs. Det er bare mye prat om ting man har lest før.

Kommer ikke til å delta på kurs denne gangen. Var på et opplegg i regi av helsestasjonen sist gang. Alt om fødselens faser, smertestillende, amming og barseltid hadde jeg allerede lest meg opp på. Det hadde ikke pappan, og han hadde nok størst utbytte av kurset. Og så var det kjekt med praktisk info og bilder fra fødeavd. og barselavd. Rådene om å prioritere oss selv og hverandre de første timer og dager etter fødselen var og gull verdt for oss!

Jeg skal på omvisning på fødeavdelingen og barsel, andre som skal det?

Back
Topp