Har mange i vennegjengen din barn?

Solosupah

Glad i forumet
Dette blir vårt første barn, gitt at alt går bra. Jeg bor i nord, og de fleste av vennene mine sørpå. Har lenge tenkt på hvordan det vil bli å eventuelt inne nye venner eller folk i lik situasjon mtp. Graviditet. Er det noen som har tips? Hadde vært så hyggelig å dele reisen med en annen gravid/en venninne, ikke "kun" mannen og de nærmeste.

Hvordan er det i din nærmeste vennegjeng/av dine venner, mange som har barn?
 
Jeg fikk utrolig mange nye venner her inne på oktober 2016, og vi er en fin gjeng som prater hver dag, og treffes i ny og ned :) Når vi kommer lengre ut i svangerskapet, er det gull å samle de fra samme plassen, og lage sin egen barselgruppe :)

Ellers har de fleste vennene mine barn.
 
Så koselig det hørtes ut med egen barselgruppe fra BV :love017

De aller fleste av mine venner har barn eller prøver å bli gravide :)
 
Jeg er den første av mine venninnegjeng som får barn. I tillegg så bor de aller nærmeste sørpå:rolleyes: De vennene jeg har her i nord er en del eldre enn meg og har barn i 10-11 årsalderen, så føler meg litt alene oppi alt dette til tider:smiley-ashamed004 Stakkars mannen og mamma får virkelig gjennomgå om dagen :hilarious:
 
Jeg er den første av mine venninnegjeng som får barn. I tillegg så bor de aller nærmeste sørpå:rolleyes: De vennene jeg har her i nord er en del eldre enn meg og har barn i 10-11 årsalderen, så føler meg litt alene oppi alt dette til tider:smiley-ashamed004 Stakkars mannen og mamma får virkelig gjennomgå om dagen :hilarious:
Virker som vi er i en ganske lik situasjon på dette! Får håpe det går seg til, plutselig møter man kanskje noen cirka jevngamle gravide? :hilarious::wacky:
 
4 av mine venninner har barn. Hun ene får nr 2 snart :happy: har fler venninner som prøver eller som har planer om å starte prøvingen etter sommeren :joyful:
 
Dette blir vårt første barn, gitt at alt går bra. Jeg bor i nord, og de fleste av vennene mine sørpå. Har lenge tenkt på hvordan det vil bli å eventuelt inne nye venner eller folk i lik situasjon mtp. Graviditet. Er det noen som har tips? Hadde vært så hyggelig å dele reisen med en annen gravid/en venninne, ikke "kun" mannen og de nærmeste.

Hvordan er det i din nærmeste vennegjeng/av dine venner, mange som har barn?

Litt samme her, bortsett fra at venninnene mine bor I Norge og jeg bor I utlandet... blant jentene hjemme er det noen som begynner nå, men her kjenner jeg ingen i samme situasjon...
 
I vår vennegjeng er det bare vi som har barn og vi venter nummer 2. De har forståelse for at vi ikke får delta på alt, men er flinke til å invitere oss uansett om vi sannsynligvis ikke har mulighet, men de skjønner jo ikke så mye av hva vi står i.

Bodde også på ny plass da jeg var gravid sist, men har blitt kjent med flere foreldre etterhvert som barnet vi har begynte i barnehagen. Har også blitt kjent med noen igjennom jobb (både min og mannens).
 
De aller fleste av mine venninner har barn.. men svært få av hans kompiser, og han er 34 og vennene hans er rundt det samme..
 
De aller fleste av mine venner har barn i 5 års alderen eller eldre, samme gjelder hans venner. Snittalderen er 10 år..
De venninnene jeg har som ikke har barn er vel ikke akkurat i nærheten av å få barn heller...
 
Når jeg fikk første hadde ingen av mine venninner barn, men helsestasjonen her lager barselgrupper. Vi var en gjeng på 8stk som møttes en gang i uken, gjerne oftere på trilletur. Vi hadde det så koselig, har fortsatt kontakt med flere av de:)
 
Jeg flytta rundt når jeg skulle ha nr 1, så da måtte jeg opp med 3-4 stykk fra termingruppa på Facebook som bodde på det nye stedet. Vi har hengt ut endel med ungene også etterpå. Veldig hyggelig.

Ellers er det litt blanda om folk har barn eller ikke. Men jeg syns det er lettere å finne på ting med de som har unger enn de som ikke har det.
 
Jeg har overraskende mange venninner som ikke har barn tatt i betraktning av at jeg (og de fleste av dem) er 38, så jeg vil tro at av nære venninner er det vel omtrent halvparten som har barn. Av de som har barn, er samtlige av ungene jevnaldrende eller litt yngre enn våre. Av dem som ikke har barn, er mange av dem i langvarige parforhold men er frivillig barnløse, og noen av dem er single og sier at de overhodet ikke ønsker hverken mann eller barn.

På sambos side derimot har absolutt alle vennene hans barn, stort sett ganske jevnaldrende med våre egne.

For min egen del gjør det ingenting at såpass mange av venninnene mine ikke har barn; tvert imot syns jeg det kan være veldig deilig å kunne få et avbrekk fra barna iblant og snakke om helt andre ting for en kveld. Samtidig føler jeg jo selvfølgelig at jeg nok har mer til felles med dem som har barn selv og det blir nok også til at jeg gjerne treffer dem vel så ofte som de barnløse siden vi jo gjerne finner på ulike familieaktiviteter sammen.
 
Alle vennene våre har barn untatt noen få.
Håpet søskene mine får barn snart da;)
 
I vennegjengen vår er det ingen andre enn oss som har barn ,og vi venter vårt andre så det er et ganske stort sprik i livssituasjonene våre. I min venninnekrets er jeg den andre av oss som venter nummer 2 og så er det ei til som har ett barn. Har også noen vennepar som enten har ett eller to barn.

Har venner i ulike livssituasjoner. Har et par venninner som venter barn i løpet av sommeren så rekker ikke å gå gravid sammen med de så lenge, men de vet jo litt hvilken situasjon jeg vil befinne meg i. :)
 
De fleste av mine venninner har barn, av hans venner så er det ikke så mange ennå. Men tidligere har jeg gått gravid med venninner, blir litt mer alene denne gangen :hungover: :)
 
I vår vennegjeng er det bare ei som nettopp har fått barn. Resten av vennegjengen kommer etter om 2-3 år tenker jeg :p
 
Er noen få venner her som ikke har fått barn enda. :)
 
Back
Topp