STGU

Første møte med forumet
Heisann,
Alt er nytt for meg, da vi har akkurat satt i gang med å prøve å bli gravide. Jeg er ny her på både Forumet også.

Jeg tok ut spiralen min 11. oktober (2021). Da fikk jeg de 2/3 første dagene blødning - etter fjerning. Men deretter full stopp. Og jeg skulle egentlig hatt menstrasjon nå for 2 uker siden - men ingen tegn til at den kommer… kan syklusen endre seg etter uttak av spiralen?

Jeg har hatt spiralen i nesten 4 år og hatt for det meste faste menstruasjonssykluser igjennom hele perioden med innsatt spiral.
Men etter jeg tok ut spiralen så har jeg noen spørsmål, føler jeg ikke har fått riktig så mye informasjon fra gynokolgen.
Så kanskje jeg kan spørre dere?

Jeg lurer derfor også på om jeg kan ha eggløsning selvom jeg ikke har fått tilbake menstruasjonen min? Eller må menstruasjonen komme? For.eks hvis den ikke kommer på 3 måneder, kan jeg fremdeles ha fått eggløsninger selvom menstruasjonen ikke har kommet?
Håper jeg kan bli klokere på dette med noen svar fra dere på forhånd takk!!
 
Har du tatt graviditetstest?:)
 
Hormonspiral eller kopperspiral?

eggløsning kommer før mens.

du kan bli gravid før mensen kommer tilbake, men om du har hadd hormonspiral KAN det ta lang tid før kroppen er normal igjen. Men du kan og få eggløsning ganske kjapt.
 
Kan ta lang tid etter fjerning av spiraø, før syklusen blir stabilisert/normal:) men man får alltid en eggløsning før mens. Jeg ble gravid før jeg hadde fått mens etter fødsel av første barnet:p
 
Hvis mensen først kommer kan du ha hatt eggløsning ca 2 uker før. Du kan ikke ha eggløsning uten at mensen kommer ca 2 uker etterpå.
 
Hormonspiral eller kopperspiral?

eggløsning kommer før mens.

du kan bli gravid før mensen kommer tilbake, men om du har hadd hormonspiral KAN det ta lang tid før kroppen er normal igjen. Men du kan og få eggløsning ganske kjapt.




Jeg har hatt hormonspiral (ca 4 år) :)

Ok, da får man bare vente og være tålmodig... Man blir jo så utålmodig, når man har først bestemt seg for dette.. :angelic:
 
Jeg hadde p-stav i nesten 3 år. Ila de årene hadde jeg uregelmessig mens, men hadde det uansett om jeg blødde eller ikke.
Man merket det bare på smertene ^^
 
Back
Topp