Har magen sunket hos dere?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Har magen sunket hos dere, damer?
Hva tyder en sunket mage på? At hodet er festet? Nærstående fødsel?

Alle venninnene til mor er så opptatt av at magen min fortsatt er høy til å være 2 uker fra termin..
Hva man ikke lurer på :p

Synker og hever seg hele tiden. Hehe. Hodet er ikke festet her så han kan fortsatt bevege seg litt opp og ned. Merker at han er mer opp når jeg får halsbrann og mer ned når jeg må tisse ofte.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Magen har sunket masse, men vet ikke om det betyr noe...mer vondt i ryggen kanskje?? :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har alltid hørt at magen synker når babyen er langt ned i bekkenet og festet. Men det er jo bare på folkemunne, vet ikke om det stemmer medisinsk...

Alle sier min mage har sunket, men jeg syntes ikke det, da jeg har hatt "lav" mage hele svangerskapet..,

Nei, den har ikke sunket, men så er jo ikke hodet hans festet heller da. Skjer sikkert ikke før jeg er i fødsel, siden jeg er andregangs:)

Ja det føler jeg så absolutt den har.. vet ikke hva det tyder på, men føler at "kulen" på magen begynner mye lengre ned nå enn den gjorde.. Nå ligger hun festet veldig langt nede i bekkenet mitt også da, så jeg tror det har en sammenheng :)

Min mage har ikke sunket og hodet er ikke festet til tross for termin på fredag. Han ligger med hodet rett over blære så må løpe på do stadig...jordmor trodde ikke hodet ville festes før ved fødsel da han fortsatt har ganske god plass :D

Her har magen sunket ganske mye de siste dagene. Ser det på magen, kjenner det på ryggen og at jenta har lagt seg lengre ned generelt. Det skjedde med storebror mot slutten og, men da hadde han vært festet en stund. Jenta nå har ikke festa seg.

Jeg har fått høre at hodet er festet. Jeg ser og merker tydelig at magen har synket. Vet ikke om det har noe å si med tanke på hvor fort baby kommer

På forige kontroll, fikk jeg konstatert at hodet var festet. Men magen er fremdeles høyt oppe, og jeg kjenner spark i sidene og ikke oppover.. Rare greier

jepp, den er sunket. sitter med magen bokstavelig talt i fanget :P

Ja den har sunket masse. Jordmor kommenterte det også, når hun sjekka nærmere så lå han langt ned i bekkenet og hodet var festa. :)

Magen min sank aldri...
Ikke før jeg var i aktiv fødsel faktisk.
Det skal sies at jeg er kort i overkroppen.
Er totalt 163 cm, så baby hadde ikke den beste plassen heller da.

Hodet er ikke festet iflg jordmor i dag og hun sparker fortsatt godt oppi ribbeina. Magen står fortsatt som en ballong, 36 uker i mrg.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Hodet har vært langt nede i bekkenet lenge, og nesten festet. Men ut i fra bilder jeg har tatt er det stor forskjell på bare en uke her. Nå peker magen skikkelig nedover iforhold til for akkurat en uke siden.

Back
Topp