Har legetime om 4 uker

Miss Honey

Betatt av forumet
Gjelder noe annet enn graviditeten. Bør jeg si fra om graviditet likevel eller blir all fokus på det da? Tenker legen har jo dårlig tid osv.. bare si det når jeg går? "Forresten jeg er gravid, bestiller my time til første kontroll"? Føler det blir teit uansett :p hvordan ville dere gjort det? :)

Gjelder noe annet enn graviditeten. Bør jeg si fra om graviditet likevel eller blir all fokus på det da? Tenker legen har jo dårlig tid osv.. bare si det når jeg går? "Forresten jeg er gravid, bestiller my time til første kontroll"? Føler det blir teit uansett :p hvordan ville dere gjort det? :)

Trur eg ville tatt med ein urinprøve og informert om det da:)

Okei så bare levere urinprøve "for kontroll" eller for å ta graviditetstest? Litt tidlig for første kontroll kanskje? Er 8+1 den dagen;) og skal jeg bare nevne det når jeg kommer og se hva han sier? Altså jeg hadde jo noe annet og å ta opp på den timen. De setter jo ikke av mer enn ti minutter på en time;)

Jeg vill sagt det. Da kan legen skrive det inn i journalen din. Om du ikke har noe mer spørsmål rundt det og er komfortabel med å vente til kontroll timen din så har nok ikke legen noe i mot det heller :)

Vet ikke hva grunnen er for timen din, men er greit å få nevnt det i tilfelle du trenger medisiner eller behandling av et slag :) hadde også tatt med en urinprøve for å få sjekket at alt er i orden. Bakterier, proteiner og slikt

Jeg ringte legen min igår og fikk time når jeg er 8+0 :) legesekretæren sa det var vanlig med første kontroll alt fra 8-13 uker. Men glad jeg ringte, for viste seg at jeg måtte ha dobbeltime og han hadde ikke mye ledig.

Jeg ringte legen min igår og fikk time når jeg er 8+0 :) legesekretæren sa det var vanlig med første kontroll alt fra 8-13 uker. Men glad jeg ringte, for viste seg at jeg måtte ha dobbeltime og han hadde ikke mye ledig.

Hvorfor måtte du ha dobbeltime? :)

Ingen anelse. Hun sa at min lege gjerne ville ha dobbeltime når det kom til første konsultasjon.
Fikk ikke noe mere svar enn det. Er sikkert forskjellig fra lege til lege :p
Jeg vil tro det er for å ha litt tid til samtale. Legetimene er jo som regel ikke så lange.

Back
Topp