har man opplysningsplikt..

Fint_Lite

Elsker forumet
da man er i intervju på en jobb har man da opplysningsplikt om å fortelle om samboers/mann sykdom og fortelle hva den innebærer. Diagnosen...selv om de spør om det er noe de da burde vite om...

Det kan jeg aldri forestille meg, men jeg vet ikke juridisk sett.
Da må det vel isåfall være i så dramatisk grad at en selv blir tvunget til å være borte fra jobb over vesentlig lengre tid etc.

ja, var det jeg trodde også...har bare havnet i en litt kinki situasjon og de mener da jeg burde ha opplyst de om min samboers sykdom for det ble vist et problem at jeg ikke kunne jobbe kveld de to dagene i uken han da jobber, for da må jeg ta meg av minsten...Da ble jeg vel ikke så fleksibel som ønsket tenker jeg..

er man gravid trenger man jo ikke opplyse om det...så nå tenkte jeg bare å få vite litt om hvordan regelverket er rundt dette

ikke sant

ORIGINAL: Fint_Lite

ja, var det jeg trodde også...har bare havnet i en litt kinki situasjon og de mener da jeg burde ha opplyst de om min samboers sykdom for det ble vist et problem at jeg ikke kunne jobbe kveld de to dagene i uken han da jobber, for da må jeg ta meg av minsten...Da ble jeg vel ikke så fleksibel som ønsket tenker jeg..

er man gravid trenger man jo ikke opplyse om det...så nå tenkte jeg bare å få vite litt om hvordan regelverket er rundt dette

Nei nei, kan aldri tenke meg at du hadde plikt til å opplyse om det på forhånd! Men sjekk opp lovverket hvis de peser deg om det.
Jeg hadde ikke opplyst om det iallefall, det er rett og slett ikke vesentlig nok at jeg ikke kunnet jobbe to kvelder i uka til at jeg hadde følt at det var nødvendig å opplyse..

Hei snuppa, kan ikke tenke meg at du har plikt til å opplyse om det. Lurt å sjekke opp iallefall. Mener forresten jeg leste noe om din arbeidsgiver og krav om fleksibilitet fra de ansattes side, men klarte ikke å google det fram nå. Det ble iallfall påpekt som et urimelig krav. Ikke la dem presse deg!

ORIGINAL: Zerlina

Hei snuppa, kan ikke tenke meg at du har plikt til å opplyse om det. Lurt å sjekke opp iallefall. Mener forresten jeg leste noe om din arbeidsgiver og krav om fleksibilitet fra de ansattes side, men klarte ikke å google det fram nå. Det ble iallfall påpekt som et urimelig krav. Ikke la dem presse deg!
hadde du giddi og forsøkt litt til???

Prøver. Det var et eller annet om at de "nektet" ansatte å ha flere ansettelsesforhold, grunnet fleksibilitet osv. Det var - så vidt jeg husker - ikke lov. Kan muligens se det som en parallell til din sak.

Maks et år siden.

nei, det kan de ikke nekte!

Nei, ikke sant. Bedriften dementerte det, men innrømmet at de i utgangspunktet ikke ønsket at ansatte hadde flere ansettelsesforhold, grunnet fleksibilitet. Arrrgh, jeg finner det ikke. Mannen min husker den saken også.

Det har jo ikke direkte overføringsverdi, men tenkte det kanskje kunne vært greit å lese.

ringe arbeidstillsynet i morgen og undersøke litt

nei.. kun opplysninger om deg.
ikke andre. kan virkelig ik tro noe annet..

Back
Topp