Har lyst på nr 4

Strikkemamma3

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Oktobergull 2022
Tenkte jeg skulle opprette en dagbok så jeg kan skrive av meg alle tankene rundt dette. Når man prøver og er i «bobla» er det greit å snakke med andre i samme situasjon :happy:.

Jeg har 3 barn fra før, og nå ønsker vi en 4. mann. Vi har diskutert mye fram og tilbake om det er det rette tidspunktet nå, eller om vi bør vente. Yngste er 3,5 år nå, så sånn sett passer det jo bra! De to eldste blir 6 og 7 i år.

Har tidligere blitt gravid ganske raskt, så er spent på denne gangen. Jeg fikk fjerna spiralen for noen uker siden, og har hatt en mensen ganske raskt etter fjerningen. I følge appen min skal jeg ha eggløsning neste uke. Vi er enda ikke helt sikre på om vi skal prøve denne måneden eller vente litt.

På den ene siden ønsker jeg en til så fort som mulig, så det ikke blir så langt mellom ny baby og de andre. På den andre siden er det jo greit å spre de ut litt… de vi har er jo temmelig tette. Så ja… begge deler er greit. Det er jo ikke en gang sikkert jeg blir raskt gravid denne gangen.

Gleder meg til å henge her på forumet med dere ❤️❤️
 
CD 8
I følge appen min er jeg på syklusdag 8 i dag..Startet med folsyre for noen uker siden. Må bare huske å ta hver dag. Drikker også grapefruktjuice 1-2 glass om dagen. Sist jeg ble gravid gjorde jeg det og ble gravid første pp. Det kan jo ha hvert tilfeldig, men jeg tar ingen sjanse!
Det er vell egentlig opp til mannen om vi skal prøve denne måneden eller vente.. så vi får se. Jeg gjør hvertfall alt jeg kan for å optimalisere sjansene mine dersom han vil
 
CD 11
Har observert litt eggløsningsslim(tror det må vere det) i dag. Eggløsningstester er veeeeeldig svak strek på. Så vidt du ser dem… håper de blir sterkere veldig snart. Mannen min reiser bort på reisejobb denne uka, så det er liksom nå de neste par dagane vi har sjansen :shy:
 
CD 14 / 1DPO(?)

Har testet etter eggløsning og fikk ikke fanget peaken på test, men ut i fra testene jeg har tatt tror jeg eggløsningen skjedde i går kveld/natt. Det har jeg kjent godt med murringer og litt stikking. Har fått lagt inn litt aksjer senest i går kveld, så da får vi vente og se. I dag er testen helt klar negativ igjen! :happy:
 
3 DPO
Eggløsning har definitivt hvert… EL testene er veldig svake igjen nå. Jeg kjente det godt på kroppen at noe skjedde også. Så nå blir det spennende…. Jeg har litt blanda følelser. Jeg tenker at det kunne være greit å vente litt, men så vil jeg veldig gjerne ha en til NÅ. Vi er egentlig ganske enige om at vi vil ha neste nå så barna er tett i alder.

Jeg kjenner på testetrang allerede… kjenner jeg meg selv rett er jeg godt i gang med testingen neste helg:happy::shy:
 
4 DPO

Jeg har voldsomt testetrang her.. planen er å vente til 8DPO før jeg svir av en test, selv om det sikkert er lite sannsynlig at den blir positiv så tidlig.

Jeg har en sterk følelse på at det klaffet på første forsøk, og det føles ut som jeg vet at jeg allerede er gravid. Er spent på om følelsen viser seg å stemme :dummy1:.
 
7 DPO

Og der klarte jeg ikke å motstå testetrangen lengre…Jeg skimter noe, vi får se i morgen! Veldig spennende :happy: Jeg kan jo i teorien være en dag eller to lengre DPO enn jeg tror. Fikk jo aldri fanga noe peak på EL testene. Men så kan det også være skyggestrek… men jeg har troa!!:dummy1:
 

Vedlegg

  • F770A43D-3917-4AEC-AFF5-527EAFD98EE6.jpeg
    F770A43D-3917-4AEC-AFF5-527EAFD98EE6.jpeg
    929,2 KB · Visninger: 51
9 DPO

Den streken var nok skyggestrek. Venter nye tester i kveld så skal teste da. Har en tidligtest liggende, så tror jeg skal ta den etterpå.
Jeg kan være både lengre eller kortere DPO enn 9.

Har siste dagene kjent litt murring og at noe «jobber» litt nedi livmora. Oppdaterer etter test :dummy1:
 
Sånn ser den ut demontert.. skimter «noe» men kan like godt være skyggestrek
 

Vedlegg

  • AA6D8AC4-7982-4EDD-9BC1-00EC8B6D8F65.jpeg
    AA6D8AC4-7982-4EDD-9BC1-00EC8B6D8F65.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 37
10 DPO

Dette er tidligtester. Strek på begge, men ikke så sterk - enda! Nå skal alt krysses for at streken blir sterk og fin de neste dagene!! :dummy1: I natt har jeg kjent på mye jobbing i livmora, håper spiren graver seg godt fast og blir til en liten baby:smug:
 

Vedlegg

  • B22C5379-F396-4E23-A1B7-00160E5B3F39.jpeg
    B22C5379-F396-4E23-A1B7-00160E5B3F39.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 51
Back
Topp