Har kroppen forandret seg mye..

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I dette svangerskapet? Strekkmerker, appelsinhud? Kvisete? Vann i kroppen? Merker dere forskjell på kjønn? Gikk gravid m gutt sist å var helt kvisefri og hadde plettfri hud, nå med jente har jeg mer uren hud og fått appelsinhud på lår og armer. Har også gått mer opp i dette svangerskapet, 9,5 totalt sist, nå er jeg i uke 33 å har gått opp 10,5 totalt :)

Har fått flere strekkmerker på lårene, og noen på hoftene. Ellers har jeg også fått mye mer kviser, både i ansiktet og en periode på skuldre og rygg. Mitt første barn, så har ikke så mye å sammenlikne med. Er 30+3 og venter jente forøvrig :)

Ikke strekkmerker (enda hvertfall) :D Små kviser neders på haka/halsen ellers ikke mer urein hud, ikke mye vann eller appelsinhud. Fått svar dun på magen :p
Hørt mange mister mye hår, ikke merker noen til dette heller :)
Eneste største forandringen er at jeg ikke trenger mine sterke allergi tabletter mot sol og varme lengre samt magen er mye mer sensetiv mot mat (har masse allergier fra før) men nå reagerer jeg så og si på alt selv om jeg normalt tåler det

Uff, alle disse forandringene :P jeg er gravid med jente og har fått sinnsykt mye kviser/ røde nupper, både i ansiktet og over hele ryggen. Har også fått strekkmerker på hofter, mage og pupper :( masse vann i kroppen og takket være det har jeg gått opp 30 kilo... Kan ikke vente til hun kommer så jeg kan gå tilbake til normalvekt, og forhåpentligvis at kvisene blir borte :)

Jeg er mye smalere denne gang, ingen nye strekk merker og har heldigvis sluppet unna å ha hele ryggraden proppfull med kviser slik jeg hadde da jeg gikk gravid med storesøster x(
Ellers er formen min mye dårligere, sliter utrolig med lavt blodtrykk mens sist svangerskap så var jeg i arbeid gjennom hele svangerskapet og hadde kun små ubetydelige plager :-P

Jeg venter jente denne gangen også :-)

Denne gangen (gutt) har jeg lagt på meg mer enn forrige (jente), nå har jeg renere hud og finere hår enn forrige gang. Har ikke strekkmerker ennå, men har fått appelsinhud på lårene dessverre... Var flinkere å trene i forrige svangerskap må jeg innrømme.

Ingen kviser denne gangen heller, men skulle ønske jeg heller var kvotefri ellers og hadde kviser i svangerskapet, men er dessverre ikke så heldig!:P de kommer nok tilbake etter fødsel!:( ingen strekkmerker så langt. Fikk ingen sist heller. Har også mistet mye mindre hår enn vanlig både forrige gang og denne, så har veldig tjukt fint hår - gruer meg til å miste halvparten når baby blir født!! Magen kom mye fortere og jeg har lagt på meg litt mer, men nå begynner det å jevne seg litt ut. Spent på de siste ukene!

Fått noen åreknuter på lårene, ellers ingenting. Var ekstra kvisete i starten, men det ga seg. Har hatt ekstremt dårlig matlyst hele veien da.

Lagt mest på meg på mage og pupper men også litt på rumpe/lår og der har også de lekre celulittene kommet :p ellers har jeg fått noen få strekkmerker på rumpa/hofta og tørr hud i ansiktet og hodebunnen, men det har blitt noe bedre nå i sommer :)

