Har kjøpt doppler!!

Litamor1107

Forelsket i forumet
Jeg hadde ikke noe sånt under de første to svangerskapene, og syntes det hørtes så spennende ut. Nå har jeg kjøpt en brukt doppler som mannen straks er på tur for å hente. Jeg er KJEMPESPENT!!!! Hvor tidlig har dere hørt hjertelyd med en sånn?
Er det vanskelig å finne selv?

Jeg er 11+6 i dag, og skal på tidlig ul i morgen uansett så hvis jeg ikke finner noe får jeg svar i morgen:)

Jeg visste ikke at det var mulig å kjøpe til privat bruk Du får se hvordan de gjør det i morgen også får du plassere doppleren på likt sted

Jeg har gjort en lite forsøk og når jeg endelig tror jeg KANSKJE hørte hjertelyden kom ungene løpende fra loftstua. Vil helst ikke gjøre det foran de enda:)

Jeg hørte det 9+6. Men hvis man ikke hører noe, betyr ikke det at noe er galt:). Det kan være at lille ligger bak morkaken og da er det litt vanskelig å høre:). Masse lykke til:)

Hørte det 8+5 og 9+0, men så gikk det en stund før jeg fant den igjen... Men nå har jeg funnet den med en gang jeg har prøvd en stund.. 11+5 i dag..

Jeg hørte det akkurat da jeg var 11 uker. Hadde så lyst å høre hjertelyden før jeg fortalte det på arbeid, og var så heldig å høre det dagen før jeg hadde tenkt å fortelle det der :-)

Jeg var hos legen i fårrie uke, og dem fant ikke noe hjertelyd, da 11 uker. Var såååå trist, men må vel slå meg til ro at det var for tidlig :p

Jeg var hos legen i fårrie uke, og dem fant ikke noe hjertelyd, da 11 uker. Var såååå trist, men må vel slå meg til ro at det var for tidlig :p

Helt sikkert bare litt tidlig:) Jeg brukte lang tid på å finne den, og det var vanskelig å holde doppleren nok i ro til at mannen også fikk høre. Men til slutt gikk det, så du finner den nok neste gang:)

11 uker er veldig tidlig å finne den med doppler med mindre man har fått unger før. For da popper livmor opp tidligere. Jordmor sa til meg at de ikke lytter etter hjerteslag før myyyye senere i svangerskapet. Det er fordi det kan være vanskelig av flere grunner. Babyen kan ligge bak livmor, livmor ligger for lavt, eller bare vanskelig å finne hvor babyen ligger når de er så små. Husk at den lille er bare rundt 4-5 cm i uke 11, og tenk hvor lite hjertet er da. Ikke bare bare å finne den :D

11 uker er veldig tidlig å finne den med doppler med mindre man har fått unger før. For da popper livmor opp tidligere. Jordmor sa til meg at de ikke lytter etter hjerteslag før myyyye senere i svangerskapet. Det er fordi det kan være vanskelig av flere grunner. Babyen kan ligge bak livmor, livmor ligger for lavt, eller bare vanskelig å finne hvor babyen ligger når de er så små. Husk at den lille er bare rundt 4-5 cm i uke 11, og tenk hvor lite hjertet er da. Ikke bare bare å finne den :D

jah ikke sant :) har nok av symptomer så det har roet meg masse :-)
skal til jormor den 3 nov, og er så spendt hva man gjør på første timen :-)

Helt sikkert bare litt tidlig:) Jeg brukte lang tid på å finne den, og det var vanskelig å holde doppleren nok i ro til at mannen også fikk høre. Men til slutt gikk det, så du finner den nok neste gang:)

mhm alt vi hørte var min egen puls :p mulig det var en monitor legen hadde, er jo ikke sikker om hva som er dopler og hva som er monitor :p
12 uker i morra juhuuuuuu :-)

Back
Topp