Har lyst på hund..

*BLUE ROSE*

Forelsket i forumet
Lyst på en hund som er barnevenlig (selvfølgelig), Og som er passe stor, ikke røyter for mye (helst ingenting[8D])
Skal ikke vere noe utstillings hund, en famile hund..
Har dere noen tips? [:D]

vet ikke om store, barnevennlige hunder som ikke røyter desverre... hunder som ikke røyter som jeg vet om er yorkshire terrier og pudler, men små hunder er mindre barnevennlige og mer gneldrete... kan self være heldig, men de sier at større hunder er mest barnevennlig.... men king charles spaniel er visst kåret til den snilleste familiehunden[;)]

Sånn curly labrador retriver eller hva den nå heter kanskje? [:)]

ORIGINAL: * Solstråla *

Lyst på en hund som er barnevenlig (selvfølgelig), Og som er passe stor, ikke røyter for mye (helst ingenting[8D])

Biichon Havanais?

Jeg skal ha den rasen nå til sommeren[:D] Det er en liten hund.. 27-29 cm høy.. røyter IKKE[:D] Noen bruker den til ustilling.. andre ikke[:)] Jeg skal ikke bruke den i utstilling.

Jeg skal også holde pelsen relativ kort.. kommer til å klippe den så den har max 10 cm lang pels

De er VELDIG barnevennelige[:)] Ikke gneldrebikkjer! Ofte så er de det når de er småhunder, men det er ikke typisk for denne rasen

Det er noe alla Berner Sennen jeg vil ha... men den er litt stor, hadde den finnes i en litt mindre variant så hadde jeg fått tak i en sånn
Men har ikke kommet over noen lignende ennå [;)]

Da kan jeg anbefale appenzeller sennenhund!!! Den er mindre enn berner sennen, og er en veldig fin familiehund [:D]
Jeg har "storebroren" til appenzeller, nemlig en grosser schweiser sennnenhund. Men det blir veldig stor igjen. Hehe.

Bare se her så nydelig appenzelleren er!!
http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&biw=1280&bih=615&tbs=isch%3A1&sa=1&q=appenzeller+sennenhund&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=

Eller en entlebucher sennenhund! De er litt mindre enn appenzelleren, og da har jeg en topp oppdretter å anbefale [:D]

Se så fin!
http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&hs=4lN&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&q=entlebucher+sennenhund&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=entle

ORIGINAL: BølleBella

Da kan jeg anbefale appenzeller sennenhund!!! Den er mindre enn berner sennen, og er en veldig fin familiehund [:D]
Jeg har "storebroren" til appenzeller, nemlig en grosser schweiser sennnenhund. Men det blir veldig stor igjen. Hehe.

http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&biw=1280&bih=615&tbs=isch%3A1&sa=1&q=appenzeller+sennenhund&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=

Eller en entlebucher sennenhund! De er litt mindre enn appenzelleren, og da har jeg en topp oppdretter å anbefale [:D]

Se så fin!
http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&hs=4lN&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&q=entlebucher+sennenhund&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=entle

kupper tråden litt..

Hvor får du tak i appenzellen?
Tittet litt på den før vi skaffet oss hunden vi har nå og eneste vi fant da var oppdrettere i sveits.. Og vi gadd ikke alt styret med å importere..

ORIGINAL: BølleBella

Se så fin!

Begge var fine , men jeg liker langhåra[8D] de er mer "bamse" aktig[8D][:D]

Schapendoes, de er flotte de, de røyter ikke, men krever en del stell av pels..

ORIGINAL: Sillien

den krøllhårete labradoren heter Labradoodle ;) sånn som kongefamilien har[;)]

Nei, det finnes curly chouted retriver ;)

ORIGINAL: Fridasinmamma

Biichon Havanais?

Jeg skal ha den rasen nå til sommeren[:D] Det er en liten hund.. 27-29 cm høy.. røyter IKKE[:D] Noen bruker den til ustilling.. andre ikke[:)] Jeg skal ikke bruke den i utstilling.

Jeg skal også holde pelsen relativ kort.. kommer til å klippe den så den har max 10 cm lang pels

De er VELDIG barnevennelige[:)] Ikke gneldrebikkjer! Ofte så er de det når de er småhunder, men det er ikke typisk for denne rasen

sign! en perfekt familiehund! [:)] gleder meg masse til det blir en sånn valp her i huset.

ORIGINAL: Sillien

vet ikke om store, barnevennlige hunder som ikke røyter desverre... hunder som ikke røyter som jeg vet om er yorkshire terrier og pudler, men små hunder er mindre barnevennlige og mer gneldrete... kan self være heldig, men de sier at større hunder er mest barnevennlig.... men king charles spaniel er visst kåret til den snilleste familiehunden[;)]

Den kan i alle fall jeg gå god for. Hun er verdens snilleste og søteste hund

Vi har en Chinese Crested Powder Puff, hun er enda ung, men en fantastisk familiehund! Hun "boffer" litt når det kommer folk, ellers er hun bare glad og fornøyd. Null røyting, og så er hun allergivennlig. Fantastisk rase! [;)] 

Er det noen som har berner sennen hund?
Hvordan er de? [:)]

Jeg føler jeg gjentar meg selv hver gang det er snakk om anskaffelse av hund, men jeg tar det gjerne igjen!

Les om de forskjellige hunderasene, canis er en fint sted å begynne. Lag dere en oversikt over hva DERE kan tilby en evt hund, og gå utifra det når dere skal se etter raser. Det er forferdelig mange som skaffer seg en hund, og rett og slett neglisjerer den jobben det er å ha en hund. En ting er hva hunden kan tilby, en annen og mye viktigere ting, er hva dere kan tilby til den hunden dere velger.

Hva med en japansk spisshund da? De er skikkelig bamsete[:D]

Pelsen er mer lettstelt enn det ser ut som.. skittavstøtende pels faktisk også[:)] Det beste med pelsen er at den legger seg på utsiden av klær og møbler.. i motsetning til mange andre hunder hvor pelsen stikker inn i tøy og møbler..

Slenger inn et bilde av japaneren jeg hadde[:)]

ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg føler jeg gjentar meg selv hver gang det er snakk om anskaffelse av hund, men jeg tar det gjerne igjen!

Les om de forskjellige hunderasene, canis er en fint sted å begynne. Lag dere en oversikt over hva DERE kan tilby en evt hund, og gå utifra det når dere skal se etter raser. Det er forferdelig mange som skaffer seg en hund, og rett og slett neglisjerer den jobben det er å ha en hund. En ting er hva hunden kan tilby, en annen og mye viktigere ting, er hva dere kan tilby til den hunden dere velger.

Jeg leser og leser[;)]

ORIGINAL: turboquattro

ORIGINAL: Fridasinmamma

Biichon Havanais?

sign! en perfekt familiehund! [:)] gleder meg masse til det blir en sånn valp her i huset.

Vi er superheldige[:D] Gleder meg til å få den i hus!

ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg leser og leser[;)]

Så dere går utifra hva DERE har å tilby, not the other way around?

Utifra HI ber du bare om rasetips...en som ikke røyter, er yay stor og er barnevennlig. [;)]

Back
Topp