Sist (gutt) hadde jeg mye uren hud men nå er jeg i stort sett kvisefri (jente) :D mister utrolig mye hår nå da, hvilket jeg ikke gjorde forrige gang- men ekstremt mye når jeg ammet etterpå. Har hørt man kompenserer "ikke-hår-tap" i graviditeten med å miste mye i tiden etter fødsel, så håper på en periode der jeg ikke mister noe hår etter denne fødsel :P
Ellers har jeg ikke strekkmerker, hverken da eller nå (enda) men har gått opp mer i vekt nå, og reagert på at magen "henger" så lavt. Sist hadde jeg flott rett utstående mage frem til han festa seg med hode i kanskje uke 35-36, men nå har den vært lav fra den begynte å vokse... Kanskje har noe med at hun ligger med hode ned?
Kynnere og halsbrann har vært sånn ca likt. Men mye mer vondt i ryggen med jenta! :(

Er førstegangs, og venter gutt. I starten var jeg veeeldig kvisete, ikke vært så ille siden ungdomsskolen, mistet masse hår, og følte det ble skittent mye fortere. Nå kommer kvisene bare om jeg er dårlig til å rense eller spiser litt mye sukker :-P Mister og mye mindre hår, noe som er deilig! Har fått åreknute på ett kne, litt ekstra hår på magen, og heeeelt lyse, nesten hvite strekkmerker på magen. Merker ikke noe til vann i kroppen. Lagt på meg 4 kg, og alt er i grunn på magen, som gjør at ryggen er vond.

Fikk gutt første gang. Da var jeg dårlig hele svangerskapet med kvalme. Fikk 3 strekkmerker nederst på magen mot slutten. Og litt ekstra hår på magen. Gikk opp fortere i vekt den gangen selv om jeg var dårlig, men jeg lå jo hele svangerskapet. Dette svangerskapet venter jeg jente. Var kvalm kun i 4 mnd. Klarte å jobbe mye frem til jeg for to uker siden fikk bekkenløsning. Har gått lite (4 kg) opp i vekt denne gang. Men det er jo ennå 10 uker igjen :) Føler meg generelt i bedre form. Ingen nye strekkmerker ennå.

Tja sist hadde jeg mye uren hud gikk mye opp i vekt men hadde generelt mindre plager, litt bekkenløsning.

Mens denne gangen går jeg mindre opp i vekt, har mye større mage da! Uren hud de tre første mnd og da ikke så mye, men kvalme, bekkenløsning tidlig, kynnere tidlig og nå svangerskapsdiabetes!

Så merker best forskjell pga plager dessverre og uren hud

Jeg har gått fra å slite med uren hud til å ha helt kvisefri hud nå som jeg er gravid :D ellers har jeg lagt på meg mye! Fått litt strekkmerker under puppene, og får litt utslett mellom lårene når jeg går med kjole :p appelsinhud har jeg, men det er jo ikke så rart når jeg har lagt på meg så mye.

Har mye vann i beina og på hendene så ser ut som en hobbit der:p ellers er det vel sikkert litt appelsinhud her og der på lår/rumpe men det trener jeg fort bort når jeg er ferdig med dette:happy: ingen strekkmerker enda (bankeribordet). Fikk ingen forrige graviditet heller, bortsett fra pittelitt på ene brystet men det var pga ammingen og brystbetennelse.. Var mer kvalm denne gangen enn sist føler jeg. Jeg får visst også mindre uren hud når jeg er gravid (kan det være pga nikotinslutt?) plages eller med sånne enkeltvise stoore kraterkviser. Har ikke hatt noen nå i graviditeten :)

Er førstegangs, så har ikke annet å sammenlikne med enn dere, venter gutt, uke 33+6 nå! I starten fikk jeg litt flere kviser, aldri vært plaget med kviser tidligere. Disse er ikke der lenger, heldigvis. Fikk også ofte blodtrykksfall før jeg startet på jerntabletter i uke 12. Før graviditeten var jeg en skikkelig frysepinne, men nå orker jeg såvidt å ha dyne rundt meg om natta! Ellers har jeg lagt på meg 10 kg, fått et par åreknuter, noe appelsinhud på rumpe og lår, og lyse hårstrå på magen :)

Back
Topp