Har lyst å bake boller med Elias *oppdatert*

Apeloffen

Forumet er livet
Han er så glad i å bake. Men har mest lyst å gi baller i helle bollebakinga, for jeg får det F*** meg ikke til!![:(] God å ete når de er helt ferske, men så blir de bare harde og tørre.. [&o] 
Hva gjør jeg feil???[X(]

Bolledeigen står til heving.. Prøvde den oppskrifta til GrusommeGabriel.. Men jeg mangla søren klype med 5dl mel[&:][&:] Hvor dust går det an å bli?? Stod jo ca 2 kg hvetemel i oppskrifta, og i pakken (som det var brukt av fra før av) er det jo 2kg...hoff... Jaja.. Blir nok rimelig mislykket denne gangen også..[&o]

Ble dritgodt boller! Siden deigen var ganske sånn løs så brukte jeg mye deig pr bolle, så blei svære ig luftige deilig boller!! Baka ett brett med svære..Og så laga jeg ett brett med boller i muffinsform..siden de svære bollene fløt så ut når de kom på brettet. Så fikk vi mange søte små boller også[:D]
Jeg og Elias satte oss til bordet  slukte i oss hver vår svære bolle.. Namnam![:D] 

Hjelp meg da... vil jo glede gutten min med litt baking.....[:)]

Prøv å bruk mindre mel, og hev dei lenge[:)]

ORIGINAL: Oline

Vil tippe at du har for mye mel i.
Kjenner til problemet[&:]

Mitt råd:
ta med deg gutten og bak. Og bake med barna er jo ca det koseligste i verden.
Og så råspiser dere boller når de er ferske, og gir beng i hvordan de kunne blitt dersom de hadde fått blitt noen timer gamle[:)]

Hehe, den er god du![:D]

Dytt[:D]

Back
Topp