Har lest mye, men jeg må spørre for det om...

Smily

Elsker forumet
Jeg har prøvd å finne svar i andre tråder med dem som kjenner litt på bekymringer om at det skal holde til den magiske uke 12, men jeg er ikke fornøyd med svarene ift meg selv og hva jeg tenker og føler :p
Det er første gang jeg er gravid og har prøvd i nesten et år (11 mnd). Jeg har lest ekstreme mengder ang graviditet og fødsel osv, men har jo aldri kjent på det fysisk, før nå.
Jeg er bare 5+6 i dag så jeg er skikkelig i startgropa og burde være fornøyd med å vite at det er murringer, mensmurringer, blødninger (type light) og spotting. Men det jeg ikke har lest enda er om endringer i murringene.
De første dagene i slutten av uke 4 og nå i uke fem så har det murret og strukket seg greit. Hadde ingen symptomer før på torsdag hvor jeg jaggu begynte å få ømme pupper (halleluja!!! Et symptom!!), men fra da så ble murringene i hula annerledes. Det er fortsatt murring i lyskeområdet og rundt ved livmor, men i går og i dag så har det vært mer innover mot midten og kjennes ut som svake mensmurringer. Og DET syns jeg er forvirrende.

Skal det kjennes ut som mensmurring? Eller, er det sånn at det skal endre seg i murremønsteret (om man kan forklare det slik :p ). Jeg hadde to tørk i går med gode klæsjer med brunt, ikke rødt eller lyserosa eller noe sånt. Har hatt lysebrunt på papiret hele uka. men det store kom i går. Ble ikke så bekymra for det siden det bare var brunt. Men jeg kjenner på det nå som det er annerledes murring.

Det er egentlig ikke store hendelsen, men jeg vil ikke oppleve at frøet sluttet å vokse nå også finner jeg det ut på ul 9 januar. Da blir jeg lei meg ass....Men det vil vel slutte å gro, strekke og murre om frøet ikke vokser?

Føler meg litt teit som bekymrer meg i uke 5+6, men jeg klarer ikke la være :p det er jo UMULIG å ikketenke på alt som kan gå dritt når man leser side opp og side ned om det ene og det andre overalt :p Ler litt av meg selv assa :p hehe
 
Eller 6+0 jeg blir ikke klok på alle kalkulatorene, men babyverden sin sier 6+0
 
For å spare deg selv er det lurt å unngå slike skremselsskriverier. Det finnes ingen fasit over hva som er normalt, noen blør gjennom hele svangerskapet, andre kjenner ikke en døyt, og noen kjenner aaaalt. Men så vidt jeg vet var det noen er som testet igjen når de var usikre om det fortsatt vokste, og at antallet av det hormonet i kroppen sank hvis det hadde gått dårlig. Så kanskje en g-test er grei å ta hvis du lurer? Er faktisk gravid selv nå også :p Trolig termin i august. Ikke helt planlagt :p
 
Tror heller ikke det er noen fasit på hvordan det "skal" kjennes ut og det er skummelt å lese for mye (jeg skremte meg selv skikkelig under første svangerskap og fikk forbud mot google :p ). Noen kjenner murringer her og sånn, andre der og slik. Det meste er normalt og hvis du trenger bekreftelse går det kanskje an å få testet hcg-nivået hos legen? Skjønner du bekymrer deg og at det er vanskelig å la være, men håper du klarer å slappe av etter hvert :)
 
Man må aldri Google. . Hehe. ..

Men ja spør om fastlegen din kan ta blodprøve med 48 timers mellomrom. . Evt henvise deg til gyn. . For tidlig ul...

Lykke til :)
 
Jeg var på tidlig ul denne uka etter å ha vært bekymra pga blødninger. Er ca like langt som deg (6+5 i dag), og vi prøvde også lenge(over 1 år). Var gubben som overbeviste meg om at det ikke var pinglete å gå til legen, og det er jeg så takknemlig for. Utrolig beroligende å se bankende hjerte! Helsevesenet er vel til for å brukes, eller hva? ;-)
 
For å spare deg selv er det lurt å unngå slike skremselsskriverier. Det finnes ingen fasit over hva som er normalt, noen blør gjennom hele svangerskapet, andre kjenner ikke en døyt, og noen kjenner aaaalt. Men så vidt jeg vet var det noen er som testet igjen når de var usikre om det fortsatt vokste, og at antallet av det hormonet i kroppen sank hvis det hadde gått dårlig. Så kanskje en g-test er grei å ta hvis du lurer? Er faktisk gravid selv nå også :p Trolig termin i august. Ikke helt planlagt :p
What! :D Wooooooohooooo! Gratulerer! Sikker på at du ikke skal inn her da ;)
Takk for svar :)
 
Tusen takk for svar jenter :) Jeg skal la være å lese skremmende tråder og annen info.
Jeg spør litt for å unngå å dra til legen, blir så sykt mye av det uansett fremover så jeg prøver å forstå det litt på egenhånd.
 
What! :D Wooooooohooooo! Gratulerer! Sikker på at du ikke skal inn her da ;)
Takk for svar :)
Takk :D Jo gjerne det. Føder gjerne etpar uker før termin jeg, så jeg er tipp topp til skolestart i august. Så får pappan være hjemme med småttisene!
 
Takk :D Jo gjerne det. Føder gjerne etpar uker før termin jeg, så jeg er tipp topp til skolestart i august. Så får pappan være hjemme med småttisene!
Det kan jo bli litt vanskelig å forutse, men du får vel utsette året?
 
Sniker litt fra mai...
Jeg var også utroooolig bekymret de første ukene. Det var helt grusomt. Jeg måtte bare la vær å google, og holdt meg unna BV. For å få litt roen bestilte jeg UL i uke 7, og fikk se et bankende hjerte. :) Siden da har jeg vært mye roligere, og kunne nyte graviditeten.
 
Det vanskelige er at alt kan være normalt eller unormalt ..
Jeg sjekket jo hcg for å bli trygg, men ble egentlig bare mer skremt da deg ikke var innenfor normalen.
Google er ikke våres bestevenn i dette tilfelle.

Men jeg hadde snakket med legen jeg, ang spottingen.
Men stort sett rydder jo kroppen opp selv så tidlig og det er liksom ingen verdens ting man kan gjøre til eller fra.

Det høres for meg ufarlig ut, og symptomer kommer og går, prøv å ikke kjenn etter ;)

Dessuten har vel de aller fleste her inne fått se levende embryo ved spotting her inne :)
 
ikke les skrekkhistorier! føler aldri godt med seg. google er alltid din venn, bortsett fra når du er gravid! :p
 
Back
Topp