Har kua begynt å lage melk?

Lykkeligmortil2 <3

Glad i forumet
Hallo :-D

Er 37+1 i dag og klødde litt på puppen. Så av ren nysgjerrighet så trykka jeg litt rundt brystvortene. Og plutselig sto spruten med sånn blank/hvit væske :-D trodde ikke produksjonen begynte før fødselen var igang jeg?!? Fler enn meg som har satt igang melkeproduksjonen? :p

Oh yes! Vært blankt en stund nå, og det er ofte det har "stivna" på brystvorta på morgenen så jeg kan pelle det bort.. Nå har det begynt å få mer hvit/gulfarge. Satser på at det er et tegn på at vi blir gode melkekyr eller at fødselen ikke er så veeeeldig langt unna ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Av og til. Noen dager er det sprengt og tyter ting ut. Andre dager er de slappe og ingenting som kommer ut. :P

Oh yes! Vært blankt en stund nå, og det er ofte det har "stivna" på brystvorta på morgenen så jeg kan pelle det bort.. Nå har det begynt å få mer hvit/gulfarge. Satser på at det er et tegn på at vi blir gode melkekyr eller at fødselen ikke er så veeeeldig langt unna ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, tydelig at vi er skikkelige flinke melkekyr :-D :-D men husker ikke at det var melk så tidlig da jeg fikk førstemann :p gikk plutselig opp for meg at jeg snart får møte lillemann :-D for en følelse!!! :-)

Har hatt blank væske siden uke 20 ca :p men her om dagen var det litt hvitaktig i den ene. Haha :p

Kommer litt råmelk ut om jeg klemmer litt på de :p

Ja, tydelig at vi er skikkelige flinke melkekyr :-D :-D men husker ikke at det var melk så tidlig da jeg fikk førstemann :p gikk plutselig opp for meg at jeg snart får møte lillemann :-D for en følelse!!! :-)

Fikk det i uke 15 med første, på denne tiden rant det om natta husker jeg :o Denne gangen kom det senere :)

Rå melk i noen uker. Periodevis mye lekasje dag og natt.. nå er det en god periode. Nada.

Her åpna vel meieriet dørene rundt uke 15 eller noe sånt.. !

Har hatt melk (råmelk) en stund nå, er i uke 35 nå. Lekker på natta når puppene ligger i klem :-p Så har begynt å sove med ammeinnlegg %-) På dagtid er det sjelden det har skjedd noe lekkasje. Tar det som et godt tegn jeg også :-D

Ikke noe her, håper de skjønner at de må komme i gang med melkeproduksjonen når hun blir født i der minste. Som førstegangs bekymrer jeg meg litt over det

Uke 16. Nå varierer både farge og konsistens, mye hvitere nå enn det var :p

Å jada! Men prøver å la de vær. Vil ikke øke produksjonen heller liksom :p

Har hatt melk (råmelk) en stund nå, er i uke 35 nå. Lekker på natta når puppene ligger i klem :-p Så har begynt å sove med ammeinnlegg %-) På dagtid er det sjelden det har skjedd noe lekkasje. Tar det som et godt tegn jeg også :-D
Haha:) samme her. Ligger de i skvis blir dyna våt! Nice :)

Back
Topp