Har lyst å dele en historie

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Da vi fikk guttungen som i dag er fire år, fikk vi etter kort tid tydelige tegn på kolikk. Jeg fikk lite hjelp på helsestasjonen annet enn at jeg som ammet ikke burde drikke så mye melk. Og beskjed om at det gir seg ved 12 uker.
Gutten hadde MYE mange vondt og gråt og bar seg. Nettene stod han i bro i senga og oss foreldre var helt desperate etter hjelp. Vi gikk og gikk og vugget og vugget. Han fikk til tider store veskende utslett og var tørr og ru i huden. Masse bleie utslett hadde han å.

Seks syv mnd skulle gå får HS tok det på alvor og vi fikk komme til barnelegen som kommer på besøk to ganger i året fra SIV.

Jeg hadde tatt med bilder fra de værste utbruddet for sikkerhets skyld. Og forklarte situasjonen.

Dette er melke protein allergi sa legen. Du kutter ut ALL melk i alle former. Han fikk også antihistamin kremer og medisiner.

Som sagt så gjort og tre dager senere begynte gutten vår å smile og le og sove på natten;) helt utrolig å se forandringen. Får tårer i øyne av å tenke på hvor vanskelig tiden før det var.

Det var litt jobb i starten med å finne ut av matlagingen, men jeg elske å lage mat så vi fant ut av det.

Jeg er så mye mere forberedt denne gangen. Og kommer nok uansett til å være litt tilbake holden med melk den første tiden jeg ammer, selv om hun har 50/50 sjangre for dette hun å.

I dag er det nye bedre med gutten og han vet hva han kan spise og ikke spise. Vi er kommer så langt at varmebehandlet mat med melk - ofte går bra, men vi har medisiner i bak hånd. Han sluttet på medisiner fast for vel 5 mnd siden;)

Jeg ønsket å dele dette med dere sånn at dere kan slippe å leve i det skrike helvete det var å ha et "kolikk" barn. I ettertid skulle jeg ønske jeg stod litt mer på mot HS slik at vi hadde fått hjelp før!

Har hatt mye dårlig samvittighet over å ha gjort mitt eget barn sykt:( ved selv å drikke melk.

Awwwww....kan ikke forestille meg hvor fælt dere har hatt det.

Er så glad på deres vegne at de fant ut av det til slutt.
En mor vet best; dumt at fagpersonell skal dysse ned ting med bakgrunn av "normalen"

Takk for at du delte historien din :)

Takk for historien din! Slike historier forteller at man ikke alltid ska høre på HS, men og følge egen magefølelse.
Veldig bra at det går bedre meg gutten deres nå :)

Morsinstinket sitt skal man absolutt ta på alvor. Jeg måtte sloss hardt i to år for min sønn som jeg var sikker på hadde astma. Fastlegen og helsestasjoen trodde jeg ikke for han ikke surklet i brystet. Han var konstant syk, kunne gikk ikke en eneste full uke i barnehagen..

Tilslutt ble min pappa med meg til legen med ham, og DA fikk vi henvisning til en barnelege. Hun var ikke i tvil om at jeg hadde rett. Siden juni 2011, når han var 2 år og 3 mndr. har han stortsett aldri vært syk. Han blir dålrig med en gang vi prøver å kutte ned på medisiner..

Godt tips fra Gizom, stol på dere selv!

Morsinstinket sitt skal man absolutt ta på alvor. Jeg måtte sloss hardt i to år for min sønn som jeg var sikker på hadde astma. Fastlegen og helsestasjoen trodde jeg ikke for han ikke surklet i brystet. Han var konstant syk, kunne gikk ikke en eneste full uke i barnehagen..

Tilslutt ble min pappa med meg til legen med ham, og DA fikk vi henvisning til en barnelege. Hun var ikke i tvil om at jeg hadde rett. Siden juni 2011, når han var 2 år og 3 mndr. har han stortsett aldri vært syk. Han blir dålrig med en gang vi prøver å kutte ned på medisiner..

Godt tips fra Gizom, stol på dere selv!
Godt at du stod på for gutten din!

Takk for historien din. Her var pappa selv veldig plaget med allergier av meieriprodukter som barn, så vi er forberedt på å måtte endre drastisk på dietten når lille gutten vår kommer. Håper vi blir hørt hvis det skjer noe vi ikke klarer å fikse!

Takk for historien din. Her var pappa selv veldig plaget med allergier av meieriprodukter som barn, så vi er forberedt på å måtte endre drastisk på dietten når lille gutten vår kommer. Håper vi blir hørt hvis det skjer noe vi ikke klarer å fikse!
Godt å være litt forberedt;)

Har du melkeallergi/intoleranse selv? Hvorfor er det 50/50 sjanse for at neste baby kan få det? Jeg tåler ikke melk selv, så jeg tenker mye på om mine gutter vil tåle morsmelk... Men det er vel noe i den melken vi kjøper jeg ikke tåler, så det er vel noe helt annet man kan reagere på i morsmelk? Noen som vet?

Takk for at du deler historien din, greit å vite at man bør stå på hvis man føler man ikke blir hørt :) Bra at det går bra med gutten din nå :)

Keg ammet gutten vår. Det vaite seg at han ikke tålte at jeg drakk og spiste mat med melk i. Helt ned til brød, ost og smør på brøsdkiva, så det var ganske ille. Måtte lage alt selv fra grunnen av- noe som ikke var noe problem men mange av de vanlige tingene man ikke tenker at det er melkeprotein i måtte ut.

All mat laget jeg med soya melk, hvis det ikke kunne erstattes på annen måte.

Jeg har selv vært laktose intolerant da jeg var liten, men det har nok ingen sammenheng med at han har melke protein allergi. Har da en gutt med slik melke allergi og en uten- derav 50/50... Tenkte jeg;)

Han fikk etter hvert også en melkeerstatning på resept;)

Stakkars liten.. Godt det ble funnet ut til slutt! Er synd at dere måtte kjempe slik for å få hjelp..!

Back
Topp