Har kvalmen roet seg for noen av dere?

makapooh

Blir kjent med forumet
Dere som har vært kvalme og/eller kastet opp i svangerskapet, har det roet seg for noen av dere? I så fall, når roet det seg?

Jeg er 14+4 og det er først nå kvalmen har gitt seg helt. Dvs. jeg kan fortsatt bli uvel av enkelte lukter eller mat, men jeg er ikke kvalm og uvel hele tiden lengre. Har merker at kvalmen gradvis har forsvunnet de siste to ukene ca.

Jeg er 14+2 nå. Kvalmen ga seg sånn rundt uke 12. Kan fortsatt bli kvalm på kvelden hvis jeg har veldig vondt i hodet osv. Måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, trenger ikke det lengre :happy:

15+4 idag, og det er vel først fra igår jeg ikke har vært kvalm konstant HELE dagen. Men kan fortsatt ikke spise frokost hvis jeg skal på jobb, eller spise på jobb (uten å kaste opp). Kaster fortsatt opp hvis jeg prøver meg på oppvasken eller av mye lukter :p

Jeg ble bare værre da jeg gikk inn i uke 12 :depressed: Fra overlevbart kvalm til «nå dør jeg» over natten..

Forsatt ganske kvalm er 14 uker, noen dager bedre enn andre. Mitt 5, i mitt første hadde jeg hypermessig og måtte bruke postafen for og få stoppet det. Med mine 3 neste kvalm men ikke værre en at jeg klarte og fungere greit og kastet opp noen få ganger her og der, forsvant før uke 12. Så det at jeg forsatt er ganske kvalm overasker meg. Blir mye hjemme og ligge på soffaen for ikke og spy

Jeg er 15+3 og kvalmen har roet seg. Jeg bruker fremdeles en del kvalmestillende, men kaster ikke opp lengre. Kommer mer i bølger helt plutselig nå, fremfor hele tiden

Er i uke 15/16 nå og ikke kvalm lengre. Forsvant vell rundt uke 13-14mener jeg. Forsvant sakte men sikkert

Absolutt ikke gitt seg. Sykemeldt på femte uka! 14+4 i dag. Med første var jeg kvalm og sykemeldt til uke 19(!).

Kvalmen forsvant i slutten av uke 12. Kan fremdeles være litt kvalm om morgningen før frokost, men betydelig mindre enn før. Før måtte jeg har frukt eller noe mat ca. hver andre time for å holde kvalmen i sjakk, men det klarer jeg meg uten nå ☺️

Kvalmen var værst fra uke 6 til 8 med oppkast hver dag og flere ganger om dagen. Og i uke 9 startet jeg med oppkast annenhver dag ca. Ble ganske mye bedre i uke 11 med null oppkast og lite kvalme. Men begynte å kaste opp igjen i helga som var og vært småkvalm etter dette. Er 14+1 i dag. Så håper kvalmen gir seg helt snart.

Forsvant over natta da jeg bikka uke 12, etter å ha vært dårlig i fire uker. Nesten litt skummelt. Men virker som det er veldig individuelt dette da:)

Jeg har fått kvalme (føler meg mer uggen enn kvalm kanskje) nå 12+6 :p Men det er bare hvis jeg spiser LITT for mye eller ikke spiser så fort jeg blir sulten.

Mindre kvalm siden uke 11, mer sporadisk nå. Er 13+1. En dag er grei, neste dag sånn halvveis, så en rævva dag også en grei.

Fikk endelig kasta all pappen etter jula :dead:

Har blitt gradvis mindre kvalm denne uka, jeg er 11+6 i dag. Energinivået er på bunn fremdeles, da.

Er må 16 uker og endelig ser det ut som den roer seg!

Var kronisk kvalm døgnet rundt fra 6-9 uker, så begynte det å lette på dagen. Men blir fortsatt kvalm på kveldene. Er snart i uke 14. Uansett er dette noe helt annet opplevelse enn hypermesisen jeg hadde med første, så veldig glad det ikke er verre!

Er 15+4 og kvalmen har blitt bedre, men ikke gitt seg. Kan fortsatt spy etter middag... Mellom 18 og leggetid er kvalmen veldig fremtredende og ille.... Hadde håpet det gav seg :hungover:

Back
Topp